היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המינהל משחרר לחץ

 

 

לפני מספר חודשים פרסמנו כאן בעיתון "חדשות הגליל" על המאבק שבו פתחו הסטודנטים נגד מחירי השכירות של הדירות אותן הם שוכרים בקיבוצים. הטענה המרכזית של הסטודנטים הייתה שהמחירים גבוהים ואינם מאפשרים להם להתמודד בצורה הוגנת עם השכירות. מנגד טענו בקיבוצים שמינהל מקרקעי ישראל אוסר על הקיבוצים להשכיר דירות עקב מגבלות חוזיות עליהן חתומים הקיבוצים. באחת, מצאו הסטודנטים והקיבוצים את עצמם בקשר אינטרסי זהה. מכאן נפתחה הדרך למאבק משותף מול מינהל מקרקעי אשר שולט בנעשה בתחום קרקעות המדינה.

השבוע נערכה ישיבה בועדת החינוך בכנסת בראשותו של ח"כ כנסת אלכס מילר ובה השתתפו נציגי מנהל מקרקעי ישראל, נציגי התנועה הקיבוצית ונציגי הסטודנטים בנושא דיור הסטודנטים בקיבוצים. אביעד רוזנפלד, יו"ר אגודת הסטודנטים בתל חי, העלאה את מצוקת הדיור של הסטודנטים באצבע הגליל ואמר: "קיים מחסור גדול באפשרויות דיור לסטודנטים ובעקבות כך עולים מידי שנה מחירי הדירות בקיבוצים בעשרות אחוזים".

בתגובה לדבריו של אביעד, הבטיח ירון ביבי, מנהל מינהל מקרקעי ישראל שתוך 90 יום יפתח מכרז לבניית מעונות סטודנטים חדשים באזור.

בנוסף הגיע אביעד להסכמה עם חברי התנועה הקיבוצית שיש להקים ועדה משותפת עם מועצה אזורית הגליל העליון ואגודת הסטודנטים על מנת לבסס את הקשר בין הצדדים.

אביעד רוזנפלד אומר שלמרות המהלך בכנסת, הוא שבע רצון מחלק לא קטן מהקיבוצים: "ישנם כבר היום קיבוצים אשר מחבקים את הסטודנטים ומעניקים להם תנאים נוחים ומחירים הוגנים. מטרת אגודת הסטודנטים היא לישר קו ושכל הקיבוצים יבינו שמשיתוף פעולה הדדי, שני הצדדים יצאו נשכרים. הסטודנטים באותם קיבוצים מרוצים מהחיים בקיבוץ ומעורבים באופן מלא בחיי הקהילה בקיבוץ. צריך לבנות נכון את הקשר עם יתר הקיבוצים באזור. אם נשכיל לבנות את שיתוף הפעולה הזה, הסטודנטים יתרמו רבות לפיתוח ושגשוג הקיבוץ. בתמורה לעבודה הקהילתית, הקיבוץ יידע להקל על חיי הסטודנטים ובתקווה שאף יקלוט את הסטודנטים להיות דור ההמשך של ההתיישבות באזור. כיום מרבית מדריכי החינוך בקיבוצים הם סטודנטים ופועלים בנוסף בשירותי החקלאות והאחזקה בקיבוצים", אומר אביעד רוזנפלד יו"ר אגודת הסטודנטים בסיפוק על ההחלטה החשובה שקיבלה ועדת החינוך של הכנסת השבוע.

יוסי מלכה, מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי אמר בתגובה להחלטה: "הקמת ועדה משותפת על מנת לבחון את
 סוגיית שכ"ד בקיבוצים היא רעיון נכון.יש ליצר הדברות שתבטיח שכ"ד הוגן לסטודנטים ותמנע תחושה קשה של ניצול. באשר להצהרתו של ראש מינהל מקרקעי ישראל-אנחנו מברכים על היוזמה ומקווים שתבשיל לכלל מעשה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad