היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

'בוטיק רוז' ברכה רוזן

 

תכירו, בר ברכה רוזן, תושבת קריית שמונה "בעברי גרתי בקבוץ 6 שנים, התחנכתי בבית אלפא, הייתי מורעלת בצה"ל, פקידת מח"ט 7", מציגה ברכה את עצמה.

אישה אנרגטית בצורה יוצאת דופן אשר השׂכילה להוציא את האנרגיות הללו למשהו טוב, הייתי אומר, משהו יפה ומיוחד.

"בשירות שלי שיפצתי וצבעתי את הלשכה. לאחר מכן כפקידה פלוגתית שאלתי את החיילים 'מה אתם רוצים ממני?' והם ענו: 'מועדון!'. למחרת כבר התחלתי לגייס תרומות, מבעלי עסקים, והקמתי את המועדון. אחר שוב הקמתי מועדון נוסף".

ברכה, לא עושה חשבון ויחד עם זה שהיא מציגה את עצמה "עבדתי בסוכנות היהודית בקליטת אתיופים עוזרת מנהלית,  במרכז לקידום עסקים, עובדת במפעל הפיס כ21 שנים, גרושה/רווקה, מבחירה מחוסר גברים שווים!", היא אומרת, ומוסיפה "אוהבת מאוד חיות, אוהבת בהם תכונות שאין לצערי אצל אנשים. בכל מקום שאני נמצאת או נוסעת, אני מוצאת את עצמי מסדרת משפצת, מפתיעה אנשים ומשפחות. אוהבת גינות יפות, אוהבת לטפח, לחדש, להתחדש, למחזר דברים".

ברכה ממש מבקשת שאציין "אני עדיין מחפשת את הגבר שבגברים!", הנה, ציינתי. ושיהיה בהצלחה.

אותי מעניין דווקא המיזם המיוחד שעשתה בשכונת הוורדים. בניין מגורים משותף, כמוהו יש רבים בעיר ובכלל בישובים אחרים, ולב-לבד היא הפכה אותם למשהו אחר, משהו מיוחד שנעים להסתכל עליו, ויותר נעים לגור בו.

 

  • כיצד זה התחיל?

זה התחיל מזה שעשינו סולחה על שטח משותף לפני ראש השנה ואז אמרתי להם שאנחנו חייבים וצריכים שיפוצים. בואו נחשוב ביחד מה ואיך עושים. רוב הדיירים קבענו שעושים את השינוי. התחלתי מ-רוּבַּה במדרגות, מקניית מנורות חסכוניות, משטיחונים פשוטים של 15 שקל שלא מחליקים איתם. תוך כדי תנועה הבנתי שאפשר להפוך את הבניין למקום יפה שכיף לחיות בו ועוד יותר כיף לחזור אליו, קראתי לו 'מלון רוז בוטיק דירות'. נכנסתי לשבונג ואמרתי לשכנה שעשיתי איתה סולחה 'אני נכנסת לפעולה מתמקדת רק בעשייה. תעזרו לי בגיוס הכספים'.

הייתי אחראית על הרעיון, האדריכלות/ עיצוב, הקניינית, הקניות מכספי התזרים מזומנים שלי, על הנסיעות לכל הספקים יום יום על הניהול, שִחזרתי רהיטים, עשיתי עבודות יצירה,  הביצוע, הייתי ה'פיליפינית', המנקה, וכו'".

ברכה מתארת בשצף את סדר הפעולות, והנטייה שלה לרדת לפרטי פרטים, באה לביטוי באופן שהיא עובדת. הכל מדוד, הכל בטוב טעם. הכל ברמת מושלמות גבוהה.

ואכן, בסיור שערכתי איתה, התרשמתי והתפעלתי הן מהרעיון היפה והן מהביצוע של הדברים.

 

  • מה את מציעה למי שמעוניין לעשות את מה שאת עשית?

מכיוון ש-95% מהבניינים נמצאים במצב קשה מאוד, אני מציעה לקחת יוזמה אישית, לחסוך עלויות של אנשי מקצוע ושכל אחד יירתם לנושא. מעבר ליופי שבתוצאה, יעריכו וישמרו יותר על הבית שגרים בו והעלות תהייה נמוכה".

 

מה שעשתה ברכה, כל אחד יכול לעשות, לדבריה של ברכה. צריך רצון טוב (הרבה), שיתוף פעולה בין הדיירים והמון-המון אמונה שאפשר להפוך כל בניין, בית או דירה לבוטיק מזמין ומיוחד.

אולי יעניין אותך

Bottom ad