היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דרוש מהנדס לעיריית קריית שמונה

השבוע נזעקו חברי המועצה ד"ר אביבה זריהן-ויצמן וחבר המועצה אלי זפרני לנוכח פרסומים של העירייה והחברה הכלכלית, (מודעות דרושים) שפורסמו מחוץ לקריית שמונה.

העירייה, כפי שמחייב אותה החוק, מחויבת לפרסם מכרזי דרושים כאשר מתפנה משרה או שירות שהיא מבקשת.

בשבוע שעבר פורסמו על ידי העירייה בעיתון ארצי המכרזים הבאים:

דרוש מהנדס עיר, מנהל מדור לקידום נוער והיל"ה, מנהל פרויקטים להתחדשות עירונית ושתי מודעות דרושים של החברה הכלכלית של קריית שמונה: מנהל לשוק העירוני ומפקח למתן שירותי ניהול תכנון ופיקוח צמוד לצורך הקמת מבני ציבור.

ארבע משׂרות חשובות מאוד, כל הדעות, שבטוח שיש מבני העיר כאלה  שיעמדו בדרישות.

כנראה, לא כך חושב ראש העיר שטרן שבניגוד להצהרותיו הבומבסטיות, הוא מחפש את המועמדים והמועמדות מחוץ לעיר קריית שמונה.

 

להזכירכם, רק לאחרונה נבחרה מנהלת לאגף החינוך שאינה תושבת העיר (אין לי דבר נגד הנבחרת..), והציפייה הייתה ועדיין קיימת שהנהגה צעירה שעל דיגלה חרטה את קליטתם של צעירי העיר תעשה מאמץ יתר כדי להביא את דבר המכרזים לידיעתם ולידיעת משפחתם וחבריהם הנמצאים בקריית שמונה (ככה זה עובד, ההורים נחשפים לפרסום בעיתונות המקומית ומעבירים את המידע לילדיהם).

לא רק שראש העיר אינו עושה מאמץ יתר, אלא, שבמשתמע הוא אף מרחיק עדותו מחוץ לקריית שמונה. מה הסיבה? את זה צריך לשאול אותו.

הזעם, הכעס והתסכול מהתנהלות זאת של ראש העיר ומי שמטעמו פרסם את המכרזים מחוץ לקריית שמונה, גרמו לשני חברי המועצה זפרני וויצמן-זריהן לבקש כינוס מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין  כדי לדון בהתנהלות ראש העיר.

ד"ר אביבה ויצמן-זריהן:

"במקרה ישבתי עם בעלי בשבת שחלפה לשתות קפה של בוקר ועיינו בעיתונות המקומית ואח"כ ב'ידיעות קריית שמונה'. היינו המומים, תוך כדי עיון, שפורסם עמוד שלם של מודעת דרושים בידיעות קריית-שמונה וטבריה ואפילו לא מודעה אחת קטנה לעיתונות המקומית.

מדהים שנבחרה הנהגה שרצה עם הסיסמה של 'קידום צעירים והחזרת צעירי קריית שמונה הביתה'. ההחלטה שלא לפרסם בעיתונות המקומית מודעות כה חשובות של 'דרושים', הם למעשה אינם מכוונים לגייס את צעירי העיר".

  • אני מניח שהטענה שלהם תהיה שהם פרסמו עיתון שגם מופץ בקריית שמונה, למרות שהחשיפה בשני העיתונים של קריית שמונה היא פי כמה וכמה גדולה יותר.

 אביבה: "הייתי מצפה לכל הפחות למודעה אחת בעיתונות המקומית המתארת את המשרות הנדרשות והפניית הקוראים לאתר של העירייה. ואסביר מדוע, כאשר יש פרסום ב'חדשות הגליל' ו/או ב'מידע 8', המגיעים בחינם לבתים, ונקראים על ידי קרובים כמו -אחות, אמא, אח, הם יוצרים חשיפה ענקית גם לצעירים שעזבו את העיר, שכן בד"כ המודעה תגיע על ידי קרובי המשפחה לצעירים רלוונטיים בישוב או שעזבו, ההפצה בין האנשים מונגשת יותר. אף תושב מקומי לא יודע מראש על קיומם של מכרזים, וזו הדרך להנגיש את המכרזים. הדאגה לצעירים מתחילה כאן בלייצר נִראוּת של התפקידים ולתת לצעירים אופק ואפשרויות", אומרת אביבה חברת המועצה שבתחילת הדרך הייתה חלק מקואליציית השינוי, ופרשה בשל אי הסכמות עם הדרך בה מוביל ראש העיר את הקואליציה בנושאים שונים.

 

עוד ממשיכה ואומרת אביבה "יתרה מכך, החשיבה הכלכלית הצרה שמניעה לא לפרסם בעיתונות הכתובה, אולי נראית לחלק כחסכון חשוב של כמה שקלים על מודעה. אך, החשיבה הכלכלית הרחבה צריכה לקחת בחשבון שהעיתונות המקומית היא מקור פרנסה לתושבים בני קריית שמונה המועסקים שם, וכל מקום עבודה בעירנו הוא חשוב. הם משלמים ארנונה לרשות, ומעל הכל, העיתונות המקומית משמרת שיח מקומי ותורמת להנגשת מידע לציבור ובכך תורמת לתחושת קהילתיות. לעיריית קריית שמונה ולהנהגה יש משמעות ותפקיד בהנעת גלגלי הכלכלה המקומית. גם אם לעיתים יש ביקורת של העיתונות וגם אם לי יש ביקורת כלפיה זה עדיין גוף חשוב. עירייה שבפעולותיה למעשה פוגעת בגופים תוך יישוביים, שוגה", עד כאן דבריה של חברת המועצה ד"ר אביבה זריהן-ויצמן.

 

חבר המועצה אלי זפרני נתקל גם הוא במודעות והעלה אותן מיד לפייסבוק. ראשית, כדי להביא לידיעת הציבור את תוכנן ושנית כדי למחות על האופן בו מתייחס ראש העיר ונציגיו בחוסר הדאגה לצעירים בעיר.

חבר המועצה אלי זפרני: "דווקא בימים קשים של מגיפת הקורונה יש מי שדואג לפרסם את מודעות העירייה בעיתונים לא מהעיר, לשיטת ראש העיר אביחי שטרן וחבריו להנהלת העיר, לא רק ש'עניי עירך אינם קודמים', אלא הם בסוף התור, אם בכלל.

צר לי על הדרך הזו של הנהלת העיר. מסתבר שיש כנראה שני אביחי שטרן, אחד זה שהיה באופוזיציה לפני שנבחר שרץ ממקום למקום צעק וזעם שצריך להעסיק את בני העיר ולתת פרנסה לבני העיר ולעסקים בקריית שמונה, ויש את אביחי שטרן של היום שמתנהג בדיוק הפוך, מביא עובדים בכירים מבחוץ ומפרסם בעיתונים מחוץ לעיר. ולכן, בגלל ההתנהלות הפוגענית בצעירי קריית שמונה ומשפחותיהם, הגשתי בקשה דחופה לישיבת מועצת העיר לדון בכך שהנהלת העיר מעלימה מידע חשוב מהציבור ומפרסמת במקומות שהסיכוי שתושבי קריית שמונה יחשפו למידע קטן משמעותית, אילו היו נוהגים כמצופה ומפרסמים את המכרזים קודם כל בקריית שמונה", דבריו של חבר המועצה אלי זפרני.

למען הסר ספק, עיתון 'חדשות הגליל', אינו מתנגד שהעירייה תפרסם את מודעות המכרזים שלה בעיתון 'מידע 8'.

להלן נוסח הפנייה שנשלח לעיריית קריית שמונה, ביום רביעי בבוקר, בשעה 09:42, לקבל תגובה על הפרסומים מחוץ לעיר: "עיריית קריית שמונה פרסמה את מכרזי כח האדם והשירותים שהתפנו בעירייה ובחברה הכלכלית שלא בעיתונים המקומיים 'חדשות הגליל' ו'מידע 8', אלא רק בעיתון חיצוני. תלונות רבות הגיעו למערכת בשל כך. אבקש את תגובת הרשות: האם יש מדיניות המחרימה את העיתונות המקומית, אם כן, היכן ועל ידי מי התקבלה. שנית, העירייה, כמוסד ציבורי, מחויבת קודם כל לתושבי העיר ולעסקים, במובן של 'עניי עירך קודמים'.

אשמח לתגובה בהקדם. תודה הרצל, המשך יום טוב".

עד סגירת הגיליון, לא התקבלה כל תגובה. היות וראש העיר פתח 'אולן' להפקת סרטונים ופוסטים באופן שוטף, עולות שאלות נוספות. האם התעלמותו מאשרת את הטענות המועלות בכתבה, לכאורה? האם בהתעלמותו ממתן תגובה,  מודה ראש העיר בכך שאינו מחויב לצעירים בעיר ויש לו אינטרסים אחרים, לכאורה?

ומעל לכל, אדוני ראש העיר אינך נמצא בעסק פרטי, תפקידך הציבורי מחייב אותך לענות על שאלות שנוגעות לגורלם של התושבים, גם אם זה לא נח, לכאורה.

נ.ב. פעם, לא מזמן נלחמת על שקיפות החלטות העירייה. מעניין, מה קרה מאז?

התמונות המוצגות הינן אילוסטרציה…

אולי יעניין אותך

Bottom ad