היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ביה"ס לרפואה בצפת- הסתיימה ההרשמה והטרקטורים התחילו לעבוד

 


המשנה לראש המממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, "ההרשמה הענפה והמרשימה היא הוכחה נוספת להצלחתו של הפרוייקט אשר היה תקוע במשך חמש שנים ויוצא סוף סוף אל הפועל. זו הצלחה מדהימה שמוכיחה בית הספר לרפואה בצפת יחולל שינוי אמיתי לא רק בעיר צפת אלא בגליל כולו.
בית הספר לרפואה בצפת, פרויקט הדגל שמוביל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, יפתח את שעריו כמתוכנן באוקטובר 2011. ההרשמה למחזור הלימודים הראשון, הסתיימה בימים אלה.

למחזור הלימודים הקליני בו ילמדו סטודנטים מחו"ל נרשמו מאות מועמד, מתוכם, סיימו את שלב הראיונות, ויחלו את שנת הלימודים, 54 סטודנטים שיגיעו ארצה במהלך הקיץ הקרוב.

למסלול הלימודים השני, לסטודנטים בעלי תואר ראשון במדעי החיים, מהארץ, נשרמו 130 סטודנטים ולאחר שיסתיימו הראיונות, הצפי הוא שיקלטו -75 סטודנטים, בוגרי תואר ראשון.

 המשנה לראש הממשלה,השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום:" התמהיל עליו התעקשנו מול כל הגורמים הוא התמהיל הנכון להצלחת הפרויקט. החזרת המוחות הצעירים הביתה וקליטת סטודנטים מהארץ, יהפכו את המוסד האקדמאי למוסד מוביל. שנת הלימודים הבאה תהווה את יריית הפתיחה לקריית לימודים מקיפה אשר תכלול מקצועות נוספים תומכי רפואה ותמשוך עוד מאות רבים של סטודנטים."

 בנוסף בשבועיים האחרונים נקלטו -15 אנשי סגל מהמוסדות האקדמאיים המובילים בעולם,מייל, סטנפורד והרווארד. מדובר בחוקרים ומדענים הצפויים לשוב ארצה,עם משפחתם בחופשת הקיץ ולהתגורר בגליל.

 "פתיחת בית הספר לרפואה מחזקת את האוכלוסייה הקיימת על ידי יצירת מקומות תעסוקה ומושכת אוכלוסייה חדשה. קליטת הסגל המקצועי הבכיר תעודד משפחות נוספות להגיע לגליל ולבנות בו את ביתם. בית הספר לרפואה הוא עוגן משמעותי תעסוקתי, התיישבותי וחברתי. הוא יוביל לשדרוג בתי החולים שכבר חתמו חוזים עם אוניברסיטת בר אילן כדי להיות חלק ממערך הלימוד והסיעוד, וימשוך סטודנטים צעירים ומשפחות צעירות שיהוו הון אנושי חשוב מאוד לצמיחת הגליל. זהו פרויקט שסולל את הדרך להגשמת החזון להבאת עוד כ-300 אלף תושבים נוספים לגליל בעשור הקרוב. הענות מרשימה חלוצית של צעירים הרוצים להיות חלק מהמהלך האדיר הזה מוכיחה שיש שינוי אמיתי".

ובתוך כך, בשטח החלו עבודות שדרוג המבנה הזמני בו תיפתח שנת הלימודים באוקטובר הקרוב. ביום חמישי האחרון החלו הקבלנים לעבוד בשטח ובמקביל הוצאו מכרזים להמשך העבודות, שדרוג המעבדות וציוד קליני. 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad