היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השר גלנט בקריית שמונה: מיליוני שקלים מתקציב המשרד לפרויקטים בקריית שמונה

שביעות רצון בעיריית קריית שמונה מביקורו המוצלח של שר הבינוי והשיכון יואב גלאנט בקריית שמונה.

השר גלאנט קיים ישיבת עבודה עם ראש העיר וצוותו ולאחר מכן ערך סיור בעיר.

בפתח דבריו אמר השר גלאנט: "אני מברך על התוכנית המתגבשת לחיזוקה של קריית שמונה ואשר תובא בקרוב לאישור הממשלה. אני מצהיר כי משרדי יהיה שותף מלא להחלטה שתתקבל ושמתגבשת כאמור בימים אלה".

משרד הבינוי והשיכון יבצע שיקום פיזי וחברתי במרקם הוותיק של קריית שמונה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנים 2018-2021.

מינהל התכנון, משרד הפנים ומשרד הבינוי והשיכון יקדמו תוכנית להתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק בקריית שמונה, זאת במטרה לחזק את מעמדה האזורי של העיר כמרכז כלכלי, תרבותי וציבורי באצבע הגליל, וכן על מנת להגדיל את פוטנציאל ההכנסות העצמיות של הרשות מארנונה. עלות התכנון מוערכת ב-2.9 מיליון שקלים. מנכ"ל המשרד ידון בנושא עם צוותים של הרשות.

ראש העיר סקר בפני השר את בעיית הקירות המתמוטטים בעיר, בין השאר בשכונת שפרינצק.

"החומה שהתמוטטה ברחוב שפרינצק מהווה סכנה לחיי אדם. אנו מבקשים תקציב וסיוע דחוף לתיקון החומות", אמר ראש העיר לשר.

השר גלאנט אמר כי יש לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה ותקציב מיוחד לצורך כך, יוכנס  לתוכנית הנקודתית שתאושר במסגרת החלטת הממשלה.

גם בנושא שכונת יובלים יצאה בשורה מהפגישה. ראש העיר סקר בפני השר את מצב השכונה ושיווק הדירות ופשיטת הרגל של הקבלן שביצע את עבודות הפיתוח, דבר שעצר את התקדמות השכונה מסיבות שאינן תלויות ברשות.

השר נענה לבקשת ראש העיר והבהיר כי כל עלות נוספת שנגרמת או שתיגרם כתוצאה מפשיטת רגל של הקבלן תשולם על ידי המדינה ולא תושת על התושבים.

מנהל המחוז עדכן כי נחתם חוזה עם קבלן חדש והוא החל לעבוד בשטח. בנוסף הועמד מלווה לתושבים ב'בנה ביתך' עבור ליווי בתהליך ההיתר.

חיזוק מבנים ע"י חברת עמידר ברח' שפרינצק:  חברת עמידר נמצאת בתהליך הגשת היתר בנייה לחיזוק חמישה מבנים ברחוב שפרינצק בקריית שמונה וכבר בשנה הקרובה יחוזקו בניינים נוספים ברחבי העיר בעלות של מיליוני שקלים.

השר נענה בחיוב לבקשת הרשות ומשרד הבינוי והשיכון יסייע בתקציב נוסף לשיווק ומיתוג שכונות חדשות בעיר, במטרה למשוך לעיר אוכלוסיות נוספות ובעיקר צעירות. מדובר בתקציב שינוע בין 300 ל-500 אלף שקלים.

השר ישקול בחיוב העברת תקציב בסך חצי מיליון שקלים לצורך השלמת עבודות באצטדיון הסינטטי. בין השאר מדובר בהקמת מבנה שירותים, שבילי גישה ועוד.

במהלך הסיור בעיר נפגשו השר וראש העיר עם שחקני קבוצת הכדורגל של קריית שמונה באימון שנערך באצטדיון העירוני.

ראש העיר פנה לשר בבקשה לאשר תקציב לקירוי היציע המערבי באצטדיון.

"בשנה האחרונה אנו עמלים רבות כדי למצוא תקציב לשדרוג האצטדיון העירוני על מנת שיהיה מתקן ראוי והולם לליגת העל. בשבוע האחרון התבשרנו מהפיס כי שוריין לנו תקציב בסך כ- 3.5 מיליון שקלים לטובת הנושא. קירוי היציע המערבי של האצטדיון עולה כ-4.5 מיליון שקלים. אנו מבקשים מהשר השלמה של כמיליון שקלים לטובת פרויקט חשוב זה כדי לאפשר חווית צפייה איכותית לתושבים שלנו במשחקי הכדורגל שנערכים באצטדיון", אמר ראש העיר.

השר שערך סיבוב באצטדיון, הסכים עם בקשתו של ראש העיר והורה למנכ"ל משרדו להכניס את התקציב הדרוש במסגרת החלטת הממשלה. "אתם תמשיכו להבקיע גולים ולנצח ואנחנו נדאג לכל מה שמסביב", התבדח השר עם ראש העיר.

בישיבת העבודה הועלתה בפני השר הסוגיה של חוסר בדיור ציבורי זמין בעיר. השר הנחה את הצוות המקצועי במשרדו לבחון את הנושא ולסייע ככל שניתן לקריית שמונה. כמו כן תיבדק האפשרות להקצות 5% מהדירות בפרויקט 'מחיר למשתכן' לטובת דיור ציבורי.

ראש העיר הרב ניסם מלכה: "אשרינו שזכינו לשר בינוי ושיכון כמו יואב גלאנט שעוסק בעשייה מתמדת, פותר בעיות ומוציא לפועל תוכניות רבות. השר גלאנט מבקר בעיר כבר פעם שניה בשנה האחרונה ובכל פעם ההבטחות שלו מיושמות הלכה למעשה. אני גם מבקש להודות לסגן השר ג'קי לוי שעובד בשיתוף פעולה מלא עם השר וקשוב לנו בכל דבר ועניין. גלאנט ולוי הם צוות לעניין".

ראש העיר ביקש גם לפרגן למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון חגי רזניק למרות שלא הגיע לישיבה בשל התחייבויות קודמות. "חגי רזניק זמין לרשות 24/7 ונותן מענה מהיר ומקצועי בכל פניה אליו. מדובר במנכ"ל שלא מוותר על השטח ובקיא בכל דבר שקשור במשרד הבינוי והשיכון. מעבר למקצועיותו הוא תמיד זמין, מדבר בגובה העיניים ותמיד רוצה לעזור", אמר ראש העיר לשר.

הממונה על מחוז הצפון במשרד הבינוי והשיכון שלמה פייבלוביץ: "כייף לעבוד עם הנהגת העיר של קריית שמונה. כמנהל המחוז אני מאוד מרוצה מהעבודה שלי עם ראש העיר והצוותים של העירייה שכל הזמן מאתגרים אותנו ומערבים אותנו בפרויקטים רבים שנעשים בעיר. אנשי העירייה משגעים אותנו במובן החיובי של המילה עד שבעיות העיר והתושבים מגיעות לפתרון. שיתוף הפעולה אתנו הוא הדוק והמרווחים הם התושבים והעיר עצמה".

"אתה האדם הנכון במקום הנכון", אמר ראש העיר לממונה על המחוז. "האנשים שלך זמינים לנו ומעניקים לנו שירות מקצועי ומהיר ועל כך אתם ראויים למלוא הערכה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad