היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

צייד הכישרונות

 

אלון שחקן עבר מוכשר ביותר ומאמן נערים ונוער מצליח מאוד שהביא אליפות לנוער ובמשך 5 שנים הצליח להעלות מספר שחקנים מוכשרים שמשחקים היום בליגת העל ונאלץ לעזוב ולאמן בעפולה את קבוצת הנוער שהיום היא במקום הראשון לאחר 7 מחזורים ובדרך לליגה הלאומית.

אלוק זה נכס לקריית שמונה, החזירו אותו הביתה שימשיך לאמן את דור העתיד כפי שעשה עד היום.

משפחת אלוק עלתה לארץ בשנות ה-50, משפחה ענפה בקריית שמונה בת 12 ילדים שיהיו בריאים.

אלון: "בגיל צעיר אני נשלח לפנימייה נווה הדסה ושם בגיל 13 אני מצטרף לקבוצת הנערים של הפועל כפר סבא. בגיל 15 משכנע אותי חבר בני חרמון לחזור הביתה לקריה ואני חוזר ומתחיל להתאמן בקבוצת הנוער של הקריה בהדרכתו של יצחק כנר המאמן וכבר במשחקים הראשונים אני מגלה יכולת ובשנה הזו אנו זוכים באליפות ועושה עלייה היסטורית.

לאט לאט עם הזמן אני משתלב בקבוצה ואז יום אחד לקבוצה הבוגרת חסרים שחקנים והמאמן יצחק בוזורגי מעלה אותי להרכב הבוגרים ואני כולי מלא התרגשות לשחק בהגנה לצידם של אריה פלוסמן ואלי סלמה, באותו הלילה לא נרדמתי מרוב התרגשות. אל תשאל יוסי, ספרתי איזה שלושה עדרים של כבשים, פרות, עיזים ואפילו איזה ארבע חמש ארנבות. אחר כך אני כבר לא זוכר כי נרדמתי. החלומות עזרו לי ועליתי למרגש "אש", הצטיינתי ומאז לא עזבתי את ההרכב במשך 20 שנה. ולידיעתך יוסי, אני השחקן שישחק לאורך הקריירה את מספר המשחקים הגדול ביותר. וכמו שאתה מכיר אותי, הייתי יכול להמשיך ולשחק ולשחק ולשחק.

המשחק שזכור לי במיוחד נגד עוספיה שהעבירו אותו לשפרעם, במשחק הזה היה ממש פוגרום ורק אני ונפתלי ממן נעצרנו מכל האלפים שהיו שם  ותזכור יוסי שאני רק בן 19 וכבר עובר חוויות כאלה. עד היום אני לא מבין מה קרה. מה לא הביאו האוהדים בלוקים, מוטות ברזל, קסדות, נבוטים, ומה לו? ואני ונפתלי שני שחיפים, תפסו אותנו. מה אתם לא רואים את כל הארפיג'יים והמקלות? אבל, עזוב, אנחנו אחרי הטראומה.

בגיל 36 אני מחליט לפרוש כשחקן ובתאום עם איזי שרצקי אני לוקח על עצמי לאמן את קבוצות הנוער כאשר המטרה ברורה: לגדל דור שחקנים בני המקום מתוך אמונה שלי ושל איזי שחייבים להשקיע בנוער למען העתיד ואכן זה קרה באותה שנה, העליתי את קבוצת הנוער לליגה הראשונה פעם ראשונה בהיסטוריה ואותם שחקנים שלי היום מככבים בבוגרים ועושים חייל ואני מלא סיפוק. ותשים לב יוסי, לא גידלנו דשא, שחקנים אחד אחד, בלי עין הרע.

 

– בכל זאת אלוק, למה עזבת לעפולה?

אלוק: "תבין יוסי, קריית שמונה זה החיים שלי, אולם לצערי היה סיכום שאני אהיה חלק מהבוגרים והנוער ומאחר וזה לא קרה נאלצתי לעזוב ולאמן את קבוצת הנוער של הפועל עפולה והיום אנחנו מובילים את הטבלה ואני מאושר".

אני מבין שהיום אתה מאמן את קבוצת הוותיקים

אלוק: "תשמע יוסי כשאמרו לי שמקימים קבוצת וותיקים היה ברור לי שאני חלק מהקבוצה, כשלא מצאו מאמן פנה אלי חברי הטוב יצחק מנחם וביקש שאקח על עצמי את המשימה ומיד הרמתי את הכפפה ושנינו יחד משתפים פעולה למען שחקני העבר. תבוא תראה את האימונים, עם כל השנים יש על המגרש שחקנים שלא היו מביישים את הדור הצעיר. איזה תענוג, משמעת רצינית. הלוואי שאצל חלק מהם הייתה המשמעת והרצינות אז.

לסיום אני חושב שחייבים להשקיע בקבוצות הנוער, אני מאמין שרק כך אפשר לבנות עתיד בכדורגל על שחקני המקום כפי שאני עשיתי.

אני רוצה מעומק ליבי להודות למר איזי שרצקי שעזר ותמך בי לאורך כל הדרך ואני ניסיתי והצלחתי לגמול לאיזי ולקבוצה בחזרה וכולי תקווה לחזור ולאמן בקריה ולהיות חלק מהקבוצה ומהעיר הנפלאה הזאת.

אלון נשוי לסימה ולהם 3 ילדים: אופק, לידור ורביד, שיהיו בריאים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad