היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עשו לנו 'כיפה אדומה'

הרצל בן אשר

…אבל עוד לפני כן. עובדי המאפיה המשיכו את מאבקם, שהפך למלחמת קיום, כדי שהצדק יצא לאור, הרחמים והלב יתחילו לדבר ומישהו יעצור את הדרדרות המשאיות לחלוקת לחם אל עבר תהום הפיטורין והשכחה.

ביום שלישי בשעה עשר בבוקר הגיעו עשרות מהעובדים אל רחבת העירייה בשיירת משאיות צופרות. העובדים, כעוסים וחשים שהופקרו, הוציאו את זעמם על ראש העיר "הבטחת שאם תוך עשרים וארבע שעות לא יבטלו את המכרז, תעביר את הלשכה שלך למאפיה. ראש העיר, עברו חודשים. לאן נעלמת? למה אתה לא מדבר?", זעק יו"ר וועד העובדים יצחק דהן בקול ניכר. על אף שראש העיר וסגניו ליוו את העובדים בתחילת המאבק, חשו האחרונים שברגעים הקריטיים של המאבק הם ננטשו לנפשם.

כל המילים, כל הסיסמאות וכל הכעס יצא באחת ככל שהשעות נקפו ולא נראה פתרון.

ביום רביעי הבליח ניצוץ של תקווה כאשר מנהלי ועובדי המאפיה קיבלו זימון לישיבה דחופה בלשכתו של שר האוצר ישראל כ"ץ. "הזמינו אותנו לישיבה עם שר האוצר, ונאמר לנו שיהיו שם כל מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים, עוד טרם החיות נמחק מפניהם, התחוור להם שהכינו להם דייסה כעורה, או כמו שאמר מנהל המאפיה מלכה "'הכינו לנו 'כיפה אדומה'. יצאנו עם זיק של תקווה לפגישה, אבל במהלך הנסיעה כבר קיבלנו איתות שמשהו כאן מסריח. התקשרו מלשכתו של מנכ"ל משרד הכלכלה ואמרו שביטלו את השתתפות המנכ"ל דוד לפלר. (מלאי מחמאות ותודות כלפיו מצד העובדים וההנהלה. ה.ב.א). המשכנו לפגישה, וכאשר הגענו חשכו עינינו. השר לא הגיע, מנכ"לי המשרדים, לא נכחו ומצאנו את עצמנו מבוזים ומושפלים ממה שנאמר לנו. חוץ מ-'אתם צודקים, אנחנו איתכם', לא קרה דבר. כל אחד התבצר בעמדה שלו, כל אחד רצה להראות לבעלי הבית שלו שהוא 'צדיק', ואנחנו משלמים את המחיר", אומר בגרון ניחר מצעקות מנהל המאפיה יצחק מלכה.

איציק דהן יו"ר הוועד העומד בראש חבריו עובדי המאפיה, שילם בבריאותו ולרגעים נדמה היה שהאיש מתעלף. זעקות השבר גברו כאשר אתמול (חמישי) אחד העובדים איבד את הכרתו תוך כדי מחאה שנקטו העובדים במאפיה והובהל באמבולנס למרכז הרפואי זיו בצפת. עד סגירת הגיליון, עדיין שהו העובד, דהן וחבריו במיון. "תראו למה אתם גורמים… תראו מה עשיתם לנו… העובדים מתמוטטים , אנחנו כבר לא יכולים. כולם הפקירו אותנו… נשארנו לבד עם גורלנו", זעק דהן מדם מליבו.

אולם, כאשר הרוחות נרגעו, היה למנהלים ולעובדים לומר מילות תודה לאלה שליוו אותם: יו"ר ההיסתרות יונה פרטוק, מנכ"ל משרד הכלכלה דוד לפלר והשר פרץ, ח"כ ינון אזולאי, משה ארבל מש"ס, משה גפני מיהדות התורה בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית ואחרים.

נכון לעכשיו, העובדים הוכנסו למלכודת דבש. יישום המכרז החדש ידחה בחודש, אבל אם למישהו נראה שיש כאן גדלות נפש כלפי העובדים, אז נתקן מיד. בחודש הזה כלול חג הפסח שכידוע אין אוכלים בו לחם, אבל מיד לאחר מכן, חייבים לספק לחם לבסיסי צה"ל. על התפר הזה יגשרו עובדי המאפיה, כי הזוכים החדשים לא יוכלו לעשות דבר, כי הם פשוט לא הוכשרו ואינם מוכנים.

אז הנה מעט צדק נוסח משרד הביטחון ו'הנשמות הטובות'… לעצמם.

יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות יונה פרטוק: "ההסתדרות במרחב פעלה בצורה אחראית ונחושה כדי לפתור את המשבר במאפייה. הודות להתערבות אישית של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שפעל ישירות מול גורמים במשרדי הממשלה, ואחרי מחאה עיקשת של העובדים שראו את מטה לחמם נשמט מהם, היום יש למאמצים הללו פרי.

יו"ר ועד העובדים איציק דהן: "בקרב הזה ניצחנו, אבל המלחמה עדיין לא הסתיימה. אני רוצה להודות ליו"ר יונה פרטוק ומזכיר האיגוד אביב עזוז, שממשיכים לתמוך בנו יום-יום, שעה-שעה. אני קורא לשר האוצר ולראש הממשלה להיכנס לעובי הקורה ולפתור את הבעיה. אז אומנם בפסח יהיה לנו שקט, אבל זה זמני, ואנחנו עדיין חוששים מאוד למקום העבודה שלנו".

אולי יעניין אותך

Bottom ad