היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

היתושים 'כבשו' את קריית שמונה

 

הרצל בן אשר

השבוע התעוררו אלפי תושבים, חלקם לצלילי השעון המעורר וחלקם מעקיצות של יתושים ומיני מרעין בישין.

מכת היתושים המוערכת באלפי יתושים מתרחשת בתקופה זו של השנה ולא היה בה גורם הפתעתי, מה שהגביר את התסכול והכעס מהתופעה.

עד מהרה יצא הקצף על העירייה שלא דאגה לפעולות מניעה, מה שהביא ליתרון של היתושים התוקפניים על העירייה והתושבים.

נכון שיתוש צריך כר פעולה ואלה נמצאים במקווה מים גדולים כמו נחל עין זהב הזורם בליבה של העיר, אזורי דגירה אידיאליים משהו בגנון 'שכונה' כמו פארק הזהב והג'ונגל, סבך השיחים שקיימים בתוככי העיר ואפילו, תתפלאו מקווה מים קנים מברזים, מים שהצטברו בצמיגים נטושים וכלי קיבול למיניהם.

ממש לפני שנה, בגיליון 649, התפרסמה הכתבה המצורפת, כך שלא הייתה כאן שום הפתעה. פשוט נרדמו בשמירה.

יש לציין שמיד עם המתקפה על העירייה, בעירייה התאוששו ויצאו להדביר ולרסס את מקבצי הזחלים שבדרך ואת היתושים שתכננו להמריא לעוד משימת עקיצה.

 

עיריית קריית שמונה נמסר: "מדובר בתופעה ארצית ממנה סובלים תושבי ערים רבות בישראל. שום ריסוס לא יכול לפתור כליל את הבעיה, אלא לצמצם אותה בלבד. הטיפול היעיל ביותר באתרי הדגירה של היתושים הוא פשוט לרוקן אותם ממים, כשלא ניתן לעשות זאת, המדביר העירוני וצוותו מרססים את פני המים בשמן שמחסל את היתושים בלי להזיק לסביבה או לסכן בעלי חיים.

חשוב לומר כי הריסוס שהעירייה מבצעת הוא בהתאם להנחיות ולכללים של המשרד להגנת הסביבה, אבל ריסוס בלבד לא יפתור את הבעיה.

צוות אגף שפ"ע בעירייה פועל למיגור וצמצום התופעה ברחבי העיר. העובדים מבצעים פעולות מניעה יזומה. אנו פונים לציבור ומדגישים כי באמצעים פשוטים יכולים התושבים לסייע ולצמצם את נוכחות היתושים בשטחם הפרטי. כך למשל, יש לגזום סבכי צמחים, שיחים ועציצים, להימנע מהשקיית יתר ולנקז מוקדי מים. בכל מקרה של איתור מוקדי מים בשטחים הציבוריים, יש לדווח למוקד העירוני 106 הפועל 24 שעות ביממה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad