היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מטולה מול החיזבאללה

בעוד מדינת ישראל  עסוקה עם עצמה, בחירות קורונה ועוד, אויבה ממשיכים לשאוף לפגיעה בה. אחת הסכנות האורבות למדינות דמוקרטיות בכלל ולישראל בפרט, זה 'אף אחד לא יגיד לנו במה להתעסק. אל תפריעו לדמוקרטיה, מותר להפגין, מותר לעשות בלגן'.

אם נאפסן לרגע את ים הקונספירציות באשר להתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרי שהמציאות מזכירה לנו שיש נסראללה, יש חיזבאללה, טרור ויש מי שחוצה את הגבול למצרים ומשגעת מדינה שלמה.

הגבול הצפוני היה ונותר האיום המידי והכי קרוב גיאוגרפית. באפס אתראה, האזור שלנו יכול להפוך לשדה מלחמה, צבאי ואזרחי, ולכן חשוב שתודעתית הנושא הזה לא ירד מסדר היום.

היותו של החיזבאללה תמנון שזרועותיו לופתות את נשיא סוריה אסד ומגיעות לגבולה המזרחי, בנוסף לשליטה בדרום לבנון דורשת מקברניטי המדינה, צה"ל והתושבים להיות ערוכים לכל התרחשות.

השבוע פורסמה הערכת אמ"ן באשר לתחזיות ופוטנציאל ההתלקחות בגבול הלבנוני והתמונה בכלל לא מרגיעה.

אם מישהו שכחח, החיזבאללה זולג באיטיות אך בהתמדה לעבר הגדרות, יורה על מטוסים ללא טייס ומתגרה בצה"ל ובתושבי מטולה עניין שבשגרה.

דוגמה לכך זה מה שקורה במטולה. ראש המועצה דוד אזולאי, שהוא עצמו סא"ל במיל' ובמהלך שירותו 'בילה' לא מעט בלבנון אומר השבוע את הדברים הבאים, שמשקפים מציאות מורכבת עם השלכות מעבר למטולה.

דוד אזולאי: "איומי נסראללה השבוע בעקבות תרגיל חיל האוויר לא הפתיע אותנו במטולה. כמי שמתמודדים יום יום באתגר הביטחוני, אנו מכירים היטב את השיטות של חאסן נסראללה וללא קשר מחלקת הביטחון במושבה הצפונית פועלת ללא לאות להמשיך ולשפר את המוכנות של הישוב לשעת חירום".

ראש המועצה פועל סביב השעון כדי לשמור על ביטחון התושבים, והדברים נכרים בכל פינה.

אזולאי: "כחלק מהערכות לחירום קלטנו במועצה לפני כחודשיים קב"טית חדשה, ריקי ג'ינו רויזר, בת הישוב אשר אמונה על כל הביטחון בישוב. לפני כשבוע חנכנו יחד עם אלוף פיקוד העורף האלוף אורי גורדין מרכז הפעלה חדש שנבנה במושבה בעלות של כמיליון שקלים בשיתוף פיקוד העורף, ביטחון משרד הפנים והמועצה המקומית מטולה. במקביל אנו ממשיכים לפתח את מערכת הסיבים האופטיים לצד הצבת מצלמות תואמות ובקרוב נתחיל בפרויקט ראשוני של פתיחת מקלטים מרחוק. פרויקטים אלו לצד גדר היקפית חדשה ועוד. אתגרי הביטחון בישוב הצפוני במדינה הינם רבים ומגוונים ואנו במוכנות לכל תרחיש במועצה המקומית. במהלך היום יום חיזבאללה מנסה לא מעט את כוחות צה"ל ואת הישוב בעיקר במלחמות פסיכולוגיות כמו סיורי חיזבאללה סמוך לגדר הישוב, תליית דגלי חיזבאללה על הגדרות, קריאות וקללות למכביר ועוד".

אזולאי יודע על מה הוא מדבר. החיזבאללה מסתובב מתחת לחלון ביתו, וזו לא הגזמה. אנשיו של נסראללה מלווים את משפחתו סביב לשעון בסיורים רגליים, בצילומים משפחתיים ואירועים שמציינת משפחת אזולאי בביתה.

 

  • כיצד אתם מתנהלים, לאור כל המחזות האלה והאיום המתמשך?

אזולאי: "ראשית, אנו קשובים מאוד לנעשה מצפון מצד אחד אך מצד שני ערוכים וסומכים על כוחות צה"ל בישוב וכוחות הביטחון האזרחיים של המושבה. תתפלא, אולם מבחינתנו האתגר המשמעותי יותר בימים אלו הוא נגיף הקורונה ובעיקר מצב התיירות והעסקים שאינם פועלים חודשים רבים ומשוועים לפרנסה. עם החיזבאללה אנחנו יודעים להתמודד, ומה שחשוב לי כראש רשות מעבר לביטחונם של התושבים, זה בריאותם ופרנסתם. אני קורא בהזדמנות זאת לכל עם ישראל להגיע ולחזק את הכלכלה והתיירות במושבה שכן זה מחזק אף הוא את הביטחון בישוב.

האורחים שלנו יכולים להיות רגועים ובטוחים במטולה. השקט, הנוף, האוויר ואווירה, וכמובן הכנסת האורחים החמה שלנו מחכה לכם. בואו בכיף", אומר דוד אזולאי ראש מועצת מטולה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad