היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סמדר תרמה כליה לשמעון, וכשנפטר, תרמו את איבריו

השבוע נפטר שמעון בן שמחון ז"ל שאת סיפור מאבקו לתרומת כליה הבנו כאן ב"חדשות הגליל" בגיליון 722 מאוקטובר 2019. מאבקו ההירואי לחיים הוכתר בהצלחה לאחר שרעיתו סמדר תרמה כליה ובכך הצילה אותו ממוות ודאי.

…השבוע, שנתיים וחצי מאוחר יותר הוא נפטר לאחר שבחודש ינואר השנה הוא חלה בקורונה ובדלקת ריאות, מה שהחליש את גופו בצורה שלא יכל לעמוד בהמשך באירוע מוחי שלקה ממנו, הובהל לבית חולים, אולם לא שרד.

סמדר אשר ליוותה באהבה את בעלה שמעון לאורך התקופה הקשה ואף תרמה לו כליה, אומרת "כשנותנים, מקבלים. זה החינוך שהענקנו גם לילדים. המשפחה שלנו חתומה על כרטיס 'אדי', והדבר הטבעי היה לתרום את אבריו של שמעון", אומרת סמדר בשיחה איתה.

מעבר לכך, סמדר, שליוותה את בעלה לאורך חייהם המשותפים, מצביעה על שורשי הבעיה, מחלת הסוכרת ואומרת "כשגילו שלשמעון יש סוכרת, הוא חי בסוג של הכחשה, וזה מה שגרם להחמרה במצבו. אם יש משהו שאני יכולה להעביר לחולי סוכרת, ואולי זה יציל מישהו שיש לו סוכרת, טפלו, טפלו באדיקות במחלה הזאת. חייבים להקפיד מההתחלה ולהיות במעקב. אצל שמעון, מהסוכרת התפתחו מחלת כלי דם קשה, בעיות לבביות ומחלת כליות", אומרת סמדר.

כתב: הרצל בן אשר.

תמונות: א.מ.

אולי יעניין אותך

Bottom ad