היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדשות המגזר


– מקומי:ביום שני האחרון נערכה פגישה ראשונה בין הרב רפאל סבתי לראש העיר, הרב ניסים מלכה בעקבות הדרישה לבנות בית כנסת ובית מדרש באזור שמתחת ל"מינימרקט האקזוטי". הדרישה, כזכור, הגיעה בעקבות הקשיים של מתפללי בית הכנסת "אחוות לוחמים" לקיים תפילות ושיעורים במקום, בגלל צפיפות, בעיות תשתית קשות ורצון לבנות בית מדרש באזור המיועד. הפגישה שהתקיימה ביחד עם נציגי העירייה ונציגי בית הכנסת הייתה ברוח טובה וחמימה. ראש העיר אמר כי הוא בעד בניית בית הכנסת באזור, וכי יעשה כל שביכולתו לסייע בבנייה ובקבלת השטח, כל עוד זה תלוי בו ולא בגורמים חיצוניים. הרב סבתי מסר בתגובה: "אני שמח מאוד לראות הענות מצד ראש העיר. חזק וברוך, בכל אשר יעשה יצליח. כולי תקווה שהפעם גורמים אינטרסנטים לא יפריעו ולא יפגעו בצורכי המתפללים.

 

– מקומי (2): בשעה טובה, ובזכות יהודים יקרים, קיבל השבוע אשר (מסעוד) ביטון קלנועית חדשה שנקנתה מתרומות הציבור, לאחר מסע פרסום בעיר בשלטי חוצות ובמדיה המקומית. לפני ההרצה של המנוע, ערכו לו בכולל "כה לחי"טקס מרגש וצנוע, שלווה בשירים וריקודים.

 – הלכה: מי שכבר זכה להכיר את השו"ת היומי של הרב עובדיה יוסף שליט"א, מופתע ומתעניין כל פעם מחדש מהביאורים שהרב מפרסם לגבי הלכות. השבוע כתב הרב תשובה מפורטת לגבי השאלה שמטרידה המון נשים דתיות, האם לאשה נשואה מותר ללכת בלי כיסוי ראש בתוך ביתה? כידוע יהודים רבים לא מבדילים תמיד בין הלכה ברורה, מנהגי אבות ומנהגי חסידות. הרב כתב במאמרו את הביאור והמקורות לתשובתו, ולהלן הסיכום:

"מעיקר הדין אין האישה צריכה ללכת בביתה עם כיסוי ראש. וממידת חסידות כתבו כמה מרבותינו האחרונים שהאישה תכסה את ראשה גם בבית, בפרט בזמן שכל בני הבית מצויים שם, שיש בזה מדת צניעות נכונה, והנזהרת בזה קדוש יאמר לה, שמשפיע רוב טובה על כל בני ביתה".

תקשורת: אנחנו לא היינו היחידים שהתרעמנו כנגד התוכנית "מאסטר שף" (כתבה נרחבת פורסמה בגיליון הקודם), וכמונו עוד מאות יהודים כשרים שמחו כנגד הצגת מאכלים לא כשרים בתוכנית. ובכן, השבוע הגיעו מאות מכתבים לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה שהתלוננו כי התוכנית מנוגדת למנהגי הדת, וכי השימוש במאכלים לא כשרים פוגע בהם וברגשות הציבור שומר הכשרותזכיינית השידור "קשת" (הידועה במסירותה לאלוקי הרייטינג) מסרה בתגובה: "כל אחד מהמתמודדים הגיע מרקע שונה, אוחז בניסיון חיים אחר, טעמים נפרדים ובעיקר סגנון אישי. אנו מכבדים כל אדם, כראוי בחברה פלורליסטית וכגוף טלוויזיה הפונה לכלל הציבור". נשמע משכנע, לא?

 

 

– כשרות: אתר "סרוגים" (http://www.srugim.co.il), דיווח השבוע כי חברת "עלית" חוזרת ליצר שוקולד מ"חלב ישראל" אחרי שייצרה במשך כמה שנים מוצרים המכילים "מוצקי חלב נכרי", הבעיתיים מבחינת כשרות. כאמור, חוזרת חברת 'עלית' בהדרגה לייצר את כל השוקולדים והחטיפים מ"חלב ישראל". המהלך שהחל בחודש האחרון, יימשך בהדרגה, ובתוך שנה, כל מוצרי עלית יכילו חלב ישראל בלבד. חשוב לציין כי מאז המעבר לאבקת חלב ומוצקי חלב נכרי, רבים מהציבור הדתי והחרדי הפסיקו לקנות את המותג "עלית". חלק עברו למותג הבת של 'עלית', 'מגדים', וחלק עבר ליצרנים אחרים, כמו 'כרמית' ו'ורד הגליל', שהשתמשו כל הזמן בחלב ישראל. בחברת 'שטראוס-עלית' אישרו את הידיעה, לפיה הם עוברים בהדרגה ל"חלב ישראל", אבל סירבו לתת פרטים על מועדי ההעברה ועל הסיבות לשינוי בייצור.

– ברנז'ה: העיתונאי אלעד טנא, עורך ערוץ היהדות באתר "YNET" הודיע השבוע על פרישתו. ומה הוא יעשה? טנא יקים את מגזין התרבות והבידור החדש של "מקור ראשון". המגזין יהיה בסגנון המגזינים של העיתונים הגדולים, מעיין פנאי פלוס ורייטינג. וכשר? עד כמה שאפשר.

– מוסיקה: לאחר ההצלחה המרשימה של אלבומו "מזמורי נבוכים" שכלל שירים כמו "אלוהיי" ו"געגועיי לגעגועים" שתקעו יתד ברשימות הפלייליסטים למיניהם, ולאחר שנה מאסיבית של הופעות בארץ ובחו"ל עומד להוציא קובי אוז את דיסק ההמשך, "מזמורים נוספים".

 

– אינטרנט: האתר "בחרדי חרדים" שהתחיל כפורום קטן, ונרכש מספר פעמים בידי חברות והפך לפלטפורמה של מאות פורומים ייחודיים לנושאים שונים כאשר לצידו צמח אתר חדשות יוקרתי עשה השבוע מתיחת פנים ויזואלית ושידרג את עצמו בעיצוב חדש ופינות יפות ונחמדות. האתר שנקרא אצל החרדים "ה-YNET הכשר" מספק דיווחים וחשיפות לאורך כל שעות היממה, ומיצב עצמו בשורה הראשונה של אתרי החדשות בישראל. שווה כניסה: http://www.bhol.co.il


הרצאה: אם חשקה נפשכם ללכת להרצאה של הרב אמנון יצחק באזור, אז תדעו שהוא מגיע לצפת ביום רביעי ה-17.11.10

הרצאה (2): ביום שני הקרוב, ה-8.10 יגיע הרב שלום ארוש שליט"א לעיר ויעביר שיעור סוחף ומלא קדושה בכולל "כה לחי". כניסה חופשית. 

 

 


 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad