היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

משרד החינוך:להצביע עד סוף מאי על יישום תוכנית השאלת ספרי לימוד בבתי הספר

השבוע אישרה הכנסת פה אחד את הצעת החוק של שר החינוך, גדעון סער, להרחבת תוכנית השאלת ספרי לימוד. הצעת החוק אושרה בהליך מואץ שהוביל שר החינוך במהלך השבוע האחרון מתוך מטרה להכניסו לתוקף כבר עבור שנת הלימודים הקרובה, תשע"ג. 

על פי ההצעה של השר סער, יחויבו  כל בתי הספר ברחבי הארץ לקיים הליך הצבעה על יישום התכנית להשאלת ספרי לימוד. המועד הסופי לקיום ההצבעה בבתי הספר הוא 31/5/12.

משרד החינוך הקים מנהלת מיוחדת שתעניק סיוע לוגיסטי לצוות החינוכי בבתי הספר.

שר החינוך, גדעון סער: "החל משנת הלימודים הבאה ההורים בבתי הספר ברחבי הארץ יוכלו לחסוך מאות שקלים לכל ילד מדי שנה ואלפי שקלים אם יש להם יותר מילד אחד במערכת החינוך"

על פי החוק החדש כל בתי הספר יקיימו הליך של הצבעה בדבר יישום התכנית בבית הספר. בבית הספר בהם התקיימה הצבעה בעבר ובית הספר לא השתלב בתכנית, יש לקיים הצבעה נוספת ולאפשר להורים ולהחליט, האם להצטרף לתכנית.

על פי התכנית להשאלת ספרי לימוד, הורי התלמידים ישלמו תשלום שנתי במסגרת "תשלומי הורים" המאושרים בוועדת החינוך של הכנסת עבור רכישת ספר הלימוד. גובה התשלום (בעת פרסום חוזר זה) הוא עד 280 שקלים בבתי הספר היסודיים ועד 320 שקלים בבתי הספר העל יסודיים.

בסוף שנת הלימודים ישאירו התלמידים את ספרי הלימוד שלהם לטובת שימוש התלמידים הצעירים מהם. התלמידים יקבלו בתחילת שנת הלימודים את כלל ספרי הלימוד מהם ילמדו במהלך השנה.

משרד החינוך מקצה כ-100 מיליון שקלים לצורך סיוע לבתי הספר לרכישת ספרי לימוד באופן דיפרנציאלי בהתאם למדד הטיפוח של בית הספר.

בנוסף ישקיע משרד החינוך מדי שנה כ- 20 מיליון שקלים להפעלת ולניהול התכנית בכל בתי הספר.

מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון אומרת כי מדובר בתכנית טובה שתקל על ההורים בנטל ההוצאות עבור רכישת ספרי לימוד.

ד"ר שמחון: "אני שואפת לכלול את כל בתי הספר בצפון בתוכנית, הן דוברי עברית והן דוברי הערבית, עד סוף החודש זה". דובר המחוז, דויד גורלי מציין כי עד כה מקיפה התכנית בצפון 170 בתי ספר מהם 6 חט"ב והשאר יסודיים.

מספר הטלפון של המינהלת: 073-2955077

עתה, משהמדינה מילאה את חלקה, מצפים במשרד החינוך שהמונים ההורים ייטלו חלק בהשמת התוכנית והפעלתה באופן החלק והמהיר. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad