היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הפריפריה תסבסד את התחבורה הציבורית למדינת תל אביב

השבוע השיק משרד התחבורה והשרה מיכאלה מירבה את הרפורמה בתחבורה הציבורית. כמו בכל תמונה גדולה ושלמה, יש את הצבעים ה'וורודים' ויש את הצבעים ה'אפורים' וה'שחורים'.

במקרה שלנו מי שייהנה מהצבעים הוורודים של רפורמת מיכאלה, הן בשירות והזמינות והן במחירים יהיו ללא ספק תושבי מרכז הארץ בעיקר. יותר אוטובוסים, יותר קווים בפחות כסף.

לעומתם, אנחנו תושבי הפריפריה נמשיך לראות את האפור והשחור בעיניים ברפורמת השרה מיכאלה. פחות שירות, יותר טרטור ויותר כסף.

סיגל שמואלי, עו"סית בהכשרתה, מי שנמצאת בחיכוך מתמיד עם הצדדים המוחלשים של החברה, עוקבת שנים אחר נושא התחבורה (ולא רק), מכירה את תלאות הנוסעים והנוסעות, ולא אחת מציעה את עזרתה, בהתנדבות לחסרי היכולת.

סיגל שמואלי: "הרפורמה בתחבורה הציבורית נכנסה לתוקפה השבוע. במסגרת הרפורמה החדשה של משרד התחבורה בוטלה הכניסה לעכו מקריית שמונה לחיפה של קו 500.

המענה החילופי שניתן הוא שתושבי קריית שמונה והסביבה ייסעו עד תחנת הרכבת בכרמיאל ושם יעלו לאוטובוס אחר  המגיע לעכו.

ביטול העצירה בעכו חוסכת זמן נסיעה ומקלה על אלו הצריכים להגיע לחיפה יחד עם זאת גורמת לעוגמת נפש, טרטור, הארכת הזמנים בדרכים וסרבול הנסיעה מהגליל לעכו.

הנפגעים העיקריים אלו החיילים המשרתים בבסיסים בגליל המערבי ואוכלוסייה מתקשה ולא ניידת כגון קשישים.

לאחרונה נחשפתי למקרה של קשישים שהיו אמורים להגיע למתחם רגבה בדרך לנהריה. מבירור הסתבר שמסלול נסיעתם היה אמור להיות מקריית שמונה לכרמיאל, בכרמיאל לקחת אוטובוס לעכו ובעכו לקחת אוטובוס לנהריה העוצר ברגבה. שלושה אוטובוסים ומשך זמן של כשלוש שעות(!) לעומת שעה וחצי ברכב פרטי או לחילופין בקו 500 כשהיה מבצע עצירה בעכו כפי שהיה בעבר.

 

והנסיעה ל'זיו' צפת?!

לאורך השנים קיים שרות לקוי ומסורבל מקריית שמונה למרכז הרפואי "זיו" בצפת. קו המשמש לחולים האמורים להגיע לבית חולים לצורך בדיקות וטיפולים או לחילופין מבקרים וקרובי משפחה של החולים השוהים בבית חולים המגיעים לסעוד אותם.

הקו הישיר היחיד הקיים מקריית שמונה לצפת הוא ב-05:45 בבוקר.

קו ישיר הווה אומר מהתחנה המרכזית בקריית שמונה דרך הגשר החדש ישירות למרכז הרפואי "זיו".

במהלך  היום מלבד הקווים הקיימים השגרתיים (שזה אומר ירידה בתחנה מרכזית צפת והחלפת קווי נסיעה), הקו המכונה "ישיר" מבית החולים לקריית שמונה וההיפך כוללים כניסה לישוב חצור הגלילית, איסוף או לחילופין הורדה של נוסעים מתחנות שונות ואיסוף  ולחילופין הורדה של נוסעים מרחובות צפת ולפני כן, נסיעה מהכביש הישן.

הקו המתואר המכונה "ישיר" קיים  ב-13:00, 14:00 וב-15:00.

השוני היחיד הוא שאין החלפת אוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת אבל יש איסוף והורדה מתחנות בתוך הישובים.

לרוב מי שמשתמש בתחבורה הציבורית ל'זיו' צפת ובחזרה ממנו אלו הם הקשישים ואוכלוסיות מתקשות ולא ניידות.

מלבד הזמן הרב באוטובוס עבור אדם חולה התשוש ממחלתו וממצב בריאותו נסיעה כזו מהווה קושי רב. גורמת לעוגמת נפש ובזבוז זמן יקר בדרכים.

כפי הנראה הגיע הזמן אחרי כל השנים להנגיש את הגישה למרכז רפואי בקו ישיר באמת דרך הכביש החדש בכל שעות היממה", אומרת סיגל שמואלי, עו"סית בהכשרתה ופעילה חברתית..

אולי יעניין אותך

Bottom ad