היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ההצתה ביסוד המעלה: טרור שהיה אפשר למנוע

העבריינות החקלאית הרימה ראש בהצתה ביסוד המעלה & ההצתה הזאת חייבת לשנות את כללי המשחק & ויש פתרון & הנזק הפעם, כעשרה מיליון שקלים

הרצל בן אשר

בלילה שבין ראשון לשני השבוע, נפל דבר במקומותינו. שריפת ענק כילתה עד דק את מכליי האחסון שהיו בחצר בית הקירור ביסוד המעלה.

מדוע אנחנו מציינים ש'נפל דבר'?

על רקע ההתמודדות המתמשכת של משטרת ישראל, מג"ב והפרקליטות למגר את הפשיעה החקלאית, וההודעות על הצלחות, אמיתיות ככל שיהיו, באה הצתה בסדר גודל חסר תקדים עם נזקים המוערכים בכעשרה מיליון שקלים.

הפשיעה החקלאית לא טופלה שנים כנדרש וההזנחה בטיפול הביאה להרמת ראש ויד של העבריינים בכל הארץ.

המדיניות הבלתי מוצהרת של 'למה להסתכן בעימות פנים אל פנים מול העבריינים כאשר יש ביטוח', החלישה את כח ההתנגדות והסיכוי להצליח במאבק.

אם נזכור שבשנים קודמות נחשבה העבריינות החקלאית כ'עוון', הרי שבזמנו של חיים דיין נעשה צעד משמעותי יחד עם הפרקליטות כאשר עבירת חקלאות 'שודרגה' ל'פשע'.

רף הענישה עלה ונדמה היה שהינה הינה נבלמה התופעה.

המציאות מראה שלא כך הם פני הדברים. נכון שרף הענישה עלה, אבל הבעיה שהוא נתקע, בעוד שהעבריינים העלו את עוצמת המכה שלהם, והשריפה ביסוד היא ביטוי מובהק.

נחזור לשריפה. על עדויות מדובר באדם שהגיע לגדר והשליח בקבוק תבעירה לעבר החצר בו היו מאוחסנים מכלי פרי, מתקני נלווים וציוד נוסף.

הלהבות השמידו עד תום את כל הציוד, את האספלט ופגעו באופן אנוש במטעים הסמוכים.

אילן אור ראש מועצת יסוד המעלה, שהיה בכיר במערכת הביטחון בעבר, חש שהגיעו מים עד נפש, וכך זה לא יכול להמשך: "מדובר באירוע שעונה לכל קריטריון של פיגוע טרור ללא שוני אם הוא לאומני או פלילי. הנזק שנעשה הוא כ-10 מיליון שקלים, ישנה פגיעה בפרנסה של התושבים, ישנה פגיעה בתחושת הביטחון של התושבים ויש לזה השפעות לאומיות. כל הפרמטרים הללו מביאים לערעור במערכת השלטונית שנראה כי היא לא עושה די על מנת למגר את התופעה. אני מתכוון לפעול בעניין מול גורמי אכיפת החוק עכשיו ומהר.

במשטרה אמרו שעדיין החקירה נמשכת וכל האפשרויות מונחות על השולחן. "לקחנו בחשבון את כל האפשרויות, ואנחנו עובדים על פי ראיות", אמרו במשטרה.

נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ונעדכן, ככל שיהיו.

יש פתרון לטרור החקלאי

הקלות הבלתי נסבלת לגרום לנזקים ולחבל בפרנסתם של חקלאים ראוי שתקבל טוויסט ממשי, מעבר לעבודת הקודש של כוחות הביטחון.

הסיפור של דרומי, והחוק שנחקק בעקבות המקרה, לא הביא לשינוי.

לכן, צריך להתמודד מול הפורעים/העבריינים/הטרוריסטים וכל מי שפוגע ברכושו/גופו של האחר/חקלאי באופן הבא.

לעבור לשמירה האקטיבית. לצייד את השומרים, המאבטחים, המתנדבים והתושבים ברובים היורים כדורי גומי, כדורי צבע או סירחון. בכל מפגש בין השומרים והעבריינים, יהיה מותר לשומרים לירות בתחמושת הנ"ל.

יש יותר מתחושה שהאמצעים האלה, אחרי שיעברו חקיקה מתאימה, יהיו יעילים מכל מה שנעשה עד היום.

נראה פורע/טרוריסט או סתם עבריין מנסה לגנוב, לשרוף או לחבל ברכוש שאינו שייך לו, כאשר יירו בו משלל התחמושת המוזכרת.

תנסו, מה יש להפסיד.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad