היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מנהיגי העתיד באוהלו

 

באמצעות שורה של סדנאות והכשרות ייחודיות, מאפשרת המכללה ל-24 סטודנטים מתוך 1,400 הלומדים במכללה להתאים את כישורי הלימוד שלהם למאה ה-21 ולפתח את היצירתיות שלהם, במטרה שבהמשך דרכם יהפכו ליוזמים ומחדשים במערכת החינוך.

התוכנית, בנוסף ללימודים השוטפים ודורשת מהסטודנטים "ראש גדול", ניהול עצמי, חשיבה מחוץ לקופסה, עזרה הדדית ותרומה לקהילה/למכללה. תלמידי התכנית עוברים הכשרה בתוכנות כגון x-mind, ההופכות את השיעור למסודר ואינטראקטיבי ככל האפשר, ועוזרות לשמור על ריכוז מצד התלמידים, הרגילים לטכנולוגיה ולכן מתקשים להתרכז מול לוח "רגיל", הסטודנטים מתעדכנים במגוון נוסף של כלים טכנולוגיים העומדים לרשותם ושיהיו בעתיד.

הסטודנטים עוברים גם סדנא המועברת על ידי מנהלים בכירים מ'אינטל', המלמדים את הסטודנטים כיצד לכתוב חזון וכיצד לממשו. התלמידים כותבים חזון חינוכי ובמסגרת דרישה ומחויבותם לקהילה, הם מממשים את החזון במגוון דרכים. לדוגמא, תלמיד הלומד במסלול להוראת ספורט, הקים נבחרת כדורגל לנשים. סטודנטית מהמגזר הדרוזי מקימה מכון ללימוד אנגלית לילדים ביישוב שלה, ושני תלמידים מארגנים בימים אלה כנס עבור תלמידי המכללה כולה, על לימוד בעידן של שינוי.

תכנית אוהלו למצוינים פועלת במכללה זו השנה השנייה ומשתתפיה נבחרו בקפידה: על מנת להתקבל לתכנית יש לעמוד בסף אקדמי גבוה של ציונים, לעבור ראיון, לעבור בהצלחה התנסות הוראה ולהוכיח הן תרומה לקהילה והן יכולת עמידה בלחצים.

מנכ"ל המכללה ויוזם התכנית, ד"ר שמעון עמר: "המצוינות של הסטודנטים תימדד באותו ילד עתידי שבעוד 20 שנים יתרום למשק". ענת רגב-לדאני, העומדת בראש התוכנית: "חשוב לי שהתלמידים בתכנית יהיו אליטה משרתת. נוכחתי לדעת שאם רק נספק לסטודנטים סביבה לימודית מאתגרת ותומכת המאמינה בהם, המצוינות תצא מהכח אל הפועל. בפריפריה בה אנו מתגוררים יש באופן מיוחד חשיבות להכשרת מורים מצוינים".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad