היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מלגות אופטיקה שמיר ע"ש גרמן רוז'קוב ז"ל לסטודנטים באקדמית תל-חי

זו השנה השמינית ברציפות, בה מעניקה חברת "אופטיקה שמיר" מלגות לסטודנטים במכללה האקדמית תל-חי. המלגות ניתנות לזכרו של סרן גרמן רוז'קוב ז"ל, אשר עבד ב"אופטיקה שמיר" ונפל בהתקלות עם מחבלים בשנת 2002, בעת שירותו הסדיר.

הטקס נערך בהשתתפות לודמילה רוז'קוב, אימו של סרן גרמן רוז'קוב, נציג חברת "אופטיקה שמיר" אברהם הדר וחזי שגב, ששימש במשך שנים כמנהל משאבי אנוש בחברה וקיבל את גרמן לעבודה בחברה. עוד כיבדו את הטקס מנכ"ל המכללה, אלי כהן, צוות המחלקה לקשרי חוץ, צוות דקן הסטודנטים והמלגאים.

מנכ"ל המכללה, אלי כהן: "אין דרך ראויה יותר, להנציח גיבור ישראל כדוגמת גרמן, מדרך של הענק מלגות לסטודנטים. זהו מעשה ראוי וחשוב ואני מודה מאוד לאופטיקה שמיר וללודמילה על שבחרו בדרך זו. דרכו של גרמן מסמל נחישות ומצוינות. סיפורו האישי של גרמן שהיה עולה חדש, הגיע לתרבות זרה, הצליח להשתלב היטב בחברה, להתגייס לצבא, להגיע לדרגת סרן ולתרום למדינה, הוא סיפור מעורר השראה.  אתם הסטודנטים נבחרתם, מכיוון שאף אתם הוכחתם מצוינות בתרומה לקהילה".

לודמילה רוז'קוב רגשה מאוד את משתתפי האירוע כשסיפרה על בנה גרמן ועל אהבתו הגדולה ללימודים ועל הרצון העז שלו לשרת בצבא: "מה שנשאר לי מגרמן זה תמונות וזיכרונות. מפעל המלגות של אופטיקה שמיר חשוב מאוד כי אני מרגישה שבדרך זו של הנצחה, ממשיך גרמן לחיות בנשמה של כל אחד מאתנו. יש לי נכדה שנולדה מזרעו של גרמן והיא דומה לו מאוד גם במראה וגם באישיותה".

חזי שגב, אביו של נמרוד שגב ז"ל, שנפל בלבנון במלחמת לבנון השנייה, ריגש אף הוא את משתתפי הטקס: "הייתי מנהל משאבי אנוש של אופטיקה שמיר וקלטתי את גרמן לשורות המפעל. ליוויתי אותו ועודדתי אותו להתגייס לשירות משמעותי בצבא. כאב שכול אני יודע מה המשמעות של הנצחה, גרמן ימשיך לחיות דרככם, גרמן יהיה עמוק בתוך לבבכם ותזכרו אותו תמיד".

אברהם הדר, מ"אופטיקה שמיר" ציין כי מלבד הענקת המלגות, לאופטיקה שמיר שיתופי פעולה נוספים עם המכללה. "אנו נמשיך במפעל הנצחה חשוב זה ובהנחלת מורשתו של גרמן, שנותנת ביטוי לנחישותו של החייל האמיץ שהיה ולרצונו לצמוח ולהטמיע שורשים בארץ. גרמן ראה רחוק יותר מבני גילו ותרם רבות לחברה ולמדינה" אמר הדר.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad