היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בן שנפר מחבר בין סבים וסבתות ובין נכדים ואחרים

בן שנפר, בנם של עליזה ודוד שנפר, מקריית שמונה

יליד 1991, למד בבית הספר מצודות ולאחר מכן בתיכון דנציגר. בן היה פעיל במועצת תלמידים לאורך כל שנות הלימודים.

בתום התיכון, התחיל מכינה קדם צבאית בתל אביב ובסיומה התגייס לתפקיד מודיעין ביחידה מיוחדת של חיל האוויר.

באוגוסט 12 יצא לקצונה במסלול קציני מודיעין של חיל המודיעין של אמ"ן, ביצע מספר תפקידי מודיעין ביניהם: ביחידת שלדג, וחטיבת המחקר.

בתום שירות קבע של כ-8 שנים, השתחרר מצה"ל ופנה לעולם בו מעצבים את הקשר שבין אנשים לטכנולוגיה. בן למד חווית משתמש (UX.UI) ובמקביל התקבל ללימודי תקשורת חזותית בבית הספר שנקר. בשנה הראשונה ללימודים היה שותף בהקמת המיזם והאפליקציה 'עזרה בדרך'. אפליקציית "עזרה בדרך"- הוצעה לרשויות מקומיות.

 

בן שנפר, בן קריית שמונה, מביא באפליקציית 'עזרה בדרך' קודם כל את החינוך הטוב שקיבל בבית. כיבוד אב ואֵם. כאשר מקבלים חינוך, זה לא מפתיע מביאים את הערכים לידי ביטוי דווקא בסטרט אפ המסייע להורים המבוגרים, לסבים ולסבתות, ובמיוחד בימים קודרים אלה של קרנה וחירום.

  • מהי מטרת האפליקציה 'עזרה בדרך'?

בן: "המטרה היא: להפחית את תחושת הבדידות וחוסר האונים בקרב אזרחים ותיקים, הקמת מערך מתנדבים עירוני שייתן מענה לפניות נקודתיות וחד פעמיות של הוותיקים ויצירת קשרים חברתיים בין-דוריים המעצימים את שני הצדדים בתחושת ערך ומשמעות.

 

  • אחרי ששמענו על המטרות, מה זה בעצם אפליקציית "עזרה בדרך"?

בן: "זהו הסטארט אפ חברתי המחבר בין אזרחים ותיקים למתנדבים בגילאי 18+ שרוצים לעשות טוב "על הדרך" ובקרבת מקום העבודה או המגורים שלהם".

 

  • כיצד זה עובד?

בן: "המענה הניתן על ידי המתנדבים הוא על פי זמינותם וללא מחויבות קודמות. המתנדב מקבל בזמן אמת לטלפון הנייד שלו את הפנייה על פי המיקום והזמינות שלו. באמצעות ביצוע הפנייה, זוכה גם המתנדב בתחושת ערך ושייכות. הפונים הם האזרחים ותיקים הבודדים עצמם או העובדות הסוציאליות מהרשות המקומית המטפלות באזרחים ותיקים. האפליקציה האינטרנטית בה משתמשים המתנדבים הושקה באוגוסט 2018, מאז הצטרפו לתכנית למעלה מ- 2,500 מתנדבים אשר ענו על למעלה מ-2,300 פניות של בערים תל אביב-יפו, לוד, ב"ש  וירושלים".

 

  • מול מי אתם מפעילים את האפליקציה?

בן: "פעילות המיזם איננה מתקיימת בחלל הריק והיא למעשה מהווה מערך משלים לעשייה המרובה של העוסקים בתחומי הרווחה והקהילה בערים. בכל עיר בה אנו פועלים, צוות המיזם מצוי בקשר רציף עם מנהלי האגפים של תחום זיקנה בעיר, עם ראשי הצוותים השונים והעובדים הסוציאליים. הקשר עם כלל הגורמים מתבצע בצורה דו-כיוונית: גורמים אלו מציפים לצוות המיזם את המקרים בהם נדרשת התערבות וסיוע של מתנדבים להפגת בדידות ומענה על צרכים יומיומיים, והצוות, דרך המתנדבים בבתי האזרחים הוותיקים הבודדים ורכזי התכניות, משקף חזרה את המתרחש במפגש בשטח עם האזרחים ותיקים- "נורות אדומות", שינויים במצב האזרחים ותיקים הדורשים התייחסות, מצבי קיצון כמו אלימות/התעללות, ועוד".

  • מה עומד מאחורי המיזם? מה ומי צפויים ליהנות ממנו?

בן: "ההישגים הצפויים בפעילות עם רשות מקומית:

  1. יצירת מערך משלים למחלקה לטיפול באזרח הוותיק המטפלת באזרחים הוותיקים.
  2. הקלה בתחושת הבדידות של מאות אזרחים ותיקים בודדים בשנה, על ידי שיפור איכות חייהם ושילובם במרקם החיים הקהילתי של השכונה הבין דורית סביבם.
  3. תחושת משמעות וחיבור של הדור הצעיר לעשייה משמעותית, אטרקטיבית ונגישה".

בן: "יתר הפרטים על אפליקציית "עזרה בדרך", יוכלו ראשי הרשויות והאחראיים בקהילה על הקשישים והבודדים לקבל ישירות מבן שנפר.

 

לצד העשייה והיוזמה, זכתה האפליקציה של בן שנפר בתחרות סטרט אפ לגיל השלישי באוגוסט 2018 במקום הראשון בתחרות האקתון עבור הגיל השלישי שנערכה בתל אביב. במסגרת הזכייה, מייסדי האפליקציה נסעו להציג את המיזם בכנס הבינלאומי לערים חכמות, שנערך בנובמבר 2018 בברצלונה.

בן מבקש להדגיש שהאפליקציה הוקמה לזכר בן ציון שי חדד לוחם מגלן שנהרג בעת שירותו.

בתמונה (מימין) ניר יששכר, בן שנפר, ברק דרכסלר ומורן ציפר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad