היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לשכת ראש העיר ברננים

ראש עיריית קריית שמונה עושה לו מנהג קבוע פעם בשבוע ומעביר את כל ישיבותיו בימי שישי לבית הקפה המיוחד "מקומטוב" שהוקם בבית הספר. המלצרים, עובדי הטבח והאופים, כולם תלמידי בית הספר המעניקים למגיעים לבית הקפה שהקימו יחס אישי ואוהב.

"יום שישי הוא יום רגוע ביחס לעומס העבודה בשאר ימות השבוע, אז במקום לקיים את הישיבות בלשכתי או במקומות אחרים, החלטתי לקיים את כל ישיבותיי ביום זה בבית הקפה של תלמידי בית הספר רננים", אמר ראש העיר.

השרות והיחס אותו מעניקים התלמידים ללקוחות הוא משהו שראוי לחיקוי. "לראות את הילדים האלה עם כל המוגבלויות שלהם מתפקדים כבני גילם זה משהו מרגש ועוצמתי. החיוך שלהם, המגע, והרצון להעניק הם דברים שיוצאים מהלב ללא זיוף וללא מחשבות אחרות".

היות וחלק מהתלמידים שעובדים מלצרים מתקשים בדיבור, התפריט בבית הקפה המיוחד מורכב לא רק ממילים, אלא גם מציורים, כך שהלקוח יכול להצביע על המשקה או המאפה אותו הוא מעוניין להזמין דרך הציור בתפריט.

המקום מופעל אחת לשבוע בימי שיש בין שמונה וחצי בבוקר ל-12:15, על ידי עשרה תלמידי השכבה הבוגרת, כחלק מתוכנית הלימודים. התלמידים עושים את הכול בעצמם כשהמטרה היא לא להרוויח כסף, אלא לחשוף אותם לחיי היום יום, ואת האוכלוסייה המקומית לתלמידי בית הספר, שבדרך כלל הם לא פוגשים.

תלמידי בית הספר לא לומדים בו מקצוע, אלא עושים פעילויות שונות כשמטרתן לאפשר להם להתמודד עם החיים. עם תום הלימודים חלק מהתלמידים ייצאו לשוק העבודה והרוב יעברו למוסדות  למפגרים.

אחד המלצרים סיפר על עבודתו כמלצר: "אני שואל מה תרצו להזמין, יש תפריט הם מצביעים ואני מסמן. יש פה טיפים ואם נרוויח הרבה כסף נעשה איתו משהו, אולי אפילו יום כיף בסוף השנה".

לפני שפתחו את בית הקפה המיוחד, הנהלת בית הספר לקחה את התלמידים לבתי קפה בעיר כדי שילמדו איך עובדים ואיך מלצרים צריכים לפנות לאנשים.  גם את הרהיטים בבית הקפה התלמידים הכינו בעצמם  במגמת נגרות.

במטבח עובדים שני שוטפי כלים. אחת המורות מפקחת על תפקוד צוות התלמידים, מוודאת שהם מוציאים את ההזמנות הנכונות ומבצעים את כל הפעולות על פי ההוראות. הסבלנות של הלקוחות ושל הצוות מורגשת.

המחירים בבית הקפה זולים. כוס קפה או עוגה עולים חמישה שקלים ועיקר הכסף מופנה לרכישת המוצרים ולהחזר הוצאות.

ראש העיר קורא לתושבי העיר לפרגן ולעודד את התלמידים הצעירים וליהנות מאווירה קסומה ורגועה. "אני ממליץ לאנשי עסקים ולכל מי שמקיים את פגישותיו בבתי הקפה באזור להגיע גם לבית הקפה 'מקומטוב' בבית הספר רננים ולצד הנאה אישית הוא יגרום הרבה סיפוק ונחת לתלמידי החינוך המיוחד שלנו", אמר ראש העיר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad