היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרשה רצח תאיר ראדה ז"ל סערה במכללה האקדמית תל חי

בימים האחרונים, בעקבות הסרט "צל של אמת", החל מסע רדיפה אחרי הסטודנטית א.ק. לא סוד הוא שהעסוק ברצח עבר את גבולות המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט, ועתה בסרט "צל של אמת".

א.ק. נקלעה בעקבות כך לעין הסערה והרשתות החברתיות התמלאו בהתבטאויות פוגעניות שגבלו ברדיפה. מכאן הדרך להיסטריה הייתה קצרה והגבולות בין מציאות לדמיון היטשטשו לחלוטין. ההיסטריה התבטאה לא רק בכתיבת פוסטים אלא, בפאניקה שאחזה בילדות וילדים עד כדי תסמיני חרדה ופאניקה קשים.

ילדות פחדו לצאת מן הבית לחוגים ולפעילויות של אחר הצהרים, הורים נצמדו לילדים וליוו אותם בכל יציאה.

מה שהוסיף לאי הוודאות הייתה העובדה שכל אמצעי התקשורת נמנעו מלחשוף את מקום לימודיה וכמו שקורה במקרים רבים, זה רק הגביר את חוסר הוודאות והפאניקה. הורים וילדים פרשו את ההסתרה כסוג של "אין עשן בלי אש", והמתח וחוסר הוודאות רק גברו.

במהלך השבוע הגיעו פניות של הורים לילדים מפוחדים אשר ניסו להיאחז בכל בדל של אינפורמציה כדי להפיג את החששות ואת חוסר הוודאות שהזינו את הפאניקה.

ביום רביעי השבוע פנינו לברר אם אכן הסטודנטית לומדת במכללה, וזו תגובת המכללה האקדמית תל חי כפי שהתקבלה ביום רביעי: "במכללה אין פאניקה והיסטריה. ישנם מספר סטודנטים וסטודנטיות, המביעים חשש והם מקבלים תמיכה ומענה לחששותיהם. מה שמצער ומטריד זו ההתנהלות התקשורתית המלבה, שיוצרת פאניקה מיותרת ומצטרפת בכך ללינץ על אדם שלא הואשם כלל בידי רשויות החוק והמשפט". עד כאן התגובה ביום רביעי.

ביום חמישי בצהרים המכללה הוציאה את ההודעה הבאה לסטודנטים: אין בדברים הנכתבים כדי לפגוע בשמה הטוב של המכללה האקדמית, לקבוע עמדה המצדדת בצד זה או אחר או בגרסה כזו או אחרת.

אין כאן שום האשמה ולוּ ברמז על החשדות כלפי א.ק, והפסיקה של בית המשפט היא הפסיקה הידועה.

ולכן, כל שעמד לנגד עינינו הוא שלומו וביטחונו של הציבור ילדים והורים שהעניין חרג מגבולות הרשתות החברתיות, מסכי הטלוויזיה ואפילו מהכרעת בית המשפט.תל חי ראדה

 

 

מערכת עיתון "חדשות הגליל" מבהירה שמדיניותה לאורך השנים היא לא לפרסם שמות ורמזים על אנשים או מוסדות בהן קורות מעידות או מעשים של יחידים מתוך כוונה לא לפגוע שלא לצורך באדם או במוסד.

זו הפעם הראשונה, ואנחנו מקווים גם האחרונה שנחרוג ממדיניותנו זו.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad