היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ערב פתיחת שנה של "אקדמיה בכיכר"

 

מדי שנה בסתיו, רגע אחרי פתיחת שערי בתי הספר ורגע לפני פתיחת מוסדות האקדמיה, נפתחת בהתרגשות גדולה גם שנת הלימודים של "אקדמיה בכיכר". אקדמיה בכיכר הוא פרויקט משלנו, שצמח במאהל המחאה קריית שמונה בקיץ 2011, מתוך שותפות עמוקה בין תושבים, מרצים אקדמיים וסטודנטים, שרצו ליצור שיח אקדמי אחר, לא מסוגר בתוך עצמו אלא פורץ החוצה: אל כיכר העיר, אל מרחבי הנחל ואל קהילות שקולן בדרך כלל לא נשמע.

את הפרויקט המיוחד הזה מובילים מזה שמונה שנים המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל ביחד עם קהילת הלומדים שצמחה כאן בגליל והולכת וגדלה משנה לשנה. "בשנה הנוכחית הפרויקט פורץ מחוץ לגבולות האזור וזוכה להכרה ארצית ובינלאומית.

ביום רביעי הקרוב, כ"ה אלול ה- 25 בספטמבר, בשעה 18:00 בקשיו בר נחגוג את פתיחתה של השנה החדשה. הדלתות יפתחו עם צלילי להקת עלוואן הנהדרת, עם 50% הנחה על מחיר הבירה והיין, כיבוד באווירה מהנה ונעימה, עם פוסטרים בהם סיכומי הפעילויות של אקדמיה בכיכר במהלך שנת תשע"ט ועם שלוש הרצאות קצרות ומרתקות" אומר זהר שיף, המנהל את הפרויקט.

 

כבכל שנה, מוזמנים כל תושבי האזור להצטרף לפרויקט קיים או לקדם למידה חדשה באזור. עיקר הערב יוקדש להרצאות קצרות על נושא שמאד רלוונטי לכולנו, דווקא בימים אלו: שותפות. את ההרצאות יעבירו פרופ' עפר פינרמן ממכון וויצמן למדע, ד"ר אורן קולודני מהאוניברסיטה העברית, פרופ' ארנון לוטם וד"ר אהוד לם מאוניברסיטת תל אביב, אשר יציגו סרטים והסברים מרתקים על האבולוציה של חברתיות ושותפות בטבע ובחברה האנושית.

"במהלך הערב נוכל להבין ולגלות תמונה הרבה יותר מורכבת מ"אדם לאדם זאב" (כי זאבים דווקא מסכנים ללא היסוס את חייהם עבור בן להקה)" אומרת פרופ' איילת שביט" מיוזמות הפרויקט "ויובהרו יחסי העבודה בין נמלים, הנורמות המקובלות בקרב תינוקות ואיך נולד fake news. בשלב האחרון של הערב ניישם את עקרונות השותפות הלכה למעשה: מרצים ותושבים ישבו יחד לדיון בקבוצות קטנות על תוכן קורסי אקדמיה בכיכר בשנה הקרובה: מה חשוב לציבור לקבל מן הקורס? איך כדאי ללמד את החומר? ואיזה ידע ו/או שינוי נרצה שיושג בעקבות הקורס? אנחנו מזמינים בחום את כל תושבי האזור, הכניסה חינם ומסקנות הדיונים ישמשו את קהילת הלומדים, גם בהמשך שנת הפעילות".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad