היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עת צרה היא לקריית שמונה, וממנה חייבים להיוושע

הימים הללו אינם פשוטים, ואם נניח לרגע בצד את כל המחלוקות, הדעות והחשבונות ונתרכז בעיקר, החיים עצמם, נגלה שכולנו רוצים לחיות.

בשבוע שעבר טיפסה קריית שמונה לצמרת הערים האדומות בחיולי קורונה, לאחר שנפטר שני מהנגיף נרשם.

במהלך השבועות האחרונים רבים מאיתנו היו עדים לסיבות שבגללן אנחנו טובעים בצבע האדום. חוסר הקפדה על ההנחיות, זלזול בעטיית מסכות, ומעל הכל, הפגנת קלות דעת לדבר הכי חשוב, החיים עצמם.

הממשלה החליטה על סגר הדוק בימים הקרובים כאשר השיא הוא ביום שנה הבא, יום הכיפורים. כיפורים ככל שהוא חשוב וקדוש, הוא עדיין אינו עומד מול 'פיקוח נפש', סכנה בה אנו מצויים. תשאלו את הרבנים, בהם גדולי ישראל.

אנחנו לא צריכים לדאוג עכשיו לכל המדינה, ההפגנות ופורעי עול באשר הם. המחויבות שלנו נתונה לעצמנו, בני ביתנו, חברינו וזולתנו. בזה ורק בזה אנחנו צריכים להתרכז.

דומה שהרשויות השונות מבינות את חומרת המצב, וכל אחת בתחומה עושה את המוטל עליה.

פיקוד העורף והיחידה לקישור יקל"ר, פרוסה בעיר וחייליה ומפקדיה בראשות אל"מ במיל' אבי ממן עושה מעל ומעבר בהכנה, בהסברה ובאספקת אמצעים וכח אדם כדי להעביר את המסר שחיינו חשובים וחובתנו לשמור עליהם, בהתאם להנחיות הממשלה.

בימים האחרונים גויסו מספר בעלי תפקידים בנפת חירם וביקל"ר קריית שמונה למילואים כאשר המטרות העומדות בפניהם הן: מבצעי הסברה בשוק העירוני ובמרכזי קניות  בקריית שמונה בנושא הקפדה על ההנחיות בנושא קורונה, ובמיוחד עטית מסכה ושמירת מרחק, סיוע בהפניית חולים שרוצים בכך למלוניות, סיוע בהבאת מד"א דרייב לבדיקת כל התלמידים בישיבת ההסדר בקריית שמונה, עידוד תושבים לביצוע בדיקות קורונה דרך קופות החולים במנחת בקריית שמונה ובישובים באזור הצפון.

גולת הכותרת היא ההסברה וההנחיות למתפללי בתי הכנסת ובסביבתם, בהם ישהו המונים לתפילות היום הקדוש.

חיילי פיקוד העורף חילקו חומרי הסברה ואף תלו שלטים בבתי כנסת בעיר לקראת התפילות ביום הכיפורים.

תשומת הלב מופנית בימים אלו לבתי הכנסת כי יש הבנה שיהיו כאלה (נשים, בעלי רקע בריאותי, מבוגרים וקשישים) שיקבלו החלטה אישית שלא להגיע לתפילות, אולם יהיו רבים שיפקדו את בתי הכנסת וחייבים לחשוב על כל פרט, החל מסימון מקומות ישיבה, הקצאת שטחי תפילה מחוץ לבית הכנסת והצללתו ו'גיוס' שלחי ציבור שיהיו בכל מניין ומניין.

פיקוד העורף גם יספק הרשאות ותקציב לביצוע הצללה במרחבים פתוחים מחוץ לבתי הכנסת לצורך הקטנת מספר המתפללים במתחמים סגורים.

מתוך התחשבות באוכלוסייה חלשה, אורגנו עשרות מנות קשות לחלוקה לתושבים, בהתאם להנחיות אגף הרווחה בעיר.

אל"מ במיל' אבי ממן: "מפקדי וחיילי פיקוד העורף והיקל"ר בקריית שמונה טרחו ועשו את כל המוטל עליהם למען בריאותם וביטחונם של תושבי קריית שמונה. אנחנו פועלים בכל המישורים, בעיקר בהסברה, עצה, הכוונה ופתרון בעיות בבתי כנסת ועסקים, רק ממטרה אחת, שלא תפגעו. אני פונה לתושבים ומבקש לשתף פעולה, למלא אחר ההנחיות, במיוחד בבתי הכנסת, להקפיד על הסגר וכלליו כדי שנעבור את הימים הללו בהצלחה. בברכת כתיבה וגמר חתימה טובה", אומר אבי ממן אל"מ

מפקד יקל"ר קריית שמונה.

מי שנטל האחריות על כתפיו, מתוקף תפקידו הוא הרב יצחק קקון יו"ר המועצה הדתית בקריית שמונה והאזור. הרב קקון מסייע לכל בתי הכנסת, הרבנים והגבאים כדי שתפילות יום הכיפורים יעברו בהצלחה וללא הדבקות וסיכון חיים. הרב יצחק קקון: "תושבי קריית שמונה ואצבע הגליל, ציבור המתפללים וגבאי בתי הכנסת היקרים .אנו עומדים לפני היום המיוחד בשנה יום הכיפורים, יום שבו הציבור הרחב נמצא בבתי הכנסת ובמקומות התפילה בכל רחבי הארץ .

חוויה זו תהיה השנה בצל מגיפת הקורונה הפוקדת אותנו ואת כל העולם כולו, ולאחרונה החריפה בנתוני התחלואה והנפטרים ממנה.

הסיכון לתחלואה ולהדבקות בנגיף גדל ככל שתהיינה התקהלויות גדולות, צפיפות, אי שמירת מרחק ועטיית מסכה .

תורתנו הקדושה מחנכת אותנו לצו החיים "ונשמרתם  מאוד לנפשותיכם". לכן, צבור המתפללים והאורחים הבאים לבתי הכנסת ולמרחבי התפילה בשטחים פתוחים, להישמע להוראות ולהנחיות משרד הבריאות ולסייע בידי גבאי בתי הכנסת העושים ככל יכולתם לאפשר את קיום התפילות על פי הוראות והנחיות "התו הסגול", בעירנו המוגדרת כ'עיר אדומה'. כך נעבור יחד את יום הכיפורים המיוחד הזה ואת חג הסוכות הבאים עלינו לטובה בבריאות ובבטחה, ותתקיים בנו הבקשה מהתפילה "אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך". תודה לעיריית קריית שמונה, לחמ"ל העירוני, לפיקוד העורף ולגבאי בתי הכנסת על שיתוף הפעולה לקיומם של התפילות ברחבי העיר בבטחה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.גמר חתימה טובה ומועדים לשמחה לכולנו ולכל בית ישראל", אומר הרב קקון בפנייתו.

 

מעיריית קריית שמונה נמסר: "עיריית קריית שמונה הגבירה את פעולות האכיפה ברחבי העיר, בעיקר בשווקים ובמקומות עם פוטנציאל להתקהלות. מדי יום מתקיימות ישיבות הערכת מצב ומתקבלות החלטות יומיות בהתאם למצב התחלואה.

הרחבנו את מערך החקירות האפידמיולוגיות, אנחנו מתקשרים למאומתים ולמבודדים הרשומים במאגר ובודקים צרכים ובמה אפשר לסייע. מנהלי הרובעים והמתנדבים יוצאים לחלוקת חבילות מזון לקראת החג על בסיס רשימות רווחה.

אנחנו נמצאים בקשר רציף עם רבני העיר והמועצה הדתית כדי לוודא שההנחיות בבתי הכנסת מיושמות.

אנחנו קוראים לתושבים להישמע להנחיות, כי בסופו של דבר הכל תלוי במשמעת העצמית של כל אחת ואחד מאיתנו. הקורונה היא לא מחלה קלה! אנו מבקשים מהתושבים להישאר בבית, להימנע ממפגשים משפחתיים וחברתיים ולהיות אך ורק עם המשפחה הגרעינית.

לקראת יום הכיפורים אנו פועלים במתכונת מיוחדת ומתכוונים לבצע אכיפה מוגברת. המדיה החברתי של הרשות: דף הפייסבוק, האינטרנט והאינסטגרם מעדכנים את הציבור 24/7 יחד עם המוקד העירוני שפועל ללא הפסקה ונותן מענה לכל תושב".

קריית שמונה בוערת באדום

רק אנחנו יכולים לבלום את המגיפה בהתנהגותנו.

הנה הנתונים והמספרים (נכון לאתמול, חמישי).

בסה"כ בקרית שמונה ישנם יותר מ-385חולים מאומתים, 209  חולים פעילים.
בשבוע האחרון של תש"פ התגלו כ-109 חולים חדשים בעיר ומאות תושבים נכנסו לבידוד.

בנוסף, בשבוע האחרון בוצעו כ-886  בדיקות, כש-12.5% מתוכן התגלו כחיוביות.

עד כה נעשו כ-7000 בדיקות, ומספרם של המחלימים עומד על כ-180 תושבים.

והחדשות הכי לא טובות הן שקריית שמונה קפצה תוך שבוע מעיר צהובה לעיר אדומה, עם כ-95 חולים פעילים ל-10,000 נפש. הנתון הזה מציב אותה במקום ה-15 בין כל הערים עם מצב התחלואה הגבוה ביותר, במקום ה-7 בין הערים היהודיות, ובמקום ה-1 והמפוקפק בצפון.

בשבוע האחרון היו כ-46 אזורים נגועים בקריית שמונה בהם שהו חולי קורונה כשיותר מ-60% מהם היו בקניונים ובמרכזי הקניות, 15% בבתי כנסת והשאר במוסדות אחרים.

הקפיצה הגדולה ביותר במספר הנדבקים התרחשה השבוע, בתאריך ה-23.9 עם 46 חולים ביום אחד.

השכונות עם מספר החולים הגבוה ביותר (נכון לתאריך ה-20/9) הינם: שיכון א' עם 47 מקרים, שכונת הורדים עם 34 מקרים והאצ"ל עם 26. השכונה עם יחס התוצאות החיוביות הגבוה היא אשכול, עם כ20% תוצאות חיוביות.

בכל הגל הראשון שנמשך כ-3 חודשים חלו בקריית שמונה כ-22 תושבים לעומת הגל השני שהכפיל את עצמו ביותר מפי 10(!) תוך חודשיים בלבד (ועדיין נמשך…).

 

נודע לנו שמשטרת ישראל מתכוונת להגביר את האכיפה ותנקוט ביד קשה ובאפס סובלנות כלפי מי שיפר את הנחיות משרד הבריאות, על כל חלקיה.

נאחל בריאות איתנה לכולנו, רפואה שלמה לחולים, שלא ישעמם לאלה שבבדידות וגמר חתימה טובה, בע"ה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad