היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שהצבע הצהוב לא יטעה אתכם: קריית שמונה על פי התהום

הקורונה כאן וממשיכה להכות בכל הנקרה בדרכה. אין רחמים, אין הנחות סלב ואין קומבינות. כולם שווים בפני הקורונה.

השבוע 'זכיתי' ל'ארח' את הקורונה אצלי, אצלנו. חשתי שמשהו לא בסדר, ולאחר שיחת ברור עם הרופא שלנו ד"ר קריסטל (שיחיה), הופניתי לבדיקה.

עם הפניה ובלי תור (הבירור היה במוצ"ש) הגעתי כמו רבים אחרים לבדיקה. תור של עשרות (+) מכוניות השתרך במורד הכביש אל המנחת. לאחר המתנה של שעתיים וחצי, הגענו לבודק. נציין, שהבדיקות הופסקו לזמן מה עקב מקרה טרגי שקרה לאחת מצוות הבודקים.

הבודק, תקע את התור שממילא השתרך עד קרוב לכיכר 'רמי לוי' וסרב לבצע בדיקה ללא תור, למרות הנסיבות, למרות התסמינים. אציין, שאיתנו (אישתי ואנוכי) היו עוד כעשרה שסורבו, על אף שלחלק מהם היו תסמינים כמונו.

לאחר דין ודברים שנחתמו 'אם למרות התסמינים שלנו אינך רוצה לבדוק אותנו, תן לנו את הסירוב בכתב ואנחנו הולכים'. וכמו תמיד, 'צצה' לפתע אשת הצוות שנשלחה על ידי כללית והבינה את המצב והחליטה נכון.

למחרת, יום שני, הצהירו על בדיקות שימשכו עד השעה 18, ושוב לפני הזמן הופסקו ועשרות שבו על פניהם כמו שהגיעו. ביום שלישי, שוב הודעה על בדיקות שימשכו עד 19 בערב.

כשעה לפני תום זמן הבדיקות, סגרו את הבסטה, והודעה מקוממת שיצאה מבכיר מאוד בעירייה (יורד גשם, אז אין בדיקות).

אם כך, מה קורה באירופה שם כל הזמן יורד גשם?!

אי אפשר היה להבין את התנהלות העירייה הפעם. בגל הראשון היה ארגון למופת, הכל דפק על הצד הטוב ביותר, שידורים חיים ועדכניים יצאו בפייסבוק העירוני, והפעם כאילו מדובר ברשות מאחת הפזורות.

שלושה שבועות ברציפות מגמת העלייה תופסת תאוצה, כאן ב"חדשות הגליל" הפעלנו את כל הפעמונים, ממש התחננו, ביקשנו התרענו מפני המצב, וברשות המקומית דממה. לפתע, במוצ"ש האחרון התכנסות בהולה ועצירת לימודים מיום ראשון, וביום חמישי פתיחת השוק לבדיקות 'וואק אין', איזה יופי, רק שזה מזכיר את הסיפור על בריחת הסוסים.

ברשות המקומית התפתחה תופעה מוזרה שבמקום להתייחס לעובדות לקבל אותן או לסתור אותן, מיד קמה להקה מתוזמנת של מעריצים מהיקב ומהגורן ותוקפים את האיש לגופו. אז די, מספיק! מדובר כאן בחיי אדם.

שיא האבסורד היה בחמישי (אתמול) שלבדיקות בשוק העירוני (יוזמה מבורכת) הוזמנו תושבים בריאים, אחרים עם חשש לתסמינים, הוזהרו שהבדיקות אינן מיועדות להם ושלא יבואו. תרגיל מכוער בהשטחת העקומה. מדוע?! כי את צבע העיר קובעים בסופו של דבר ביחס שבין מספר הנבדקים ומספר המאומתים. ואם מראש מרחיקים כל אפשרות לגלות מאומתים, הרי הצבע יהיה קרוב לירוק-ירוק.

למרות כל הנאמר, כאמור הדברים נכתבים אולי במעט זעם כדי למנוע את האסון הבא. אני מעריך את המאמצים של כל העוסקים במלאכה: עירייה, פיקוד העורף, קופות החולים וכו', אך מאידך היות ומדובר ב'דיני נפשות', אסור לעגל פינות או למרוח את האמת.

 

הנה לפניכם השתלשלות העניינים בימים הקריטיים.

יריית הפתיחה למרדף אחרי הצבע הירוק נורתה ב-8.12, לפני 10 ימים, כשתוך 48 שעות מצאנו את עצמנו עם 18 נדבקים חדשים. מה שהוביל את העיר מהצבע הירוק לצבע הצהוב, ש"החזיק מעמד" רק כ-48 שעות נוספות ומשם עברנו לכתום (10.12).

הבהלה שאחזה בתושבים רבים ותגבור מתחמי הבדיקות בעקבותיה כפי שבאה לידי ביטוי ברשתות החברתיות הצליחו לבלום את העלייה החדה, רגע לפני שהפכנו לעיר אדומה, רגע לפני התהום. ערים שדורגו בציון 5.5 עד 7 הן ערים כתומות, ערים עם ציון 7.1 ומעלה הן ערים אדומות. קריית שמונה הגיע לציון 7, אך כאמור בגלל ריבוי הבדיקות והורדת אחוז הבדיקות החיוביות, הצליחה לרדת לציון של 5.6, נכון לאתמול (חמישי), שמתקרב יותר לצבע הצהוב (5.5 ומטה) מאשר לאדום.

הנה המספרים, הנה העובדות

עד כה חלו כ-672 חולים בקריית שמונה ובמילים אחרות, כל 1 מתוך 33 תושבים חלה בקורונה עד כה.

מספרם של החולים הפעילים נכון ליום חמישי עומד על 58
מספר החולים החדשים מיום שישי שעבר 34, לעומת 40 בשבוע שקדם לו. המצב מטריד מאוד כשמשווים את התקופה הזאת לעומת חודש דצמבר כולו, בו נדבקו רק 37 תושבים.
ביום שלישי (15.12) נדבקו ב-24 שעות כ-22 חולים, הקפיצה הגדולה ביותר ביום מאז חודש ספטמבר.

אחוז הבדיקות החיוביות בעיר עומד על 4% (האחוז הארצי עומד על 3.1), עם כ-18.7 חולים חדשים לכל 10,000 תושבים.

מספר הבדיקות שבוצעו עומד על 345, מספר המבודדים כ-296, מאושפזים -3, נפטרים – 6 (לא עוד, בע"ה).

לסיום, בואו נשנס כולנו מותניים, התושבים עם משמעת עצמית והרשויות בזמינות לבדיקות ללא בירוקרטיה וחסמים, ונאחל ונתפלל שהירוק יחזור לחיינו.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "חמ"ל קורונה מתכנס מדי יום ומקבל החלטות בהתאם לנתוני התחלואה והמלצות הדרג המקצועי ברשות, במשרד הבריאות ובפיקוד העורף. קריית שמונה היא בין הערים הבודדות בישראל בה מתקיימים בדיקות קורונה מדי יום במתחם שהעירייה הכשירה לקופות החולים במיוחד לצורך כך. בנוסף בסיוע פיקוד העורף אנחנו פותחים מספר פעמים בשבוע מתחמי דרייב אין ווק אין לנוחיות התושבים. השבוע, כשעה לפני סיום הבדיקות במתחם דרייב אין במנחת העירוני החלו לרדת גשמים עזים והצוותים הרפואיים לא יכלו להמשיך בבדיקות היות וכל נוזל שפוגע במטושים משבש את תוצאות הבדיקה. ברגע שהצוותים הרפואיים הודיעו שלא ניתן להמשיך בבדיקות, הן נעצרו. האם גם בזה העירייה אשמה? צוותים של הרשות עובדים מבוקר עד לילה, 24/7 כדי לטפל במשבר וחבל שבמקום לסייע במאמץ העירוני ולשים את הפוקוס על המאמץ הגדול נתפסים בזוטות. מתחם הווק אין שהוקם אתמול בשוק העירוני נועד בדיוק לאוכלוסייה הבריאה ולאנשים שאין להם תסמינים כדי שיבדקו. לכולם ידוע כי ישנם אנשים ללא תסמינים שלא יודעים שהם חולים ומסתובבים חופשי בעיר ועלולים להדביק אחרים היות והם כאמור לא יודעים שהם חולים. בדיוק עבורם נועד המתחם הזה. לגבי ההודעה להורי הגנים שיצאה במוצ"ש חשוב להבהיר כי כאשר התקבלו במהלך השבת הנתונים הקשים על מצב התחלואה בקריית שמונה התכנסה באופן בהול וועדת קורונה וקיבלה החלטות על בסיס הנתונים ולא על בסיס שיקולים של שעת ההודעה. ההחלטה שהתקבלה הייתה נכונה והצילה את העיר מסגר שכן ילדים שהיו אמורים להיות בקייטנות נמצאו מאומתים בתחילת השבוע. נמשיך לפעול בשקיפות, להנגיש לציבור את המידע ולקבל החלטות שקולות מתוך ראייה ציבורית ולא רגשית ופרטית".

אולי יעניין אותך

Bottom ad