היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חיים בומש מתקן גרפיטי נגד חללי צה"ל

לכל מי שנוסע בימים האחרונים בדרכים בין עירוניות יוצא לראות לצד האנדרטאות השונות את כתובות הגרפיטי האדומות עם הכיתוב המתריס: "למה התגייסתי?" כתובת שמעוררת בקרב ישראלים רבים, ובקרב משפחות שכולות בפרט שאט נפש ורגשות קשים.

חיים בומש, מנכ"ל ישיבת ההסדר בקריית שמונה חיכה לראות את אנשי מע"צ ממהרים למחוק את הכתובות, אך משראה שמחיקה כזו אינה מתבצעת החליט לעשות מעשה ומזה חודשיים בנסיעותיו הרבות ברחבי הארץ הוא מחזיק ברכבו תרסיס שבו הוא "מתקן" את הכתובת ומעניק לה משמעות אחרת.

"להסתובב בערב יום הזיכרון ולראות את הכתובת שחוזרת על עצמה זה דבר שפוצע את הלב, בעיקר לאותן משפחות שכולות שהקריבו את היקר להן מכל ועוברות בימים האלה באנדרטה לזכר הבן והאח", מספר חיים בומש שבימים האחרונים מקיים מבצע יחיד שבו הוא עובר בין כתובות הגרפיטי, עוצר בשולי הכביש ו"מתקן" את הכיתוב.

"מרבית החברה הישראלית נפגשת יחדיו בשירות הצבאי, ובחלק גדול מהמקרים נלחמת כתף אל כתף. בשורה התחתונה הכתובת הזו מכרסמת וצובטת את לב המשפחות השכולות שנושאות עמן את הכאב יום יום, דקה דקה. המעט שאני יכול לעשות באמצעות טיפוס קל על הג'בלאות וספריי של צבע הוא להסיר את החרפה ולהקל לו במעט על המשפחות ועל כבודם של אותם אלה שחרפו נפשם לטובת המדינה".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad