היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ספורט השבוע – 30.1.15

ההצגה של גיא חיימוב

שוערה של קריית שמונה כיכב בפנדלים כשעצר פעם אחר פעם את שחקני מכבי חיפה ובכך רשם את ההעפלה לרבע גמר גביע המדינה על שמו : "עבדתי עם מאמן השוערים, ידעתי פחות או יותר לאן כל שחקן בועט" # עוד לפני זה שערוריית שיפוט של ארז פפיר ששרק לפנדל לק"ש כשבוקולי עצר את הכדור בבטנו וניסה "לאזן" את הטעות על ידי כך שקנה צלילה של בניון ברחבה למרות שהיה במקום # לכחולים אין יותר מידי זמן לחגוג שכן כבר ביום ראשון (20:15) יתארחו בטדי ויפגשו את בית"ר ירושלים שתגיע למשחק עם מאמן חדש על הקווים #  בכר התייחס לפרסומים שהוא מבקש חיזוק ואיזי מסרב: "מנסים לחפש מריבות ביני לבין איזי אבל יש לנו אחלה סגל" # מלבד ההעפלה בגביע, עוד בתחילת השבוע סיימה הקבוצה בתיקו מול סכנין ואיבדה לראשונה את המקום הראשון למכבי ת"א # נוער ועוד…

כוכב משחק שמינית הגמר מול מכבי חיפה היה ללא ספק השוער גיא חיימוב, כבר במהלך המשחק עצמו הציל חיימוב את הקבוצה לא פעם, אך העיקר היה כמובן בדו קרב הפנדלים שם חיימוב הפגין ביטחון יוצא מן הכלל ועצר את הירוקים שנותרו בהלם פעם אחר פעם. לפני הבעיטות מהנקודה הלבנה מאמן השוערים פיני אברהם סימן לחיימוב לאן לזנק.

חיימוב התייחס לעצירות המדהימות שלו ואמר: ""פנדלים זה אינדיבידואלי. עבדתי עם מאמן השוערים וראינו המון בעיטות פנדלים, לכן ידעתי פחות או יותר לאן כל שחקן בועט ותוך כדי הרגשתי שלשמחתי זה הצליח ועברנו שלב, זה הכי חשוב"

על המשחק עצמו אמר השוער: "אני שמח שבאמת הצלחנו אחרי השוויון לנצח, זה היה מאוד חשוב. אנחנו ממשיכים את הדרך בגביע. האמת יצאה לאור. אולי לא היה פנדל של בוקולי, אבל לא צריך להחזיר אותם. יוסי אמר לי אישית שלא היה פנדל, אבל ממשיכים הלאה. כבר הוכח שאנחנו מסוגלים לעמוד בשני משחקים בשבוע. עם האמונה והעבודה הקשה שאנחנו עושים אפשר ללכת הלאה. אנחנו עושים דבר מדהים בשנתיים האחרונות, גם בעונה שעברה הוגרלנו רק מול קבוצות מליגת העל"

חיימוב התייחס גם למצב המתוח ששרר בצפון ביום המשחק ובכלל בתקופה האחרונה: "יש לי ילדים בקריית שמונה, אנחנו מהבוקר על החדשות ובדקנו שהכל היה בסדר. הרבה מהניצחון הזה מוקדש לעניין, גם המנכ"ל יוסי אדרי אמר לנו שזה חשוב לתושבים ולאזור כי אנחנו מייצגים את קריית שמונה ואת כל הגליל".

מעבר לכך לקבוצה הצפונית אין יותר מידי זמן לחגוג שכן כבר ביום ראשון היא תתארח בטדי ותפגוש את בית"ר ירושלים במטרה כמובן לשוב עם 3 נקודות יקרות מאחד המגרשים הקשים ביותר בליגה, הקבוצה מהבירה מגיעה למשחק לאחר שבוע סוער בו הבעלים אלי טביב פיטר את המאמן מנחם קורצקי ומינה את גיא לוי, הקלישאה אומרת שכאשר יש מאמן חדש המוטיבציות של השחקנים אחרות ואיתם מגיע הניצחון, בכר יצטרך לנטרל את ההתלהבות של הצהובים שהחלק הבעייתי שלהם הוא בעיקר ההתקפה בייחוד לאור העובדה שהחלוץ איציק כהן ספג אדום במשחק האחרון וייעדר מהמפגש מול הכחולים.

קבוצתו של בכר מגיעה כאמור עם המומנטום המצוין מניצחון הגביע, הכחולים חייבים לשחק כפי ששיחקו במחצית הראשונה מול מכבי חיפה, אז הם הגיעו למספר מצבים מצוינים והייתה חסרה להם רק הרגל המסיימת. לשורותיו של המאמן יחזרו אדריאן רוצ'ט שיחזור מהרחקת האדום ועודד אלקיים שישוב לאחר שנעדר במשחק האחרון בעקבות חמישה צהובים.

 "  בכר: "אם נמשיך ככה נחזור למקום הראשון"

תפנית סוערת בצמרת ליגת העל, עירוני קריית שמונה נפרדה ביום ראשון ב-1:1 מול בני סכנין במסגרת המחזור ה-19, ובכך איבדה את ראשות הטבלה למכבי תל אביב, שניצחה את מ.ס. אשדוד וחלפה על פני החבורה של ברק בכר בטבלה

המארחת הייתה חייבת לגבור על חניכיו של אלי כהן כדי לחזור למקום הראשון ופתחה עם שלושה חלוצים כדי להשלים את המשימה. דוד מנגה מצא את הרשת 18 דקות מהפתיחה אחרי שבעט כדור שטוח לפינה ונעזר ברן קדוש, שאיחר בזינוק ואפשר לק"ש לעלות על לוח התוצאות

האורחים חזרו לעניינים עם הרחקתו של אדריאן רוצ'ט בדקה ה-42. הקשר ביצע עבירה שזיכתה אותו בכרטיס צהוב שני ואלון יפת לא היסס והרחיקו.

במחצית השנייה הדרמה המשיכה עם שער השוויון שרשם איציק כהן בדקה ה-61. המחליף יאניס פאפאדופולוס שנכנס ארבע דקות קודם לכן העלה כדור חד לרחבה, שהוסט על-ידי הבלם וחדר לרשת. ארבע דקות משער השוויון, האיזון בא לידי ביטוי גם במספר השחקנים. מוחמד זבידאת ביצע עבירה על מנגה ושופט הקו סייע ליפת כדי לקבוע כי אכן הייתה עבירה. גם הפעם היה זה הצהוב השני שהכריע – זבידאת מורחק, עשרה שחקנים מול עשרה שחקנים.

קריית שמונה לא הצליחה למצוא את הרשת ב-25 הדקות האחרונות שנותרו ועל אף שבכר שלח את כל הכלים ההתקפיים שלו קדימה, חניכיו לא הצליחו למצוא את הרשת והמשחק נחתם בתיקו, כשהמנצחת האמיתית היא מכבי ת"א, ששבה למקום ממנו שומרים על תואר האליפות.

מאמן קריית שמונה ברק בכר היה כמובן מאוכזב בסיום: "זה מאכזב. זו הייתה אחת המחציות הטובות שלנו העונה, חזרנו לעצמנו מבחינת יכולת ויכולנו להגדיל את התוצאה. גם בעשרה שחקנים עמדנו יפה, יצאנו קדימה, אבל קיבלנו גול מאכזב ובסוף זה היה לפה או לפה. החבר'ה נתנו הכל, ניסו ורצו, בסה"כ אני מרגיש שהקבוצה כן חוזרת לעצמה מבחינת יכולת וזה מה שאני לוקח מהמשחק הזה"

לקראת סוף המשחק היה הרבה בלגן. היינו יותר טובים והגענו למצבים אבל לא ידענו לנצל את זה, אבל כשהחבר'ה נותנים הכל קשה לי לבוא בטענות, החזקנו במקום הראשון הרבה זמן, אבל אם נמשיך ככה אנחנו גם נחזור אליו".

 

"נלך על התואר עד הסוף"

מפגש שמינית גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה ועירוני קריית שמונה בסמי עופר ביום רביעי הסתיים בניצחון 1:3 של האורחת בפנדלים, אופיין בעיקר במופע אימים מבית היוצר של ארז פפיר. השופט שרק לשתי בעיטות מפוקפקות מ-11 מטר ושלח את הקבוצות לדו קרב הפנדלים אחרי 1:1 בתום 120 דקות

אם את הטעות הראשונה פפיר עוד יכול היה לתרץ מאחר שלא היה בנקודה מספיק טובה כדי לראות אותה, השנייה כבר הייתה שערורייתית לחלוטין, השופט איזן את העוול שעשה לחיפאים כשקנה צלילה מגוחכת של יוסי בניון ברחבה בדקה ה-111 והעניק להם פנדל במתנה, שאותו ניצל רובן ראיוס כדי להשוות.

מאמן קריית שמונה ברק בכר אמר בסיום המשחק: "אין הרבה מה להגיד. פנדלים זה עניין של מזל ושוער שיודע לקחת פנדלים. זה מספק מאוד, אבל גם מאוד מעייף. כבר ביום ראשון יש משחק קשה והמטרה העיקרית זו הליגה. לא חוגגים יותר מדי. בשנה שעברה רשמנו זכייה מתוקה ואין ספק שבשנים האחרונות אנחנו הולכים בכל הכוח. למדנו מהעבר ונלך על התואר עד הסוף"

על השוער המצוין שלו אמר המאמן: "חיימוב היה אדיר, עוזר המאמן שלנו ידע בדיוק לאן כל אחד יבעט, הוא עזר לו לנחש לאן יבעטו".

לגבי השיפוט: "ההרגשה הראשונית היא שלא הייתה פנדל, זה היה נראה כמו הצגה, אבל זה כבר היסטוריה. אני מעולם לא מתלונן על שופטים".

על האפשרות שקבוצתו תתחזק: "ראינו היום שבלי רוצ'ט ואלקיים קרית שמונה עדיין קבוצה טובה. כבר דשנו בזה, מנסים לחפש מריבות ביני לבין איזי, אבל יש לנו קבוצה טובה.יש לנו אחלה סגל, ועם זה כנראה שנרוץ עד הסוף, אלא אם כן יעלה משהו מעניין".. 

בכר נשאל על ההעדפות שלו בהגרלה והשיב: "אנחנו רגילים להגרלות קשות, כך שזה לא באמת משנה. יש לנו עבודה קשה עד הגמר. הענקנו קצת נחת לתושבי הצפון שסבלו מאוד ביום-יומיים האחרונים"

 

 

קהת: "איבדנו נקודות חשובות"

לראשונה מאז כבשה את המקום הראשון בתחילת העונה, איבדה קריית שמונה את המקום הראשון, כאשר האלופה מכבי ת"א חלפה על הקבוצה הצפונית, בתום המשחק פניהם של שחקני המועדון הצפוני אמרו הכל, חניכיו של בכר היו מאוכזבים מאד וחדר ההלבשה היה שקט. עם זאת הכחולים יכולים להתעודד שהפער מהצהובים עומד על נקודה אחת בלבד, דבר נזיל והפיך כמובן.

שחקני הקבוצה עודדו את הקשר אדריאן רוצ'ט שהצטיין במשחק לפני כשבועיים ואילו הפעם הותיר את הקבוצה בעשרה שחקנים והבהירו לו כי זה היה יכול לקרות לכל אחד מהם ושיסתכל קדימה.

קשרה של קריית שמונה רועי קהת הגיב לכך שקבוצתו איבדה את המקום הראשון: "יש לנו קבוצה טובה,  אני בטוח שבהמשך נחזור להציג יכולת טובה ולנצח. אני חושב שהוכחנו שאנחנו יודעים לשמור על המקום הראשון טוב מאוד. הייתה לנו מחצית ראשונה מצוינת ואני מקווה שנוכל לשמור על זה גם בהמשך. אני מאמין שאם נשמור על המקום בצמרת על הסוף, נוכל להיאבק"

על המשחק עצמו אמר קהת: "איבדנו נקודות חשובות. למרות שבמהלך המחצית הראשונה היינו טובים, האדום פגע בנו כי הלכנו אחורה. ספגנו שער שלא היה מחויב המציאות, אחרי שהם קיבלו אדום הגענו למצבים ויכולנו לנצח, לא היינו מספיק מרוכזים".

 

למרות איבוד הנקודות והירידה למקום השני נראה כי שירצקי ממשיך בשלו ולא מתכוון להביא חיזור לקבוצה בינואר, גם המאמן המשיך לומר בסיום המשחק כי זה הסגל איתו הקבוצה תרוץ עד לסוף העונה.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad