היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פלילים: מעשה אבות סימן לבנים

במהלך חודש אוגוסט אירעו מספר התפרצויות לדירות שונות בקריית שמונה. הדבר נראה מעט מוזר היות, ונראה היה לחוקרי המשטרה חדי החושים שמדובר כאן בעבודה קבוצתית. השבוע הם נוכחו לדעת שלא רק שמדובר בעבודת צוות, אלא מדובר בזוג פורצים שהם לא פחות מ…אב ובנו. השניים עבדו כצוות ובמהלך אחת מהפריצות גנבו אקדח (שנמצא מאוחר יותר). אחד מתושבי העיר, דמות מוכרת ובכירה במערכת הביטחון העביר למשטרה צילומי מצלמות אבטחה המותקנות בביתו ובו נראים החשודים בזמן פעולה. כל המאמצים לזהות את החשודים העלו חרס.

 

 

המשטרה הפיצה את תמונותיהם באמצעי התקשורת השונים, עיתונות כתובה, חדשות ערוץ 2, אתרי האינטרנט ובפייסבוק, וגם זה לא הביא לזיהוים.

במהלך הימים האחרונים בוצעו פעולות חקירה שכללו שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בסיוע מומחי הזיהוי הפלילי במטה הארצי בירושלים שהביאו לזיהוי החשודים.

מדובר בעבריין (מסטר במקצוע) המוכר למשטרה מרמלה (50) שפעל ביחד עם בנו בן -19. משטרת קריית שמונה נערכה בצוות חוקרים מיוחד ומיומן והשניים נעצרו לפנות בוקר על ידי צוות החוקרים והבלשים מקריית שמונה בסיוע שוטרי תחנת המשטרה ברמלה.

השניים הובאו לבית המשפט להארכת מעצרם.

מפקד התחנה סנ"צ יגאל חדד, שוטריו וחוקריו יכולים לסמן וי גדול על פעילותם זו ולצרף אותה להצלחה שהייתה להם לפני מספר חודשים עם חשיפתה ותפיסתה של כנופיית פורצים שפעלה בעיר והגיעה מהכפר 'קאטנה' ברשות הפלסטינאית. כזכור, במהלך חודש ינואר השנה ביצעה התחנה פעילות בכפר קאטנה הנמצא בשטחי יהודה ושומרון בסמוך לירושלים במטרה ללכוד כנופיית פורצים שפעלה באזורנו. בעקבות המעצר, הובילה תחנת קריית שמונה צוות חקירה משותף עם תחנות נוספות בגליל ובסיומה הוגש כתב אישום חמור על ידי פרקליטות מחוז צפון. השבוע נגזר דינם של הנאשמים לחמש וארבע שנות מאסר. עוד פסק בית המשפט כי על השניים יוטלו מאסרים על תנאי והם יפצו כספית את קורבנות מעשיהם.


סנ"צ חדד התבטא בראיון שנערך איתו כי הוא מאמין גדול בשילוב הטכנולוגיה והמדע במלחמה בפשע, ונראה שגישתו זו של סנ"צ יגאל חדד תרמה ל'יציאה מהקופסה' ונקיטת מהלכים שהביאו בסופו של יום למעצרה של הכנופיה מ'קאטנה' וגם זו של האב ובנו מרמלה.
יש לציין כי מדובר בעונש חמור במיוחד בעבירות של התפרצויות לדירה.

 

משטרת ישראל מגבירה את האכיפה בעברות תעבורה

 

אנשי הסיור ואגף התנועה מגבירים את האכיפה בנושא עבירות התנועה ובפעילות מוגברת שהם עשו בעיר ובכבישי האזור הם שמו דגש על עבירות הגורמות לתאונות דרכים.

במהלך סוף השבוע האחרון נתפסו עשרה נהגים שחשבו על מסלול המראה ולא על כביש עירוני שלאורכו מוצבים מעברי חצייה. המהירות הממוצעת הייתה מעל מאה קמ"ש, מהירות שלא תאפשר לנהג לעצור את רכבו לפני מעבר חצייה.

 

בית המשפט אומר את דברו

בתוך כך, תושב קריית שמונה נתפס נוהג בזמן פסילה והובא לשיפוט מהיר. בית המשפט ראה במקרה זה של נהיגה בשעת פסילה מעשה חמור וביטא זאת בגזר הדין, ארבעה חודשים מאחורי סורג ובריח ובנוסף רכבו הושבת לשלושים יום, ובנוסף שליללת רישיונו הוארכה.

במשטרה מעודדים מפסק הדין ואומרים שהוא חשוב במלחמה הכוללת בעבירות התנועה וההתנהלות בכבישים "טוב שנהג הנוהג בפסילה, ולצערנו יש רבים כאלה, יידע שהוא לוקח על עצמו סיכון גדול. בית המשפט בפסיקתו משדר לעבריינים שהוא רואה בחומרה את העבירות הללו", אמרו במשטרה.

 

שוטה, שתה ונהג בשכרות

נהג שהנו צייר ומתנדב באחד הקיבוצים באזור, נתפס נוהג בשכרות ואף הוא הובא לשיפוט מהיר. בית המשפט הטיל עליו עונש מאסר על תנאי ופסל אותו מלהחזיק רישיון נהיגה בישראל למשך 3 שנים, "עכשיו" אומרים במשטרה "יהיה לו המון זמן לשתות ולצייר. רק שיפסיק להיות שוטה על הכביש".

 

נוהג ועושה טבעות מעשן המריחואנה

לשוטרי התנועה והסיור בקריית שמונה היה שבוע מעניין במיוחד. נהג נוסף נתפס כאשר במהלך הנהיגה הוא מעשן מריחואנה להנאתו. הנהג לא התרגש כאשר השוטרים עצרו אותו ושלף אישור רפואי המאפשר לו לעשן מריחואנה. אלא, שהנהג לא זכר שהאישור בר תוקף כאשר האיש חייב להיות בביתו ובמנוחה מוחלטת. "כאשר מעשנים (מריחואנה) לא נוהגים", עדכנו השוטרים את הסיסמה "אם שותים, לא נוהגים".

עוד הוסיפו במשטרה ואמרו שלעיתים אינם מבינים כיצד אנשים מבוגרים מתנהגים בחוסר אחריות העלולה לפגוע באחרים "האיש בוודאי חולה במחלה כלשהי ובגלל זה אישרו לו הרופאים לעשן מריחואנה. אבל לעשן סם בזמן נהיגה, זה ממש חוסר אחריות מהדרגה הנמוכה ביותר", אמרו במשטרה.

רישיון הנהיגה של הנהג המעשן נפסל במקום. טרם הסתיים הדיון במשפטו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad