היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תמשיכו לשלם ארנונה על פרגולות

ישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע שברה את אחד השיאים השליליים של התנהלות נאותה של נבחרי הציבור שלנו..

עוד נשוב לזה בהמשך, אולם קודם על שני נושאים שעלו לדיון ולאחר שניקינו את רעשי הרקע, אלה היו הדברים.

הראשונה, נושא שהועלה על ידי חברת מועצת העיר מהאופוזיציה ד"ר אביבה וייצמן-זריהן "מצללות ארנונה".

כזכור, עניין חיובי הארנונה לפרגולות הועלה בשתי כתבות נרחבות כאן לא מזמן, ומעבר לחיובי הארנונה על שטחים שלא חויבו בעבר, עלתה סוגיית הפרגולות.

כידוע, פרגולה ללא 'גג' 'תקרה' אינה מחויבת בארנונה. לעומת זאת אותה פרגולה די אם בעלי הבית יניחו עליה משטח פלסטי שקוף ואטום, תהפוך הפרגולה ל'ברת אנונה' ובעליה יחויב בתשלום בהתאם.

מעבר לגיחוך ולפתטיות שבחיובי ארנונה לפרגולה שאצל רבים משמשת גם לסוכה בחג סוכות, הפרגולה היא מעין 'זולה' כיפית בה ניתן לשבת בנחת, ללגום כוס קפה או בירה בקיץ, ובחורף היא ממילא כאבן שאין לה הופכין.

העירייה, מתחכמת בנושא זה ועושה את כל הפליק-פלקים והמניירות כדי לחייב את הפרגולות בארנונה. יש להבין את העירייה המחפשת כל דרך להגדיל את הכנסותיה, אולם יש מקרים שזה עובר את גבולות הטעם הטוב.

חברת המועצה ד"ר אביבה וייצמן-זריהן לקחה את הנושא כ'בייבי' ובשבועות האחרונים הפנתה מספר שאילתות אל ראש העיר אביחי שטרן כדי לקבל תשובות מדוע לא יפטרו את התושבים להם פרגולה בחצר מתשלום ארנונה?

השבוע, לאחר שלא קיבלה מענה לפניותיה, הנושא הועלה לדיון במועצת העיר, וגם שם ניסתה זריהן-וייצמן להגיע להסכמה כלשהי יחד עם ראש העיר.

ראש העיר וחבריו עמדו על כך 'החוק בעניין' מגבה אותם, ורק 'באישור שר הפנים' יהיה אפשר לשנות. זה נכון ולא נכון. זה נכון כיוון ששר הפנים הממונה על הרשויות המקומיות מאשר את צווי הארנונה, וזה לא נכון שאם שעירייה אינה חפצה (ויש לה סיבה טובה לא להסכים לגרוע את הסעיף הזה מתשלומי ארנונה) אז 'אי אפשר' לשנות.

אין חולק שסעיף הפרגולות הוא סעיף 'מאולץ' להכנסת ידיה שח העירייה לכיסו של התושב להוצאת כספים לא הוגנת, ולכן צריך מצד אחד להיצמד לרוח החוק ומצד שני למצוא דרך להסיר את הגזירה הלא צודקת והטורדנית הזאת מעל צווארו של התושב. הכיסוי חייב להיות אטום כדי שהוא ייחשב ל'גג' המחייב בדמי ארנונה.

ומצד שני אם ה'גג' מחורר הוא כבר אינו 'גג' כי אינו אוטם ואינו אטום.

אם הסיבה שהעירייה אינה יכולה ללכת לקראת התושב בשל מגבלות החוק 'גג' אטום, אזי מוצע לעשות בכל כיסוי פלסטיק כזה שני חורים או יותר שיבטלו את ההגדרה 'גג אטום' ויפתחו פתח לביטולה של הגזירה הלא צודקת הזאת שאינה קיימת ברוב מוחלט של העיריות בארץ.

חברת המועצה וייצמן זריהן ניסתה בכל כוחה ובכל דרך להגיע להסכמות, אולם ראש העיר שטרן וחבריו העדיפו לחסות תחת המגן הנוח של ה'חוק'.

יש לקוות שתהיה התפכחות, ולו למען העובדה שעיריית קריית שמונה לא תמצא בבדידות מזהרת בחברת עוד שניים שלוש רשויות, אשר כן גובות ארנונה על פרגולה עם 'גג'.

הסיכום היה שהעניין ייבדק …

 

 

פטור לגמלאים מחנייה

נושא שני שעלה לסדר היום ונוגע לנהגים ובעלי הרכבים המבוגרים בעיר, זה ביטול תשלום דמי חנייה לגמלאים מעל גיל שישים ושבע.

סגן רה"ע מישל בן שימול, מספר שתיים ברשימתו של אביחי שטרן, נבחר למועצת העיר בין היתר בשל המאבק שניהל משך שנים נגד תשלומי החנייה ורשות החנייה. כזכור, מישל פתח את דף האינטרנט 'המדחן ששבר את הק"ש', ומשך שנים, מאז קמה רשות החנייה, הוא פעל באמצעי מחאה שונים בנושא.

הנושא "חניות – הצעתו של חבר המועצה מישל בן שמול להסדרת חניית חינם לגמלאים", עלתה לדיון, לא לפני שפרץ ויכוח חריף בינו ובין חברי המועצה אלי זפרני ויורם מלול שטענו נגדו שהוא הבטיח לבטל את החניות, ועכשיו "אתה מחלק סוכריות". "נראה אותך מבטל את החניות, כמו שהבטחת כשלא היית במועצה", אמרו השניים. מישל מצידו טען שאכן הייתי בעד החנייה ורשות החנייה, אבל מהרגע שהצטרפתי לאביחי ברשימה אחת, זה לא הופיע במצע שלנו. אני מנסה למזער נזקים ולעזור היכן שאפשר", אמר בן שימול.

דבריו אלה לא הועילו והשניים המשיכו לתקוף אותו על זה שהוא חזר בו מהבטחתו המקורית 'לבטל את החניות בעיר'.

מישל: "מתוך דאגה והתחשבות בגמלאים, קיבלנו החלטה לפטור את הגמלאים מתשלום דמי חנייה ברחבי העיר. כדי להיות זכאים על כל גמלאי מעל גיל שישים ושבע ואישה מעל גיל שישים ושתיים, להגיע למשרדי רשות החנייה למלא טופס מתאים ומאותר הרגע הוא ייהנה מהפטור. ההליכים לפטור יכנסו לתוקף החל מ-5.1.20, והסידור הוא בגדר פיילוט שנעשה במהלך השנה הקרובה", אומר מישל בן שימול סגן רה"ע ל'חדשות הגליל'.

 

 

מועצה שכונה

ועכשיו לרמת הדיונים ויחסי האנוש בין חברי המועצה.

כדי לא לכנות את מה שהלך בישיבות האחרונות השבוע במילים לא פרלמנטריות אשתמש במילה שהיא די חזקה ומובנת לכל אחד 'שכונה'.

רמת הדיונים במועצת העיר ירדו לשפל המדרגה ואם מישהו חשב שהכנסת מצלמות ושידור הישיבות בפייסבוק ירתיעו את חברי המועצה מלהתבטא באופן בלתי ראוי, הוא טעה ובגדול.

השבוע נערכו שלוש ישיבות מועצה, שתיים שלא מן המניין ועוד אחת מן המניין.

העובדה שיש קואליציה ואופוזיציה, אין בה כדי לקבוע מי הטובים ומי הרעים. כך קורה שעל כל נושא, ולעיתים פעוט, מנבלים את הפה ומקללים באופן שהאוזן ממאנת לשמוע.

מילים כמו 'אפס' היו הרכות והעדינות באוצר המילים של חבריי המועצה המתכתשים.

נשגב מבינתי מדוע מגיעים לרמה כזאת ירודה. האם אין לדוברים השונים אוצר מילים וכושר ביטוי ושכנוע כדי להימנע מרמה נמוכה כזאת? האם התבטאויות הללו מצביעים על תרבות שיח טוקבקיסטית? או אולי זו הדרך לפרוק אגרסיות ותסכולים?

מפאת כבודם של נבחרי הציבור וכדי להימנע מלהוסיף 'שמן למדורה' לא אציין שמות, אך יתכן מאוד שלהבא אם תופעה מכוערת זאת לא תפסק, נאלץ להצמיד את המילים והביטויים לפנים ושמות של חברי המועצה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad