היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

קטסטרופה של כבישים 2

אפתח בזה שבשבועות האחרונים, ובעצם מאז הכתבה האחרונה לפני מספר חודשים, הפניות בנושא הכבישים המשובשים לא פוסקות, אין כמעט שבוע שמישהו לא פונה ומספר על הבורות ברחבי העיר ואפילו מחוץ לעיר בכבישים המובילים לישובים מסביב, כולל נזקים במאות שקלים הנגרמים מכך למכוניות.

מאז הכתבה האחרונה לא שבנו לנושא, אולם בעקבות החמרת המצב לא נותרה ברירה אלא להעמיד את האחראיים על חומרת המצב וסכנת הנפשות הנלוות לזה.

נציין, שבכל הקשור לכביש 90 ולכבישים הבין עירוניים, מי שאחראי זה נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר).

עוד נציין שאין כמעט כביש שאין בו מהמורות, בורות או מפגעים, רובם כתוצאה מבלאי והחמרה על ידי הגשמים.

אולם, לאחר תיאור המצב, צריך להודות שהכתובת שלנו התושבים היא הרשות המקומית ואליה אנו מפנים את הטענות.

לומר שאין רצון טוב מצד העירייה?, יהיה לא מדויק. יש רצון אולם אין הם מדביקים את קצב התקלות והיווצרות הבורות, לצערנו.

יתרה מכך. יש בורות בכבישים שהשנה תוקנו יותר מפעם אחת, כך שהטענות של התושבים יש להן על מה שיסמכו.

השבוע, ביום רביעי בלילה העירייה ריבדה את קטע הכביש שמול קופת חולים כללית והקניון הקטן, כולל חלק מהכביש העובר בין אגד והקניון. וכמנהג התקופה והמדיה, זה לווה בסרטון עם ראש העיר ורעש כלי העבודה. זה נחמד, זה יפה ואפילו מרשים. אבל זו טיפה בים הבורות והמכשלות שפזורים לאורך הכבישים והרחובות בעיר, ועל כך יש לתת את הדעת ולטפל טיפול שורש.

 

 

 

תגובת עיריית קריית שמו: "העירייה באמצעות החברה הכלכלית ואגף שפע, מבצעת טיפול בתשתיות העיר על פי תכנית עבודה מסודרת. עד כה ביצענו, עבודות פיתוח רבות שמבוצעות בעיר לשדרוג מצב התשתיות והכבישים. בין השאר ביצענו עבודות תשתית ושדרוג כבישים ומדרכות ברחובות הבנים ועליית הנוער, אנחנו לקראת סיום העבודות ברחוב דן דיין, בנוסף העירייה מבצעת תחזוקה שוטפת לאורך כל השנה.

העירייה עובדת על תכנון וביצוע עבודות ברחובות העיר, מתבצע תהליך מכרז סקר כלל עירוני למצב תשתיות הכבישים על מנת לגבש תכנית חומש כולל תוכנת בקרה ייעודית לטיפול בכבישים ובתשתיות.

כפי שהבטחנו בעיצומה של הסערה, התחלנו אתמול בערב (רביעי) בשדרוג כביש רחוב ארלוזורוב (קרצוף וריבוד) ומיד לאחר מכן נשדרג גם את כבישי הרחובות טשרניחובסקי (מכביש 90 עד רחוב הרצל), המכבים (מכיכר השוטר ועד טשרניחובסקי) וסלינגר (מכיכר השוטר ועד הבנק הבינלאומי.

בשלב הבא נבצע במתחם מרכז צבי, תיקון אבני שפה, החלפת אבן משתלבת, מעקות בטיחות וכמובן קרצוף וריבוד הכביש כולל סימון ותימרור.

העבודות מבוצעות בלילה עד השעה 06:00 בבוקר כדי למנוע שיבושי תנועה ואי נוחות לתושבי העיר ולבעלי העסקים במרכז העיר בשעות הבוקר המוקדמות ובמהלך היום. כאשר מזג האוויר יאפשר לנו, נמשיך לבצע את העבודות על פי תכנית העבודה שנקבעה. צריך להבין שטיפול בתשתיות העיר שנבנו בשנות החמישים דורש זמן רב והרבה סבלנות מצד התושבים ואנו מודים לתושבים מראש על ההבנה".

ולנו לא נותר אלא ללכת לישון ולהתעורר לכבישים ללא בורות…

אולי יעניין אותך

Bottom ad