היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סטרטאפים מפתיעים בתחום המזון הוצגו בכנס פודטק תל-חי 2021

תחום הפודטק ומזון העתיד, מתפתח בקצב מואץ בשנים האחרונות ועובר מהפכה של ממש, מתעשייה מסורתית לתעשיית המבוססת על טכנולוגיות חדישות ועתירות ידע. במסגרת מהפכה זו, תופסות תאוצה מספר מגמות: פיתוח מוצרי מזון בריאים יותר, עם ערכים פונקציונאליים, הכוללים הפחתה משמעותית של נתרן, סוכרים ושומן רווי, מקורות חלבון חלופיים מהצומח, שימוש גובר בחומרים טבעיים ופיתוח מוצרים המבוססים על פחת ושאריות מזון.

"מגמות אלה, לצד ההתפתחויות והחידושים בעולם המזון, הוצגו לאחרונה בכנס פודטק תל-חי 2021 בהשתתפות בכירי טכנולוגי המזון בארץ ובעולם ומומחים מובילים בתחום האקדמיה והמחקר" אמר ד"ר אופיר בנימין מיוזמי הכנס "את הכנס פתחנו עם שתי הרצאות, של אניה אלדן, סמנכ"ל רשות החדשנות שדיברה על שיתוף פעולה פרטי-ציבורי לבניית אקו-סיסטם של פודטק והרצאתה של דידייה טוביה, מייסד ומנכ"ל Aleph Farms, מחברות הפודטק המובילות בישראל וחלוצית בתחום של בשר מתורבת".

עו"ד גליה שגיא גזית, מנכ"לית איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים: "תעשיית המזון הישראלית משקיעה משאבים רבים ופועלת ליצירת שיתופי פעולה והשקעות בחברות הזנק מקומיות במטרה לפתח פתרונות למקור חומרי גלם, להפחתת טביעת הרגל הפחמנית ועוד, לצד שיפור מוצרי המזון והפחתת סוכר, שומן ונתרן. תעשיית המזון הישראלית מהווה מנוע צמיחה כלכלי חברתי של מדינת ישראל בכלל ושל צפון המדינה בפרט וחשוב, היום יותר מתמיד, לשמור עליה כתעשייה חזקה, עצמאית ובת קיימא. אנחנו מאמינים כי נראה את התפתחות הפודטק נמשכת גם בעשורים הבאים וששמה של תעשייה זו בישראל יישא למרחקים בדומה לתחומים אחרים דוגמת סייבר".

במסגרת הכנס הוצגו סטרטאפים של הסטודנטים מהחוג למדעי המזון, אשר פותחו במהלך השנה האחרונה. ביניהם: דג סלומון טבעוני, בצק עלים טחינה, בירה קינואה, עוגיות על בסיס קטניות מש במילוי קרם קוקוס, חלב שומשום, פסטה חרובים, גלידה טבעונית, ושלושה מוצרים שפותחו בשיתוף חברת סוגת-מלח: מלח אצות, עוגת חומוס וחטיף צ'יפס מחומוס. השנה נעשה גם שיתוף פעולה בין הסטודנטים לפיתוח מוצר לבין חברת סוגת-מלח הארץ כאשר שלוש קבוצות פיתחו מוצרים בעקבות בריף שיווקי שנתנו אנשי החברה. מלח אצות- קבוצה פיתחה מלח בשילוב של אצות עם ערכים תזונתיים של חלבון ונוגדי חמצון ויכולת הפחתה בכמות הנתן הנדרשת. עוגת חומוס בחושה וחטיף צ'יפס מחומוס, שתי קבוצות אלה נעזרו בחומוס של חברת סוגת לקבל מוצרים עשירי חלבוני וסיבי חומוס והגיעו למרקם וטעם נפלאים.

דוד זגדון מנכ"ל מכון המחקר מיגל: "בשנת 2019 פרסמה האקדמיה למדעיים הנדסה ורפואה בארה"ב דו"ח, שעסק בפריצות דרך לקידום המחקר בתחום המזון והחקלאות עד שנת 2030, בדוח זה מפרטת הועדה הזדמנויות פורצות דרך, שיכולות להגדיל באופן דרמטי את יכולות המדע בתחומי המזון החקלאות: עידוד מחקרים טרנס- דסיפלינרים וגישה מערכתית, שימוש בחיישנים וביו חיישנים לאורך כל שרשרת המזון מהחווה ועד למזלג, שימוש בביג דטה ובינה מלאכותית במזון ובמחקר חקלאי לשם מקסום הידע והתועלת מנתונים הקיימים במאגרי מידע עולמיים. שימוש בגנומיקה לגידול מדויק ולשיפור גנטי של תכונות בעלות חשיבות חקלאית על מנת להגדיל את איכות המזון להאריך את חיי המדף, לשפר את התזונה ולהפחית אובדן ובזבוז מזון. במכון המחקר מיגל ראינו ואימצנו את המגמות הללו ונשמח לשתף פעולה בתחומים אלה".

המושב "פודטק צומח בצפון", כלל שלושה מיזמים של פיתוחי סטודנטים מהחוג למדעי המזון וכן פיתוחיהם של חמש חברות הפודטק, שצמחו בשנים האחרונות בגליל:Blue-Tree Pigmentium NutriLees,  Yemo. החלק האחרון של הכנס כלל שלושה מושבים מקבילים בנושאים: חלבון אלטרנטיבי,  חומרים מן הטבע לשימוש במזון, פודטק ותעשיית המזון בשנת הקורונה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad