היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מורי נהיגה נפגשו עם תלמידי תיכון דרכא דנציגר

לפני מספר ימים התקיים מפגש מיוחד בין שלושה מורי נהיגה מהעיר והאזור לבין תלמידי כיתות י' בתיכון דרכא דנציגר. הפעילות חתמה שנה שלמה של לימוד חינוך תעבורתי של כלל השכבה שבמהלכה התלמידים למדו חומר תיאורטי בנושא הנהיגה והשמירה על הבטיחות בדרכים. מורי הנהיגה ענו על שאלות מגוונות הנוגעות לתהליך לימוד נהיגה, סיפרו על חוויותיהם בכבישי ישראל בתור מורים וגם כנהגים פרטיים, וגם שימשו כפרשנים ובעלי דעה לגבי סרטונים שונים שהוקרנו במהלך המפגש.

מבין הסרטונים שהוצגו, אחד פרס לפני המשתתפים את עולם הרכבים האוטונומיים (רכבים עם נהג לא פעיל ליד ההגה) בעתיד הלא רחוק, ואחר הציג לשיפוט המורים וכלל הצופים מערכת בקרה ממוחשבת המווסתת ועוקבת אחרי הביצועים של הנוהג ברכב, עם דגש לגבי נהגים חדשים וצעירים. הסרטון שפתח את האירוע הפגיש את הקהל עם המציאות של נהג פעלולן מקצועני ששילם ביוקר כאשר לא שמר על כללי בטיחות מחייבים, רגעים אחרי ששבר שיא עולם ברכיבה על שני גלגלים במכונית והתחיל לנסוע על 4 גלגלים כמו כולם.

דוד שושן, אחד ממורי הנהיגה שלקחו חלק באירוע, חושב שהמפגש ספק העשרה חשובה לתלמידים. חברו לפאנל, קובי רידי, נהנה מהפגישה עם התלמידים, שלדעתו הייתה חדשנית ומעניינת. שניהם אמרו שהרגישו שהתלמידים צמאים לשמוע, לשאול וללמוד ושהאירוע הראשוני השאיר טעם של עוד.

עדי גור, רכז השכבה, בירך על קיום הפעילות והוסיף שהייתה חשיבות גדולה בחשיפת התלמידים לעולמם של מורי הנהיגה וזאת עוד לפני שרובם התחילו בעצמם שיעורי נהיגה בדרכים. לדבריו, התלמידים קבלו הזדמנות ללמוד מניסיונם של השלושת המורים ולשמוע באפן ישיר פרטים על תהליך לימוד הנהיגה מאותם אנשים המופקדים על הכשרת נהגים חדשים טובים ואחראיים. בקרב התלמידים, היו רבים שהתלהבו מהאירוע. נופר אוחיון ספרה שהיה נחמד מאד לשמוע על עבודת מורי הנהיגה ואיך שהם רואים את התפקיד שלהם לסייע בהכנת נהג בטוח וזהיר לכבישים. "גם למדתי דברים שלא ידעתי לגבי הבחירה ללמוד לנהוג על רכב אוטומטי או רכב ידני". לדעת אור בן שבת, הסרטונים ופרשנות המורים היה החלק הכי טוב במפגש והאפשרות לשמוע מה יש למורי הנהיגה להגיד על לימוד הנהיגה הייתה הזדמנות חיובית לקראת תהליך קבלת הרישיון בעתיד.

צבי שרייר, יוזם הפעילות והאחראי על החינוך התעבורתי בבית הספר, הודה לשלושת המורים על נכונותם להשתתף במיזם וציין שהמורים הצליחו להעביר לתלמידים מידע חשוב ואבחנות מרתקות לגבי מה קורה בתהליך לימוד הנהיגה ובכלל לגבי מה שמתרחש בדרכים. שרייר מסר שישנם עוד רעיונות וכיוונים להרחבת שיתוף הפעולה עם ציבור מורי הנהיגה כדי שהחינוך התעבורתי הנלמד בתיכון ימשיך להשתדרג ולהיות חוליה חשובה לטובת הכנת התלמידים לבגרות ובטיחות בדרכים.

 

 

כותרת לצילום שלחן המראויינים:  דוד שושן, עפרה בורנשטיין וקובי רידי מתכוננים לשאלה הבאה בזמן המפגש עם תלמידי תיכון דרכא דנציגר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad