היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רק השתלת כליה תציל את יגאל לויט

זהו סיפור מהחיים שעולה על כל דמיון. יגאל לויט, גדל בקריית שמונה וברבות הימים הכיר את שלי בת קיבוץ עמיר. השניים הקימו את ביתם בעמיר וכמו כל ישראלי מן הישוב היו במסע להגשמת חלומות בית, ילדים משרה בהוראה בשילוב עם שליחות… ואז ביום בהיר אחד הכל נעצר וצריך היה לחשב מסלול מחדש. לא המסלול בו צעדו יגאל ושלי יחד עם שלושת ילדיהם, אלא מסלול שסדר היום שלו סובב סביב הדיאליזה, ביטוח החיים שלו.

יגאל לויט: "שמי יגאל לויט, אני בן 40 ואבא לשלושה בנים נפלאים: צליל (9), אור (7) וטבע (שנה וחצי). אני ובת זוגי, שלי, גרים ומגדלים את הילדים שלנו בקיבוץ עמיר. בחמש עשרה שנים האחרונות לימדתי תנ"ך בתיכון "עמק החולה" והחיים היו רגילים", מספר יגאל.

 

  • כיצד חלית, יגאל?

יגאל: "לפני גילוי המחלה וההידרדרות במצבי חיינו כמשפחה ישראלית ממוצעת. עבדנו, גידלנו ילדים, בנינו בית, העתיד היה נראה ורוד. ואז, לפני כ-3 שנים נאלצתי להתאשפז לכמה ימים עקב דלקת ריאות ולהפתעתי הרבה, הגיע לראות אותי נפרולוג (רופא כליות).

מהר מאוד הסתבר שהכליות שלי כמעט הרוסות ואצטרך טיפולי דיאליזה ותרומות כליה בעתיד הקרוב. לאחר האשפוז עברתי בדיקות נרחבות שבהן התגלה שיש לי מחלה נדירה שנקראת תסמונת 'אלפורט'. זוהי מחלה גנטית שבה הגוף מייצר חומר פגום שנמצא בכליות, בעיניים ובאוזניים. עם הזמן האיברים שהחומר נמצא בהם מתחילים לקרוס".

  • כמה זמן חלף מאז שגילו לך את המחלה?

יגאל: "לפני שלוש שנים הכליות שלי נהרסו סופית וכרגע אני עובר טיפולי דיאליזה (מתחבר למכונה ששואבת ומסננת את הדם שלי במקום הכליות) מספר פעמים בשבוע לאורך של כ-4 שעות כל פעם. הטיפולים אינם מרפאים את המחלה, אלא מחזיקים אותי בחיים. בלעדיהם, הגוף אוגר נוזלים ורעלים".

 

  • מה השתנה מאז?

יגאל: "לפני התפרצות המחלה, עבדתי, תפקדתי כבן זוג וכאבא, אך ככל שהמצב החמיר גם היכולת שלי לבצע פעולות בסיסיות הלכה ופחתה. כיום, אני 'אורח' קבוע ומוכר במספר בתי חולים בארץ, וישנו מומחה למחלה שנמצא בחו"ל שאני מתייעץ איתו. דבר חשוב שלמדתי לאחר שהמחלה התגלתה הוא החשיבות העצומה של הכליות לגוף ובנוסף שנזק לכליות אינו ניתן לריפוי".

 

  • מה אתה מצפה? מה החלום שלך?

יגאל: "אני מקווה ומייחל לנס – שיימצא מי שיתרום לי כליה, שיציל אותי פשוט מאוד. הדרך היחידה לתיקון היא השתלת כליה. לצורך זה, דרוש תורם או תורמת שמוכנים לתרום כליה ולעבור את הניתוח ולכן אני פונה אליכם. החלום שלי פשוט, פשוט מאוד. לחזור להיות יגאל האיש של שלי, האבא לילדיי, ללמד תנ"ך ולחזור לבית אוהב, זה חלום מוגזם?!", אומר-שואל יגאל שחייו תלויים בתרומת כליה.

הסיפור של יגאל מנחית אותנו אל קרקע המציאות, החיים הבנאליים של בריאות, משפחה ועבודה. קריית שמונה, קיבוץ עמיר והתקווה לכליה שתציל את יגאל.

נקוה ונתפלל שתימצא תרומת כליה ליגאל, כדי שיוכל לחזור ולחלום את החיים הפשוטים עם המשפחה.

אם יש שאלות, מחשבות, ורצון לתרום צרו קשר עם יגאל 0502471200 או עם שלי 0508955275

כתב: הרצל בן אשר.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad