היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"עיריית קריית שמונה מנצלת את הקורונה להרעת תנאי העובדים"

עוד הדרדרות במערכת היחסים שבין ההנהלה וראש העיר ובין וועד העובדים והעובדים בעיריית קריית שמונה. אחרי 'ירח דבש' יחסית ארוך, ומתן גיבוי של וועד העובדים וההסתדרות להנהלה, הכריזו השבוע בהסתדרות על סכסוך עבודה, מה שאומר שבעוד פחות משבועיים יוכלו להשבית את העירייה.

ההכרזה על סכסוך העבודה יחול על כ-480 עובדי עיריית קריית שמונה, נוכח שורה של צעדים חד-צדדיים שמקדמת הנהלת העירייה, בחסות משבר הקורונה, לטענת הועד וההסתדרות.

על מה אתם באים בטענות כלפי העירייה?

העירייה מנסה להפריט שירותי ניקיון ואחזקה ולהעסיק עובדי קבלן במקום עובדים קבועים. בנוסף מוציאה העירייה פעולות ליבה למיקור חוץ במחלקות הגזברות, החינוך וחשבות שכר, וזאת למרות התנגדות נציגות העובדים וללא התייעצות עמה.

על פי טענתם, נציגי העירייה קלטו עובדי קבלן בתחום הניקיון מכיוון שאינם יכולים לקלוט עובדים בתקופה זאת, אלא שמשרד הפנים מאפשר לקלוט עובדים חיוניים, ובתקופה הקרובה, עם פתיחת המוסדות החינוך והצורך בשמירת ניקיון, עובדי הניקיון הם חיוניים מתמיד.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק: "לצערי, עיריית קריית שמונה ממשיכה להתנהל בצורה שפוגעת בעובדיה, וכנראה שהדרך היחידה לפתרון תעבור בבית הדין לעבודה. מאוד מצער שההתנהלות היא כזאת ולנו לא נותר אלא להכין את השטח לצעדים ארגוניים שיגיעו בהמשך. אלו לא יחסי עבודה תקינים וחבל שמנצלים את תקופת משבר הקורונה להרעת תנאי העובדים במקום לבוא לקראתם. נמשיך ונתמוך בעובדות ועובדי העירייה ובוועד העובדים ככל שנידרש".

יו"ר ועד עובדי עיריית קריית שמונה, שולה עמוס: "אני מאוכזבת מהתנהלות הרשות בכל הנוגע להעסקת קבלנים ועובדי קבלן בכל התחומים בהם עוסקת העירייה, החל בעובדות הניקיון דרך פקידים זוטרים וכלה בפקידים בכירים. עצוב לי שמזלזלים בעובדי העירייה ומוציאים את העבודה שלנו למיקור חוץ בטענה שעובדי העירייה המסורים לא מסוגלים 'לספק את הסחורה'. בתקופה מאתגרת בה אנו נמצאים, מאות ואולי אלפי אנשים מצטרפים למעגל האבטלה והייתי מצפה מהנהלת העיר לקלוט עובדות ועובדים במקום לשלם לקבלנים, דווקא באזור שלנו. ועד העובדים בגיבוי ההסתדרות לא ייתן יד להפיכת העירייה למעסיקה הראשית של עובדי קבלן באזור".

נזכיר כאן שבעבר היו איומי שביתה, שחלקם נמנעו בהתערבות בית הדין לעבודה, אולם הפעם מתלווה לאיום של ההסתדרות והוועד עלבון צורב על כך שבעוד העובדים חרדים לגורל מקום עבודתם ושכרם, העירייה פועלת מתחת לרדאר באופן חד צדדי ופוגעני, בניגוד לחלק  מהסכמות שהיו בעבר.

"זה מעליב ופוגע באמון. חשבנו שאנחנו יכולים 'לישון בשקט' בזמן הקורונה, ואנחנו מגלים שהעירייה בעצם פוגעת בנו", אומרים בוועד ובהסתדרות.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בעיצומה של תוכנית הבראה ופועלים מבוקר עד ערב להבריא את הרשות ולשפר את השירות לתושבי העיר. לעובדי העירייה, לוועד ולהסתדרות חלק חשוב במאמצים שאנו עושים להבראת העירייה ונקווה שהמחלוקות בין הצדדים ייפתרו בדרכי נעם ולשביעות רצון כולם. יש לנו הערכה רבה לעובדים שעושים את עבודתם במסירות ובמקצועיות ואין לנו ספק כי הם יגלו אחריות ובגרות ויחתרו להסכמות, כך שלא יצטרכו לממש את סכסוך העבודה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad