היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עלילות הקורונה בקריית שמונה

רבים מהתושבים התייחסו למתון הזה בחשש ועשו מאמץ אישי ומשפחתי לשמור על עצמם ועל יקיריהם מפני הידבקות.

ממש באותו זמן התקשורת הוצפה בהופעות של ראש העיר על 'ההישג' של 100%  מחוסנים מקבוצת הגיל הזאת.

עוד בשבוע שעבר ניסינו להגיע אל הנתונים במשרד הבריאות ובעירייה, אולם חומת חשאיות אפפה את הנתונים ונראה היה שיש תיאום בין הגופים הללו, לכאורה.

מנתונים שהצלחנו להניח עליהם את ידינו (מפאת הרגישות לא אחשוף אותם כאן) עולה שהנתון רחוק ממה שהופץ בתקשורת.

איני מאשים איש בהפצת מידע כוזב אך השאלות הללו עוד יעסיקו אותנו בשבועות הקרובים ביחס לשאלות: האם אכן בזמן הפצת המידע (לפני יותר מ10 ימים) אכן זו הייתה התמונה, לכאורה.

כאן חשוב לציין שבנושא רישום/חיסון/החלמה מקורונה, מה שקובע זו כתובת המגורים כפי שמופיעה בתעודת הזהות. סוד גלוי הוא שיש רבים (שאת מספרם אי אפשר לאמוד) שמטעמי מס הכנסה, כתובתם רשומה בקריית שמונה אולם אינם מתגוררים כאן בקביעות. התושבים הללו יכולים להתגורר בכל ישוב אחר בארץ, להתחסן באותם ישובים אולם בסטטיסטיקה הם יופיעו תחת 'קריית שמונה'. זאת אחת מההשערות, ויש עוד.

אנחנו כמובן בעד שמה שיותר תושבים יתחסנו ושזה יקבל ביטוי של תמונת מראה בנתונים שיש להם עניין להראות כמה הם מוצלחים…

כאמור, בכל אותם ימים העיר 'להטה באדום'.

 

ישיבת ההסדר

מי שאכן יכול לטפוח על השכם עם מאה אחוזי מחוסנים זו ישיבת ההסדר. מעל שלוש מאות תלמידים ואנשי צוות בישיבה וכולם מחוסנים. צריך לזכור שהלוגיסטיקה בישיבה מורכבת בשל היות התלמידים מהמון ישובים בארץ, שחלק מהם אדום.

 

 

אליאב סמואל: "ההצלחה בחיסון מספר כה גבוה, היא תוצאה של שיתוף פעולה עם כל קופות החולים בכל האזור, מכאן ועד טבריה. התלמידים הוסעו על ידי הישיבה למתחמי החיסון והתחסנו. לתלמידים מגיע 'כל הכבוד' על שיתוף הפעולה ועל ההצלחה לשהות בתנאים לא פשוטים במשך כל תקופת הקורונה", אומר סמואל ומוסיף שלמעשה מאז שחגי תשרי הסתיימו, התלמידים יוצאים פעם בחודש לביתם, בקפסולות ולעיתים נשארים בישיבה תקופה ממושכת.

הישג זה חשוב ומופתי במיוחד אחרי מה שאנחנו יודעים על התנהלותם של בני חלק מהישיבות בהפגינם חוסר אחריות והתגרות בגורלם ובגורל יקיריהם.

ראש הישיבה הרב אריאל ברקאי: "תקופת הקורונה זימנה אתגרים רבים לכל אחד ואחד ואנו מקוים לראות את סיומה על ידי התחסנות כל האוכלוסייה ונמשיך לראות ולהיות יחד עם תושבי העיר כאיש אחד בלב אחד". ולנו אין אלא לומר 'כל הכבוד'.

 

פיקוד העורף

פיקוד העורף הנמצא בחזית העשייה במלחמה בקורונה, עושה עבודת קודש בשקט וענווה, והוא גם זה המביא מעת לעת מידע חשוב לציבור כמו זה שמביא אל"מ אבי ממן מפקד היקל"ר.

אל"מ ממן: מבצע החיסונים לאלו שלא התחסנו בקריית שמונה מתחיל ביום ראשון עד חמישי בשבוע הבא.

היום (שישי) נבצע בשיתוף קופות החולים שיחות טלפוניות לכל האנשים שלא התחסנו עד עכשיו, לתאום חיסון.

צוותי מד"א מבצעים את החיסון בפועל לפי תוכנית שבועית שהוכנה ע"י מחוז צפון נפת חירם, יקל"ר קריית שמונה והרשות. יפתחו  ארבע מתחמים, מתחם בכל רובע וצוות מד"א מדלג.

מיקום המתחמים

  1. רובע א – במתנ"ס ונקובר ובמגרש ספורט בוורדים.
  2. רובע ב – באשכול א מבנה שיטור עירוני.
  3. רובע ג – מנהלת רובע ליד גן רמה, עשר חנויות.
  4. רובע ד – במתנ"ס ארתור פוקס.

הצוות המדלג יהיה במתחמי קניות, רסקו, ויתן מענה לקבוצת מ-10 מתחסנים ויותר.

כל חיילי יקל"ר קריית שמונה מגויסים לטובת מבצע החיסונים".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad