היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"נבצע פשיטות על בתים ועסקים"

 

השבוע התקיימה ישיבת עבודה בין מנהל האכיפה במינהל ההגירה ובין ראש העיר הרב ניסים מלכה וממלא מקומו על הצורך הדחוף להגביר את האכיפה בעניין המסתננים ומהגרי העבודה הבלתי חוקיים השוהים בקריית שמונה.

רק לפני מספר חודשים כאשר הגיע לעיר 'חיל החלוץ' תבע ראש העיר את פינויים מתחומי העיר. אז עמד מספרם על כמה עשרות.

היום מסתבר, מדובר בכ-מאתיים מסתננים/מהגרי עבודה מאריתריאה וסודן השוהים בעיר. חלקם עובדים בתחומי העיר וחלקם יוצאים בוקר בוקר אל הישובים באזור ואל מפעלים בהם יש דרישה לידיים עובדות זולות. בישובי הסביבה הם מועסקים בעבודות בתחום החקלאות, הלול והשירותים.

תהליך 'הקליטה' של המהגרים והמסתננים החל טיפין טיפין וניכר היה בהתחלה שאינם מתמזגים עם הסביבה במלבושיהם הלא מעודכנים והצבעוניים. אט אט החלו להתמזג בנוף המקומי בלבוש, ותוך זמן קצר הם הצטיידו בטלפונים ניידים (כלי עבודה חיוני) ואחר כך בכלי תחבורה, אופניים.

תופעה שהיא חדשה יחסית, ולא הייתה עד לא מזמן, היא עישון הסיגריות.

מסתבר, ש'השפע' מביא איתו את אותן הצרות, סיגריות.

מנהל האכיפה וראש העיר דנו במהלך פגישתם בדרכים שיש לנקוט כדי לצמצם ולהפסיק את התופעה ההולכת ותופסת תאוצה בחודשים האחרונים.

שפיר: "ככל שלא תהיה להם עבודה, כך יגדלו הסיכויים שהם לא יהיו כאן", הוא אמר, והוסיף "למדנו מישובים אחרים שאם ראש הרשות וזרועות האכיפה המקומיות פועלים בצורה שיטתית יחד איתנו, לא תהיה להם ברירה והם יאלצו למצוא להם מקומות אחרים. הכל תלוי אם יש להם תעסוקה או לא".

שפיר הסביר לראש העיר הרב מלכה שככל שהתושבים ובעלי העסקים בעיר לא ישתפו פעולה עם העובדים ולא יעסיקו אותם, כך ייטב בסופו של דבר.

שפיר: "אנחנו נפעל על פי החוק ונבצע בדיקות פתע כאן בקריית שמונה ובישובים אחרים כדי לאתר שוהים בלתי חוקיים. הכלים העומדים לרשותנו מגוונים ובעבודה משותפת עם הרשות המקומית הסיכויים להצליח גבוהים", הוא אמר והוסיף "מי שימצא מעסיק שוהים בלתי חוקים, הן תושבים והן בעלי עסקים יהיה צפוי לסנקציות מגוונות בקנס כספי גובה של אלפי שקלים והן בסיכון מקור פרנסתו".

בזמן הקרוב ייעשו מודיעיניות ומיפוי עסקים ואנשים פרטיים על ידי רשות ההגירה ובהמשך יפשטו פקחי העירייה ורשות האכיפה על עסקים ועל בתים כדי לאכוף את החוק "לא נתחשב במי שיעבור על החוק", אומר שפיר.

ראש העיר הרב ניסים מלכה וממלא מקומו עמרם שחר נשמעו נחושים לשתף פעולה ולהעמיד לרשות פקחי רשות ההגירה את כל הכלים למלחמה בתופעה.

עוד השתתפו בישיבה דובר העירייה דורון שנפר ונציג הפקחים אלישע אלימלך.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad