היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ב-1.1.11 יופחתו היטלי הביוב

בהמשך לבקשות ולפעולות המתמשכות מצד מינהלת אזור התעשייה להפחתת היטלי הביוב ואגרות מים לתעשייה בקריית שמונה הגבוהים במאות אחוזים ביחס להיטלים ברשויות סמוכות וביישובים במרכז הארץ, התקיימה השבוע ישיבה נוספת עם פרופ' אורי שני, מנהל רשות המים והביוב.

 הישיבה כונסה לדון בבקשותיה של מינהלת אזור התעשייה ועיריית קריית שמונה להפחתת היטלי הביוב ואגרות המים לתעשייה אשר עצרו את פיתוח התעשייה בקריית שמונה בשנים האחרונות. שלושים ושלושה יזמים המבקשים להקים את מפעליהם על שטח של יותר ממאה ושמונים דונם, ביטלו ויבטלו את תוכניותיהם, אם רשות המים לא תפחית את היטלי הביוב והמים בצורה דרסטית כך שהכדאיות הכלכלית תהיה ברורה בעד הבנייה.

החטא הקדמון מצוי אי שם בהחלטה אומללה של מועצת העיר מלפני שמונה שנים כאשר מועצת העיר אישרה ברוב העלאת תעריפי ההיטלים לתעשייה במאות אחוזים. גם אם המועצה טעתה בהצבעתה אז, היו שמונה שנים בהן יכלו ראשי העיר באתה תקופה וחברי המועצה לתקן את העיוות. הדבר לא נעשה, אם מרשלנות, התעלמות או סתם בטלנות.

הדרישה של המשתתפים מטעם קריית שמונה בישיבה הייתה להשיב את גובה התעריפים לערב ההעלאה שאושרה במועצת העיר.

מנהל רשות המים והביוב פרופ' אורי שני אמר בישיבה ואמר בין היתר "נפעל במהירות לשינוי המצב הבלתי הגיוני, יש אינטרס מובהק להפחתה מיידית של התעריפים הבלתי סבירים, התעריף החדש אשר יופחת באופן משמעותי יכנס לתוקף בינואר 2011.

מטעם קריית שמונה השתתפו בפגישה: ראש העיר, יו"ר 'התנור' יהושע אלגאלי, יו"ר מינהלת התעשייה שמעון קמרי, מנכ"ל מינהלת התעשייה שמשון ארבל ורגב ינאי מנכ"ל 'התנור'.

עקב אי בהירות ההחלטה באשר לשיעור הפחתת התעריפים של היטלי הביוב והמים, פנינו לפרופסור אורי שני מנהל רשות המים והביוב כדי לקבל הבהרות. דוברו, אורי שור מסר את התגובה הבאה: "רשות המים פועלת להפחתה משמעותית בהיטלי הביוב לתעשייה בקריית שמונה, עקב הפער הגדול בין גובה ההיטלים הקיימים היום בקריית שמונה (שנקבעו ע"י עיריית קריית שמונה) לבין עלות הפיתוח וכן בהשוואה לגובה היטלים אלו באזור קריית שמונה. הנושא אמור להגיע לדיון במועצת רשות המים ולאחר מכן לשימוע ציבורי בנושא. הכוונה היא להחיל את העדכון החל מיום 1.1.11".

נראה כי הסאגה סביב תעריפי הביוב והמים הדרקוניים לתעשיינים בקריית שמונה תבוא בסופו של יום על פתרונה. השאלה הגדולה והמעניינת מכל, בכמה יוזלו התעריפים, העומדים היום על 180 שקלים למ"ר, עדיין ללא תשובה וכל צד מביא לידי ביטוי בעיקר מאווים ורצונות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad