היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ירוקה וממחזרת

במסגרת התוכנית להפוך את חצור לעיר ירוקה השומרת על איכות הסביבה, נערך השבוע דיון שבחן את סוגיית הפרדת ומחזור הפסולת הביתית. על פי נתונים קיימים משק בית בחצור מייצר 30 ק"ג פסולת בשבוע שמפונה 3 פעמים בשבוע לאתר ההטמנה "תאנים". עלות הטמנה עומדת כיום על 57.5 שקלים לטון אשפה. לעלות זו מצטרפת עלות פינוי הפסולת עצמה מהשכונות.

השותפים לדיון מסרו כי על ידי הפרדת הפסולת ניתן יהיה להקטין משמעותית את נפח האשפה. פעולה שתתרום לא רק לאיכות הסביבה, אלא גם לקופת המועצה שתצטרך לשלם פחות לקבלני האשפה ולאתר "תאנים". פרויקט צמצום האשפה פועל כבר במספר רשויות בארץ בהצלחה רבה. נבחנה האפשרות לתגמל את התושבים על שיתוף הפעולה בנושא. התגמול עשוי להיות בדמות טיפוח השכונה, צביעת חדרי מדרגות, ניקוי מוגבר של גינות ועוד.

הפגישה הבאה בנושא תיערך עוד החודש, אז יוצגו מספר חלופות אפשריות עבור הפרדת הפסולת. החלופות יענו על ההבדל בתכנון עבור בנייה רוויה ובניה צמודת קרקע. צוות ההיגוי יבחר בחלופה המועדפת וכשבוע מאחור יותר יציג צוות התכנון את כל העלויות הדרושות לביצוע פרויקט הפרדת הפסולת במועצה. התוכנית תועבר בהמשך ללשכת ראש המועצה שמעון סויסה שברך על ההתקדמות בנושא: "בשנה החולפת שמנו דגש ניכר על ניקיון וטיפוח חזות העיר. עבודה רבה עוד לפנינו, אולם ניתן כבר כעת לעבור לשלב הבא במסגרת "חצור הירוקה". פרויקט המחזור חשוב בהיבטים רבים, גם חינוכיים וערכיים וכמובן  שמדובר בחיסכון עתידי לקופת המועצה. אני משוכנע שפרויקט המחזור יצליח בחצור, לפחות כפי שהצליח בערים אחרות בישראל."

 

 

 

חושבים חיים

 

מערכת החינוך בחצור קיימה בשבוע האחרון את יום המחויבות הלאומית לבטיחות בדרכים, במטרה להעלות את המודעות הציבורית לנושא ואת חשיבות האחריות האישית של כלל משתמשי הדרך. יום המחויבות הלאומית עמד בסימן "חושבים חיים" במטרה להעביר את המסר, כי כולנו חשופים למפגעי הדרך. מערכת החינוך בישוב הציבה את נושא הבטיחות בדרכים בראש סדר העדיפויות בשנת הלימודים הנוכחית ולאורך השנה יתקיימו במוסדות החינוך, יחד עם הצוותים החינוכיים, רכזי זה"ב, ומנהלי בתי ספר, סדנאות כושר רגשי בנהיגה, שיעורים המלווים ע"י  שוטר, משמרות בטיחות וכד'.

 

 300 אלף שקלים לבטיחות בדרכים

 

במסגרת פעילות האגף הטכני והבטיחות במועצת חצור, הושקעו בשבועות האחרונים כ-300 אלף שקלים, לשדרוג מערך הבטיחות בדרכים. התקציב גויס ע"י ראש המועצה, שמעון סוויסה ממשרד התחבורה ויועד לשדרוג מעברי הבטיחות בישוב. התקציב נוצל עוד ל: צביעת כל מעברי החצייה ופסי ההאטה והתקנת תמרורים ומעקות בטיחות, פורקו 16 פסי האטה (במפרים) שהקשו על הנהגים ובמקומם הוצבו פסים חדשים ותקניים. מנהל האגף הטכני, דני ראש מוסיף כי בימים הקרובים יוצבו תמרורים אלקטרונים למתן זכות קדימה להולכי רגל, המיועדים להקל על העוברים ושבים בשעות החשיכה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad