היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תאונות האופניים הכריעו – אכיפה כואבת

משטרת ישראל נכנעה למציאות, ובניגוד להתנהגותה עד עכשיו, היא תחל באכיפת עבירות על רוכבי אופניים וקורקינטים. גובשה תכנית להתמודד עם ריבוי התאונות בקרב רוכבי האופניים החשמליים. לפי התכנית, החל מהשבוע הבא שוטרי התנועה ירשמו דוחות תעבורה על שורה של עבירות תנועה שייעשו על ידי רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. בין העבירות שייאכפו מעתה: דיבור בטלפון נייד ללא דיבורית בעת רכיבה, רכיבה על מדרכה, חציית צומת באור אדום ורכיבה ללא קסדה.

במשטרה הנחו את שוטרי אגף התנועה להכין תכנית מקיפה להתמודדות עם התופעה. התכנית כוללת שני אפיקי פעולה: האחד, מול סוחרי ויבואני אופניים חשמליים, לרבות בדיקות על בסיס קבוע בחנויות ובמחסנים על מנת לאתר אופניים שלא עומדים בתקן הישראלי, והשני נגד הרוכבים שמבצעים עבירות תנועה.

 

על פי הערכת המשטרה נעים בערי ישראלי עשרות אלפי  אופניים חשמליים. המשטרה תקיים אחת לכמה ימים מבצע ממוקד נגד עבירות תנועה של רוכבי אופניים חשמליים. "המטרה שלנו היא לשנות את תרבות הנהיגה של הרוכבים. רוכבי אופניים שיתנהלו בניגוד לחוקי התעבורה וייתפס על ידי שוטר, יקבלו דוח כמו נהג במכונית או באופנוע", אומרים במשטרה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad