היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

קהילת אתיופיה: אשריה שיש לה את אושרה

אחת הדמויות שפרצו לתודעה של תושבי הפריפריה והחברה האזרחית זו אושרה פרידמן, מנחת תוכנית הטלוויזיה "מחוץ לבועה" המצולמת ומופקת ב'טופליין' ומשודרת בערוץ 10.

אושרה, שלא תטעו, עלתה לארץ בגיל צעיר מאתיופיה והיום היא יודעת לספר שעובדה זו והמפגש של עם הישראלים והישראליות הביא אותה למקום שבו היא נמצאת היום, מקום של הצלחה.

פעילותה של אושרה מוקדשת לנושאים חברתיים, ובבת עיניה היא הקהילה ממנה באה, הקהילה האתיופית.

לא תשמעו ממנה מילות כעס או בכיינות על מר גורלה, אולם עובדה זו לא מונעת ממנה להביט בלבן של העיניים של צעירי הקהילה, הנשים ומי שמופלה בשל צבעו ומוצאו האתיופי.

אושרה עושה את דרכה לקריית שמונה אולפני טופליין בקביעות מהקריות אולם משקיעה ממרצה וכישוריה למען הקהילה שלה.

את פעילותה היא מקיימת, בין היתר במסגרת "שותפות חיפה בוסטון CLP  " העוסקת בקהילת יהודי אתיופיה. הועדה מספקת מענה כולל לצרכי הקהילה האתיופית ומסייעת בקליטתה ובשילובה בחברה הוותיקה בעיר.

הוועדה מקיימת נגיעות תרבות, כפי שמכנה זאת אושרה, מפגשים שמטרתם להביא את תרבותה של הקהילה האתיופית בפני כלל החברה הישראלית על ידי פעולות יזומות.

בשבוע שעבר, התקיים ערב נגיעות תרבות בנושא "נשים בין אמהרית לעברית",  והוקרן הסרט דוקומנטרי "שמגלוץ". מרטיט לבבות, היה להפגיש את הקהל עם חמש נשים, חזקות, אמיצות, פורצות דרך ומובילות שינוי: אושרה פרידמן וחברותיה רונית סלומון, יובי תשומה כץ, טסי אייצאו ודגה פדר, ששיתפו את הקהל בבחירתן להיות נשים מגשרות, דרך מחול ואומנות, עשייה חברתית והמקצוע שבחרנו.

המפגש הוגדר כערב מרגש, מטלטל ופורץ תקרות זכוכית רבות. הנשים בפאנל השאירו רושם מצוין, מעמיק, מלא בכנות אשר משקף את המציאות היום יומית שלהן ושל כלל החברה הישראלית.

אושרה בטוחה שעל אף שהדרך עוד ארוכה, בסופה היא וחברותיה יגיעו אל היעד הנכסף, נשים אתיופיות חזקות, משפיעות ופורצות דרך, בעיקר לאלה שבאות ובאים אחריהן. "אני אופטימית, כי עם נשים כמו: רונית, יובי-תשומה, טסי ודגה, השמיים הם הגבול ואנחנו רק התחלנו להמריא" אומרת אושרה ומחייכת את חיוך הרחב והצחור.

תמונה 1 נשות הפנאל והמנחה ליאת מולכו שהיא חברת הוועדה.

תמונה 2 – אסף קיי – יו"ר הוועדה, אושרה פרידמן – יו"ר הוועדה  ודנית שרון ליש-מנהלת הוועדה

צלם: אייל פריד

אולי יעניין אותך

Bottom ad