היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המכון הלאומי לחדשנות במזון בתל חי

בימים אלה, הכריז משרד הכלכלה והתעשייה על פרסום מכרז לגיוס שותף עסקי, אשר יקים ויפעיל את מכון המזון ביחד עם המכללה האקדמית  תל-חי ומכון המחקר מיגל בהשקעה ממשלתית ראשונה של 21.2 מיליון שקלים. בניין מכון המזון יבנה מתרומתה הנדיבה של קרן "ביחד" של משפחת סטלה ויואל קרסו.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, אשר הגיעה לביקור, במכללה האקדמית תל-חי, וערכה סיור במקום בו יוקם המכון ובמעבדות הפוד-טק של המכללה, אמרה: "ישראל שכבר כעת נחשבת בין המדינות המובילות בתחום החדשנות במזון, החליטה ללכת צעד קדימה ולהפוך את הגליל המזרחי, יחד עם שותפים במגזר הפרטי והציבורי, לאזור של מצוינות בינלאומית בתחום הפודטק. מכון המזון שיוקם במכללה האקדמית תל- חי, יהפוך למרכז הידע של האקו-סיסטם בכל הנוגע לפיתוח מוצרים בדומה למכונים מקבילים בעולם. ככל שתעשיית המזון תתמודד בצורה יעילה וחדשנית עם המגמות המשמעותיות העוברות עליה כך ניתן יהיה לייצר כלכלה חזקה וצומחת".

תעשיית המזון היא אחת התעשיות המשמעותיות בישראל, עם פדיון של כ-50 מיליארד שקלים וכ-60 אלף מועסקים בכ-1,000 מפעלים, רובם בינוניים או קטנים ופרוסים בכל הארץ.

לדברי ד"ר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון ומהיוזמים של הקמת המכון: "תחום הפוד-טק ומזון העתיד, מתפתח בקצב מואץ בשנים האחרונות ועובר מהפכה של ממש, מתעשייה מסורתית לתעשיית המבוססת על טכנולוגיות חדישות ועתירות ידע. במסגרת מהפכה זו, תופסות תאוצה מספר מגמות: פיתוח מוצרי מזון  בריאים יותר, עם ערכים פונקציונאליים, הכוללים הפחתה משמעותית של נתרן, סוכרים ושומן רווי, מקורות חלבון חלופיים מהצומח, שימוש גובר בחומרים טבעיים ופיתוח מוצרים המבוססים על פחת ושאריות מזון. מטרת מכון המזון הלאומי תהיה לקדם את כל המגמות החשובות הללו בתעשיית המזון הישראלית".

"מכון המזון יוקם בתוך הקמפוס של המכללה האקדמית תל-חי במטרה לבסס את הקשר בין המכון לאקדמיה מתוך תפיסה של open innovation שבאה לידי ביטוי בחיבור הישיר של הסטודנטים, החוקרים והמרצים עם הנעשה במכון", מסביר מנכ"ל המכללה, אלי כהן "בנוסף, המכללה מעמידה לרשות המכון מתחם ייעודי ובכך מייצרת סביבה בה יועצי המכון, הסטודנטים למדעי המזון וחוקרי המזון של תל- חי ומכון המחקר מיגל נמצאים יחד ויכולים ללמוד אחד מהשני ולהפוך את המכון למרכז ידע מצד אחד ולשדרג את המחקר האקדמי מצד שני.

בהיבט של אקו-סיסטם הפוד-טק הצפוני תפקידו של מכון המזון הוא להפוך למרכז הידע הטכנולוגי של הגליל ולאפשר לחברות ולסטרטאפים בתעשיית המזון לפתח את מוצריהן ותהליכי הייצור שלהן ולקבל ייעוץ וסיוע לפיתוח והטמעת חדשנות במזון. מכון המזון מתמקד בפרויקטים טכנולוגיים נקודתיים והוא צפוי לייצר כ-25 עד 50 כאלו בשנה ויעבוד בשיתוף עם תעשיית המזון בארץ, עם חברות מ- Margalit Startup City Galil עם חברות מהחממה, עם חברות מהמיקרו תעשיה, וגם חברות מחוץ לאקו-סיסטם הגלילי. המכון יכיל את כל הידע והציוד, לרבות ציוד לביצוע  פיילוט אשר יאפשר מתן שירות של פיתוח ושדרוג מוצרי מזון עד לרמת האבטיפוס התעשייתי.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad