היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מגה-מלגות למתקבלים ללימודים

המרכז האקדמי שלם יקבל רק 50 סטודנטים מכל הארץ לתוכנית ב.א. מצטיינים במתכונת שפותחה בקולג'ים יוקרתיים כמו ייל וקולומביה. הודות לתרומות ייעודיות, מועמדים צפוניים שיתקבלו לתוכנית, יקבלו מלגת שיא במושגים ישראליים שתכלול את מרבית שכר הלימוד וגם סיוע נדיב בהוצאות המחיה. 

מי יהיו תושבי הצפון הצעירים, שיתקבלו לתוכנית ב.א. יוקרתית ויזכו למלגת ענק חסרת תקדים במושגים ישראלים?

מרכז אקדמי שלם, הוא המוסד האקדמי הראשון בארץ, שיפעל על בהשראת שיטת ה"ליברל ארטס", אסכולה שהתבססה לפני כמאתיים שנה באנגליה ובארצות הברית בקולג'ים היוקרתיים של אוקספורד, ייל וקולומביה, וכוללת "תוכנית לימודים הומניסטיים", לימודי ליבה מובנים במדעי החברה והרוח לקבוצה קטנה ונבחרת של סטודנטים מצטיינים שיכללו מקצועות כמו פילוסופיה, יסודות הפיסיקה, היסטוריה, גיאוגרפיה, ספרות, מקרא, אסלאם ומזרח תיכון, שיטות מחקר וסטטיסטיקה, תרבות ומוסיקה. גם תהליך הקבלה למוסד האקדמי יהיה ייחודי ויתבסס לא על ציוני פסיכומטרי אלא על מבחן מיוחד שפותח ומיושם בקמברידג', אליו יצטרפו ראיון אישי וכתיבת טקסט.

לתוכנית הלימודים יתקבלו רק 50 סטודנטים במחזור הנוכחי. עלות שכר הלימוד היא כ 36 אלף שקלים בשנה על פני כארבע שנים. המוסד פועל בירושלים, בקריית מוריה.

לאחרונה, הושגו תרומות ייעודיות מיוחדות לתושבי הצפון עבור מחזור הלימודים הראשון. בזכות התרומות, תלמידים מן הצפון שימצאו מתאימים לתוכנית יקבלו מלגת שיא שלא הייתה כמוה בישראל בתחום מדעי הרוח והחברה. המלגה כוללת, הן מימון מרבית שכר הלימוד, הן סיוע נדיב בהוצאות מחיה והן התחשבות במרחק המגורים מירושלים ומסכמת לפיכך בסכום כולל היכול להגיע לכדי רבע מליון שקלים, בהתאם לנתוני הסטודנט.

"תכנית הלימודים הייחודית של המרכז האקדמי שלם נועדה להקנות ידע נרחב בתשתית התרבותית והמדעית של השיח העכשווי, ולפתח חשיבה יצירתית וביקורתית" אומר ד"ר עידו חברוני, המנהל החינוכי של "המרכז האקדמי שלם". "לשם כך, ישתתפו כל הסטודנטים שלנו בלימודי הליבה שיכללו קריאה מקיפה של יצירות המופת המערביות, היכרות מעמיקה עם המסורת היהודית, מהמקרא ועד אפלפלד, לימודי מבואות למדעים, פיזיקה וביולוגיה, וקורסים במדעי החברה ובתרבות המזרח התיכון והמזרח הרחוק. הלימודים שלנו יתנהלו בכיתות קטנות והפדגוגיות שלנו מותאמות לפיתוח דיון ולשיפור יכולות הביטוי בכתב של הסטודנטים". 

הגוף המכונן של מרכז אקדמי שלם, כולל שורה של אנשי עסקים, חברה, אקדמיה וציבור ישראליים ובהם פרופ' רות גביזון, יזמי ההי-טק אביב רווח ורותי פולצ'ק, מפקד סיירת מטכ"ל והד"ר לפילוסופיה דורון אביטל (טרם היותו ח"כ מטעם קדימה), האלוף אהרון זאבי פרקש, הפרופ' למשפטים אהרון נמדר, אורית אדאטו (לשעבר נציבת השב"ס) והד"ר עינת וילף (טרם היותה ח"כ מטעם העבודה).

נשיא המרכז האקדמי שלם יהיה פרופ' מרטין קרמר ששימש כמנהל מכון דיין באוניברסיטת תל אביב, כפרופ' בשורה של אוניברסיטאות ובהן הארוורד ושיקגו. קרמר הוא גם מחבר רב המכר "מגדלי שן על החול".

גורמים נוספים מובילים במרכז האקדמי שלם הם חתן פרס ישראל, פרופ' אסא כשר וראש חוג הליבה פרופ' סוזן סטון, חוקרת מהבולטים בעולם בתחום החיבור שבין משפט לאתיקה ששימשה עד לא מזמן פרופ' אורח בהארוורד וראש המכון המשפטי של קרדוזו.

ניתן ליצור קשר להצגת מועמדות עם המרכז האקדמי שלם (על ידי חיפוש באתר המרכז דרך מנוע חיפוש או ביצירת קשר טלפוני). 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad