היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדש בסדרת ספרי 'האוצרות האבודים' של הסופר הצפתי איל כהן : 'שתי הממלכות'

בשנים האחרונות התנ"ך הפך להיות המקצוע השנוא ביותר על תלמידי ישראל, מורים והורים רבים מספרים כי לימוד התנ"ך הוא האתגר הקשה ביותר. איך הפך ספר המסורת היהודית לדבר בלתי נצרך ומוקד של שנאה ואתגר?  מביתו בצפת מוציא הסופר איל כהן את ספרי סדרת 'האוצרות האבודים -התנ"ך כפרוזה' בהוצאה עצמית של חברה אותה הקימו איל ואשתו שושנה השותפה לפרויקט. השבוע, לאחר קמפיין גיוס המונים בו נאסף, בתוך זמן קצר וכמעט ללא פרסום, סכום כפול מהרף המבוקש להוצאתו יצא לאור 'שתי הממלכות' – הכרך החדש והשישי בסדרה המצליחה.

הנגשת התנ"ך לקהל הרחב היא משימת חייו של איל כהן. בספרי 'האוצרות האבודים', ההיסטוריה התנכ"ית מסופרת כפרוזה, בצורה חווייתית, מרתקת וקלה להבנה עבור מבוגרים ונוער. בתוך שנתיים בלבד הוציא איל 5 כרכים שהגיעו לעשרות אלפי בתים, ספרים המיועדים לדתיים וחילוניים כאחד ומספרים את סיפורי התנ”ך בשפה פשוטה ונגישה המשלבת רגש ומתח, בצורה מיוחדת ומסקרנת הנאמנה למקורות ומבוססת על אלפי פירושים שרבים מהם אינם מוכרים לקהל הרחב. "לימוד מהנה הוא לימוד שאפשר להתחבר אליו, אל מה שאני מרגיש שהוא רלוונטי וחשוב לי. דרך ספרי 'האוצרות האבודים' יכול כל אחד להתחבר לדמויות בצורה הטבעית ביותר, התנ"ך הופך למעניין ומושך לקריאה והתגובות הרבות שמגיעות עם כל ספר וספר ממחישות עד כמה יש צורך בספרים כאלו" מסביר כהן.

הספר החדש בסדרה מגולל את המאורעות של התפרדות הממלכה (לאחר מות שלמה המלך) למלכות יהודה ומלכות ישראל, מימי רחבעם וירבעם ועד ימיהם של יהושפט, אחאב ואיזבל. לדברי איל כהן, הספר החדש רלוונטי במיוחד לימינו: "בספר החדש מצאתי כל כך הרבה מאפיינים וסימני אזהרה דומים לתקופתנו, לקחי המאורעות הקשים שקרו לעם בעקבות זאת – מלחמות אחים, מאות אלפי הרוגים, איבוד כל התנהגות מוסרית וכבוד האדם,  שחיתות שלטונית שפגעה במיוחד בשכבות הנמוכות בעוד האליטות חיים חיי מותרות – כל אלו חייבים להיכנס לתודעת כולנו. עם ישראל הופך לשניים עם היפרדות הממלכות – ישראל ויהודה, המלכים פעלו לגרום לקיטוב והפרדה בין שני חלקי העם, הצדדים הופכים ל'אנחנו' ו-'הם', בדיוק מה שרואים במחנה חילוניים מול חרדיים או מחנה ימין ושמאל ולצערי ייתכן בהחלט שאנחנו בדרך לשם".

לדברי איל כהן, גם מהמלכים בספר אפשר ללמוד לקחים משמעותיים לימינו: "רחבעם המלך חסר הניסיון מקבל את עצת יועציו הצעירים במקום יועציו הזקנים המנוסים ומוביל לחורבן והיפרדות הממלכות; ירבעם שהיה אחד מגדולי חכמי ישראל במקור, מגיע כמלך ישראל למצב שכדי לשמור על כסאו יוצא נגד השקפת עולמו, מחולל רפורמה בכל הנושאים הדתיים וממחיש לנו איך חדוות השילטון והרצון לשררה עלולה להוביל למהפך משמעותי בעולמו של המלך; אחאב היוצא דווקא נגד הנביאים ועוד לקחים רבים רלוונטיים מאוד לימינו".

בשנה הקרובה צפויה לצאת מהדורה מעוצבת ומעודכנת של הסדרה כולה לצד מהדורה מתורגמת לאנגלית עבור הקהל הבינלאומי.

למידע נוסף על ספרי האוצרות האבודים – https://thelosttreasures.net/

אולי יעניין אותך

Bottom ad