היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר הציל את אלביט, האומנם?!

 

 

המלחמה סביב סגירת שלוחת המחקר של אלביט בקריית שמונה ואיחודה עם השלוחה בתל חי, מכה גלים.

מבדיקה שנערכה עולה הממצאים הבאים.

שלוחת 'אלביט' מחקר בקריית שמונה הוקמה לפני כ12 שנים במטרה לספק מקומות עבודה לאלה מבני האזור אשר רכשו השכלה בתחום המחשבים, מהנדסי תוכנה, וההחלטה השתלבה עם תפיסה לאומית רחבה לחיזוק האגף הצפוני של מדינת ישראל.

ההחלטה הנכונה והמבורכת של 'אלביט' עבדה יפה ובימי השיא הועסקו בשלוחה כ-45 מהנדסים, שמחים וטובי לב שיכלו לראות את עתידם ועתיד משפחתם בגליל.

ראויה לציון העובדה שמי שאייש את עמדות העבודה היו תושבי הגליל: קריית שמונה, קיבוצים ומושבים ובוגרי מכללת תל חי שהגיעו ללמוד כאן ונשארו בגלל מקום העבודה.

חברת 'אלביט', בהודעה שהוציאה עיריית קריית שמונה, ניתן היה להבין שמהלכים שלה ושל העומד בראשה מנעו פיטורי עובדים, ולמעשה מדובר בסוג של הצלה.

חבר המועצה יגאל בוזגלו אליו פנו מעובדי המפעל, הוציא הודעה לתקשורת בה הוא תוקף את ראש העיר הרב ניסים מלכה ומאשים אותו בהצגת שווא.

"לאחר בירור מעמיק שעשיתי ובעקבות פניות של עובדים מהמפעל אליי, אין חיזוק, אלא ריסוק ואיבוד של משרות עובדי אלביט מערכות, ועתיד השלוחה נמצא בסכנה. שלוחת הפיתוח באלביט מערכות פיטרה כ-14 עובדים שעסקו במחקר ופיתוח ועתיד הבודדים שנשארו לא ברור", אומר חבר המועצה בוזגלו.

מבדיקה של "חדשות הגליל", עולה תמונה עגומה. שלוחת המחקר העסיקה כ-45 מהנדסים, כאמור, בימי השיא. הנהלת המפעל החלה לפני מספר חודשים בתהליך שמשמעותו הייתה 'יבוש' השלוחה. לא נקלטו עובדים חדשים, גם במקום אלה שעזבו. לעובדים הוצע לעבור למרכז הארץ, ואת ההצעה ניצלו שניים, היתר פוטרו, ומספר מצומצם ביותר ישתלב עם השלוחה בתל חי.

לכאורה, זו זכותה של הנהלת המפעל לקבל החלטות ניהוליות, למעשה מדובר כאן בהפניית עורף של המדינה ושלוחותיה לבנים ולבנות הרוכשים מקצוע של העתיד לחזור ולהשתלב בביתם בגליל.

מצער לחשוב שבאווירה הצינית המאופיינת תקופות בחירות, יש מי שמנצל מצוקות מן הסוג הזה כדי לגזור קופון או להשיג רווח פוליטי עכשווי.

חבר המועצה יגאל בוזגלו כועס על כך שראש העיר הופך תמונה עגומה ושחורה למשהו ורוד ומתקתק. "תמוה בעיני כיצד גזירה אכזרית כזו בדמות פיטורי עובדים בכירים וביניהם, מהנדסים ומתכנתים שנשארו ללא פרנסה, הפכה בין לילה לחיזוק השורות, לחיזוק התעסוקה ומצטיירת "כתוכנית הצלה", אומר בוזגלו בהודעתו.

אלי זפרני שהודיע כי יתמודד על ראשות העיר מטעם הליכוד, סיפר כי בעקבות פניות אליו, הוא פנה אל לשכת ראש הממשלה וביקש שהלשכה תפעיל את מלוא כובד משקלה כדי לפתור את הבעיה ושהנזק לעובדי שלוחת 'אלביט' בעיר תהיה מזערית. "אמרתי להם, של'אלביט' צריכה להיות מחויבות לא רק לאנשי המרכז. הזכות של המהנדסים הצעירים במרכז תלויה בזכותם של בני קריית שמונה והאזור להתפרנס כאן בכבוד. ההודעה של העירייה אינה מקובלת, כח בפועל 'אלביט' פיטרו עובדים".

השבוע שוחחתי עם עובד לשעבר בעל פרופיל ציוני-גלילי, שויתר על המון כדי לממש את חלומו כאן בגליל.

השיחה הייתה כואבת, כי בסופה מסתבר, דיבורים לחוד ומעשים לחוד. הפוליטיקאים ובעלי ההון ימשיכו לדבר, ובני המקום ינדדו דרומה כדי לעשות.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "לאחר שחברת אלביט הודיעה על כוונתה לסגור את שלוחת הפיתוח בקריית שמונה נרתם ראש העיר בכדי למנוע את רוע הגזירה ואכן בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר במשרדי החברה בחיפה סוכם עם ראש העיר על איחוד השלוחה עם מפעל הייצור בתל חי והפעלת השלוחה במתכונת אחרת.

אלמלא התערבות ראש העיר השלוחה הייתה נסגרת לחלוטין וכלל העובדים היו מפוטרים. אנחנו שמחים שחברת אלביט נענתה בחיוב לבקשתו של ראש העיר להמשיך לתפעל את השלוחה גם במחיר של צמצום כ"א והפעלתה במתכונת אחרת. בזכות פעילותו של ראש העיר לא פוטרו כל העובדים כפי שהיה תוכנן מלכתחילה.

כל עובד שנשאר בעבודה וממשיך לפרנס את משפחתו בכבוד הוא מבחינתנו עולם ומלואו, כך שחבל שיש מי שמנסה להמעיט בגודל ההישג.

המטרה העיקרית הייתה מבחינת הרשות לשמר את השלוחה על מנת שבעתיד יהיה אפשר להזרים לה פרויקטים נוספים ולקלוט עובדים נוספים. חשוב להבהיר כי האתר המאוחד בתל חי ימנה כ-180 עובדים, מתוכם כ-130 עובדים תושבי קריית שמונה. בנוסף, מספקת אלביט מערכות עבודה לקבלני משנה המעסיקים 120  עובדים נוספים מקריית שמונה והסביבה".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad