היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

יש עתיד לצימרים בקריית שמונה

ראש לשכת ראש העיר, שמעון סבח, התחיל את ישיבת בעלי הצימרים בלהקשיב. לא הוא זה שהיה צריך לנהל את הישיבה אך כשהאיש הממונה על התיירות הוא גם רופא, וכשראש העיר חולה מישהו צריך לקחת את המצב לידיים, להגיע, ולתת למען התושבים.

 

הנציגים שהיו בישיבה מטעם תושבי העיר העוסקים בתיירות היה קטן, ארבעה ראשי משפחה, יש שיחלקו לגבי היותם החזקים ביותר בשוק אך אין ספק לגבי היותם הוותיקים ביותר, המנוסים ביותר, אלו שראו את התקופות הטובות יותר של הענף בעיר.

הנושאים שעלו היו לרוב בנושא הפרסום וחשיפת הצימריסטים בפני מבחר האטרקציות ההולך ומידלדל בעיר וסביבתה, התחזקות המושבים מסביב בתחום התיירות, ניקיון העיר, ועניין המים. איך מצליחים להחזיק עסק פורח במלוא מובן המילה כשמחירי המים מרקיעים לשחקים? או כמו שניסחה זאת גברת יעל אחיטוב "איך אומר לתייר שאני מצטערת על הדשא הצהוב, כי אלו מחירי המים."

 

ישועה בעניין המים אין. לפחות לא בדרך קסם. תאגיד "התנור" המחזיק במונופול המים באזור קשוח, ורל"ש ראש העיר לא מאמין ביכולתו לגרום שינוי של ממש בעניין הזה. הרעיון שעלה וייבדק הוא הרעיון של רפי בן ברוך, שהעלה את רעיון ראש מועצת ראש פינה שחילק את שעוני המים לשניים – צימרים לחוד ובתים פרטיים לחוד. עוד נקודה שנבדקת היא הוזלת מחירי המים בחודשים העיקריים של התיירות בעיר, חודשי יולי-אוגוסט.

 

בעניינים האחרים הושג טיפול חלקי, כשנושא הפרסום באינטרנט והשילוט בכניסה לעיר ובתוכה יועבר לד"ר בוריס סידליקובסי, סגן ראש העיר, שכאמור נעדר מהפגישה עקב מחויבותו לתפקידו כרופא.

נושא הניקיון בסביבת הצימרים קיבל גם הוא מענה כשמר שמעון סבח אמר שבכל ניקיון שיידרש בסביבת הצימר והוא אינו מפגע הדורש כלים כבדים יעזור כמידת יכולתו על ידי עובדי העירייה. לדבריו, פשוט לגשת ולבקש.

 

הנושא המרכזי בישיבה, וזה שקיבל דגש מיוחד הוא נושא האטרקציות, "התיירות והנוי הם בעלי חשיבות מדרגה ראשונה בסדר יומו של ראש העיר" נאמר על ידי ראש לשכתו.

ראש העיר הרב ניסים מלכה, ביוזמה מבורכת של העלאת נושא התיירות בפני השר אלי ישי השיג לקריית שמונה צ'ק שמן על סך 16 מיליון שקלים לבניית תוכנית תיירותית חדשה בעיר בשם "8 הכיכרות". התוכנית החלה וכוללת טיילת שתתחיל מהתחנה המרכזית של "אגד" עד להיכל התרבות, שבליבה בניין העירייה החדש שישופץ ויהפוך למרכז מודיעין תיירותי בעיר.

נוסף לאטרקציות שיוקמו בעיר עצמה, בישיבה עם ראשות הטבע והגנים נאמר כי מרבית הסיכויים הם שחורשת טל, כמו בשנים הקודמות של הקריה תהפוך פתוחה בפני תושבי קריית שמונה ושתושבי העיר יוכלו ליהנות משאר אתרי רשות שמורות הטבע בהנחה של חמישים אחוזים. בהתאם לנאמר בישיבה עם רשות שמורות הטבע, ראש לשכת ראש העיר אמר כי הוא משתדל להשוות את תנאי תושבי קריית שמונה באתרי התיירות לאותם צימריסטים שיבואו לנפוש בעיר הצפונית.

 

הישיבה ננעלה ובעלי הצימרים יצאו מחויכים, מבינים שיש מישהו שדואג להם, נושאים עיניים לעתיד שתיירות טובה היא מילה נרדפת לעיר קריית שמונה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad