היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תקציב 2021 ימונה "עוזר לסגן ראש העיר"

היות ויש שלושה סגנים: אופיר יחזקאלי הממונה על החינוך וההנדסה, שהוא גם ממלא מקום ראש העיר, חיים יהודה ממונה על הרווחה ומישל בן שימול שראש העיר לקח ממנו את סמכויותיו (היה ממונה בן השאר על תיק הבריאות ורשות החנייה), אין אנחנו יודעים, נכון לעכשיו, מי יהיה הזוכה הגדול.

לפני שנמשיך נציין שמעולם-מעולם עיריית קריית שמונה לא העסיקה 'עוזר' לסגן ראש העיר. מעולם לא עלה על דעתו של מישהו למנות 'עוזר' לסגן ראש עיר, כך שסימני השאלה והתמיהות עולים ומעלים מגוון אפשרויות: האם יש צורך גם היום למנות 'עוזר' לסגן? מה אמור לעשות ה'עוזר' בדיוק, כאשר גם כך תפקידו של הסגן הוא פוליטי ולא תפקיד שנבחר במכרז או מינוי מקצועי. והכי מעניין, מי מהסגנים (שלושה, כאמור) אמור לקבל את המתנה הנוצצת, שכולה על חשבון הציבור ותקציבה יבוא על חשבון משהו אחר, משרה שאינה נחוצה כלל.

כזכור, ראש העיר הפסיק את ישיבת התקציב בחודש מאי השנה, ולא ברור כיצד אחרי חצי שנה(?) פתאום ובהפתעה גמורה אנו מתבשרים שמשרד הפנים 'אישר את התקציב'. אישור הלוקח מספר ימים עד מספר שבועות ספורים, נמשך …חצי שנה. יש המון שאלות שחייבים לשאול.

פעולת אישור התקציב היא הליך פורמלי מיסודו ולמעשה בא לאשרר את מה שמועצת העיר דנה ואישרה, מה שלא קרה באותה ישיבה שראש העיר נעל.

את התשובות לשאלות הללו ואחרות, נחפשֹ ואני מניח שנמצא בהמשך.

אולם, חשוב היה לנו לקחת נושא אחד (ויש המון, כאמור) ולמקד עליו את האורות (חנוכה, לא?!).

מתוך מבחינה די כללית על התקציב עולות שאלות ותהיות, שאילו ראש העיר היה נוהג כמצופה ומקיים דיון במועצת העיר, היינו נמנעים מלשאול כאן.

אגב, מעניין אם גם הישיבה בעניין הארנונה עבר באותה מחילה שהתקציב עבר.

נ.ב. לא מעט פניות ושאלו הופנו אל הממונה על המחוז על ידנו ועל ידי חברי המועצה, ואף לא אחת מהן נענתה, אפילו לא בנוסח המכובס "פנייתך התקבלה, והיא בטיפול", אפילו את הנוסח הזה לא קיבלנו.

כנראה שמישהו חשב ש'דובי הפוליטיקה' הלכו לישון את שנת החורף, ואפשר להתקדם…

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad