היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סיכום ביקורו של הרב הראשי לישראל הרב שלמה-משה עמאר בקריית שמונה

 

כבוד הרב הראשי לישראל הראשון לציון משה שלמה עמאר הגיע השבוע לעיר והאיר בכתר תורתו את ליבותיהם ונשמותיהם של מאות מתושבי המקום. זכינו, ואת כהונת הרב הראשי לישראל ממלא הרב עמר. ענוותנותו מהווה כסת ראויה לגדלותו בתורה, מחד, ומעורבותו עם הבריות מאידך. שפתו מתאזנת מול הדובר מולו אם הוא פשוט עם או רב גדול וחשוב. עם אלה וגם עם אלה הוא מחילף מילים כאילו ופיו היה פלס מים מדויק המוצא את האיזון מול השומע אותו.

הרב עמאר הקפיד להיפגש עם כולם, עם תינוקות של בית רבן בבית "כה לחי" בראשותו של הרב יעיש חנונה, בני הישיבתית- מתמיד בהנהלתו של יעקב אדרי, באולפנית עם בנות ישראל הרוקמות חלומות מעשיים על הקמת בית יהודי נאמן בישראל ועם תלמידי ישיבת ההסדר בראשותם של הרב צפניה דרורי רב העיר וראש הישיבה והרב ישראל קירשטיין ראש הישיבה שליוו את הרב בביקורו בכל אשר פנה. דומה היה שליבו של הרב עמאר דובר עם כולם כמה אהבה, כמה רוך וחוכמה קלטו אוזני המארחים.

הרב החל בתחילתה של מצווה, הנחת יסודות לבית הכנסת "אהבת ישראל" בשיכון גימל ובחיבוק גדול וחם מהיוזמים והמובילים את בנייתו של היכל השם עו"ד מאיר זנטי וחבריו לוועד, וגמר את ההלל בחנוכת המקווה המפואר והמיוחד בהדרו בשכונת הוורדים "עכשיו, אחרי שהמקווה נחנך, אפשר לומר ששכונת הוורדים הפכה לשכונה קדושה ומתוקנת. המקווה יהיה מקור ברכה לנשים הצדקניות ולטוהר השכונה והעיר", אמר הרב עמאר לנוכחים בטקס.

משם הפליגה הפמליה הנכבדה בה היו גם רבני העיר הרב צפניה דרורי והרב שלום לוי, ראש המועצה הדתית הרב יצחק קקון שניצח על המלאכה בחן ובחיוך וגם בפיוט ושירה על הביקור, ראש העיר, ראש מועצת מבואות החרמון בני בן מובחר, חברי מועצה ותושבים רבים לחנוך את בית הכנסת החדש בבימת תל חי ולהתפלל שם 'מנחה' ו'ערבית'.

– כבוד הרב הראשי לישראל הרב שלמה-משה עמאר, כיצד אתה מתרשם מתושבי העיר קריית שמונה?

הרב הראשי לישראל: "מהרגע שכף רגלי דרכה על אדמתה של העיר, אני חש את גלי האהבה והאחווה כאן. זכיתי לראות תושבים נפלאים מכל שדרות הציבור, ובכולם נמצאת אהבה אין קצת ומאור פנים"

– כבוד הרב, נפגשת עם צעירים ומבוגרים, פשוטי עם ומורמים מעם. כיצד התרשם כבודו?

הרב הראשי: "לא אטעה אם אומר שתושבי קריית שמונה מיוחדים בחום שהם שופעים. התרשמתי מכל המפגשים ובישיבת ההסדר בפרט מבחורים העוסקים בלימוד התורה ומגנים בגופם על אדמת ארץ ישראל. שמעתי על הירתמותם של בחורי הישיבה לכל עניין שבחסד ותרומה לקהילה ובפרט במלחמת לבנון השנייה. הייתה לי הנאה מרובה בכל המפגשים, ללא יוצא מן הכלל".

כבוד הרב, מהו המסר שהיית מבקש להעביר לתושבי העיר?

הרב הראשי לישראל הרב שלמה-משה עמאר שליט"א: "אנחנו מצויים בימים מיוחדים וקשים לכלל ולפרט ואנו מצווים להרבות באהבת חינם. את האהבה הזאת מצאתי בביקורי כאן ואני מאחל, מתפלל ומברך את תושבי קריית שמונה בשפע, ברכה שלום ואהבה".

בתום תפילת 'ערבית' בית הכנסת בבימת תל חי שזה עתה נחנך, נפרד כבוד הרב הראשי לישראל הרב שלמה-משה עמאר מהתושבים בחום ובלבביות, ובדרכי לרכב שהביא אותי הביתה תהיתי מדוע אנחנו לא מרבים לשמוע את קולו הערב של רב וגדול בישראל כדוגמתו של הרב עמאר ולראות את עיניו המלטפות כל יהודי באשר הוא אם שומר מצוות ואם עדיין מתמהמה מלשמור ובמקום אנחנו נאלצים לספוג בוקר, צהרים וערב דברי ריב ומדון מכל עבר? סתם, תהיתי לי.         

 

54_107564899.jpg

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad