היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רב הנסתר והגלוי

 

הרב יובל הכהן אשרוב נמצא בכל מקום. בצפון, במרכז, בדרום, עם סלב, עם עמך. ביוטיוב, בהידברות, באינטרנט במכללה ובכל מקום שרק תרצו. הסיבה מאוד ברורה, הוא מאוד ייחודי בתחום שלו, והוא עושה את זה בהצטיינות. התחומים בהם הוא עוסק בד"כ הם קבלה, רפואה (הנפש והגוף), משפחה ומידות. יש לו ותק של עשרות שנים והוא נחשב לאחד ממורי הקבלה הטובים ביותר בארץ.
בנוסף הוא גם מורה ומטפל מומחה ברפואה משלימה והקים את "מכללת אִילְמה" לרפואה משלימה בישוב אור הגנוז.
הרצאותיו מרתקות, ומשלבות רצינות מצד אחד ומצד שני חוש הומור ייחודי. במגוון שיעוריו תמצאו שיחות על זוגיות, רפואה לאור הקבלה, חינוך ילדים, עבודת המידות, גוף נפש ועוד.

הרב גר ביישוב לא רחוק מקרית שמונה, האור הגנוז, שהוקם בשנת 1989 על ידי קבוצת חוזרים בתשובה, תלמידיו של הרב והמקובל מרדכי שיינברגר תושב ירושלים (שהוא חתנו ותלמידו של הרב יהודה צבי ברנדוויין, גיסו ואחד מממשיכי דרכו של הרב המקובל יהודה לייב אשלג).

כדי להזמין לפגישה עם הרב אשרוב, תצטרכו להמתין כ-4 חודשים, וגם אז אם הוא יבחין שאתם לא ממש רציניים ולא מתקדמים, הוא יסביר לכם בעדינות שחבל לבזבז זמן וכסף.
במקומות מסוימים קוראים לו רב הסלבס, וזאת בזכות הנהירה אליו מטעם הידוענים. בין היתר ניתן למצוא את עודד מנשה ועדן הראל, יעל בר זוהר וגיא זוארץ, רינת גבאי ובעלה, יובל המבולבל, צופית גרנט ועוד.

בראיון עם חיים אתגר בתוכנית "אנשים" סיפר הרב אשרוב, שהוא בכלל לא הכיר אותם לפני כן, ולא ידע שהם מפורסמים. כמו כן עד היום לא ראה אותם על במה, אלא רק פנים מול פנים ומספר על כולם שהם נורא צנועים.
הרב יובל אשרוב, שעומד בראש מכללת 'אלימה', מצליח לשלב בין עולמות בלתי אפשריים לכאורה: יהדות, קבלה, יוגה, מדיטציה ורפואה סינית

חזרה בתשובה

המסע שלו ליהדות התחיל בגיל 16. נער תל אביבי שהתעניין ביוגה, מדיטציה, ניו-אייג'. מה שהכי אתגר אותו אלה התשובות הרדודות שקיבל מהמורים. הוא הבין שיש משהו מאוד מרתק בכל העולם הרוחני, אך אף אחד לא ידע להסביר לו. גם היהדות קרצה לו, אך היה לו מאוד קשה למצוא תשובות לשאלות מורכבות.

היום נמצא הרב יובל הכהן אשרוב (60, נשוי ואב לשמונה) במקום אחר לגמרי, שאותו הוא מכנה "מהפכה" בכל המובנים. מבחינה חברתית, הרב אשרוב משתייך לקבוצה של 70 משפחות שהקימו לפני כשלושה עשורים את 'אור הגנוז' (הסמוך למירון), יישוב שממציא מחדש את הסוציאליזם החברתי מתוך השקפה יהודית. מבחינה רפואית חולק הרב כמעט על כל מוסכמה של הרפואה המערבית הסטנדרטית. וגם מבחינה דתית הוא אוחז בהשקפה חסידית ייחודית על פי הרב יהודה לייב הלוי אשלג, הידוע כבעל פירוש 'הסולם' לספר הזוהר.

כחילוני כמעט גמור, המשיך הצעיר במסלול הסטנדרטי, שירת כמ"פ בגולני, נפצע במלחמת לבנון הראשונה ואחר כך למד רפואה משלימה אצל מומחים בארץ ובעולם. כולל טיולים בעולם וחיפוש עצמי, כשהוא מתעקש לא להסתפק בבינוניות ובחצאי תשובות. בשלב הזה הוא נתקל בספר 'שער הגלגולים' של האר"י ז"ל. משם הגיע לכתבי הרב אשלג, וכאן ראה שיש מישהו ש"עונה על הכל", כהגדרתו. "כשקראתי את הרב אשלג ראיתי שאני לא יכול להתווכח איתו", סיפר הרב באחד מהראיונות שהעניק. "למרות זאת הסתובבתי במשך שנתיים-שלוש בלי להיות דתי. סיימתי את לימודי הפיזיותרפיה, טסתי לארה"ב כדי ללמוד דיקור סיני, גרתי בבוסטון במשך שלוש שנים, ושם התחלתי ללמוד יהדות לעומק. שם, בסופו של דבר, עשיתי תשובה".

עולם הרפואה משך אותו עוד כשהיה ילד. בתיכון הוא למד במגמה לביולוגיה, אבל כיום השיטה בה הוא מטפל, רחוקה מן הרפואה הקונבנציונלית מרחק רב. דבריו על הרפואה והשילוב בין גוף לנפש מובאים מבוססים על מקורות מחז"ל ומתורת הקבלה. הרב אשרוב למד את תורתו של הרב יהודה אשלג המכונה "בעל הסולם" והפך לאחד ממורי השיטה הזו.

סדר היום שלו, ולא רק שלו, נפתח לפנות בוקר. כל הגברים ביישוב קמים בין חצות לארבע בבוקר, ולומדים את תורת בעל הסולם בקבוצות. לאחר תפילת שחרית מתפנה הרב ללימוד הלכה וגמרא במשך כשעתיים-שלוש. בשעות הצהריים הוא מטפל בענייני אילמה, במשך יומיים-שלושה מקבל קהל לטיפולים. הנחישות הזו מאפיינת גם את הרצאותיו של הרב מול הציבור החילוני בתל אביב ואזור המרכז. שפת הגוף שלו משדרת ביטחון מהול ברוגע. התכנים עוסקים בקבלה, ועל הדרך גם בבריאות טבעית, ונראה שמדובר בסוג של גורו עבור אותו קהל הצמא ליהדות מהצד היותר נסתר שלה, ומקבל את סיפוקו מההסברים העמוקים אך הברורים של הרב אשרוב.

 

מהפכה של השקפה

הרב לא מפחד לבקר בחריפות את הרפואה הקונבנציונלית ("מטפלת רק בסימפטומים"), מטיף לתזונה טבעית ("אך לא קיצונית"), מאמין שאפשר לרפא סרטן באמצעות תזונה מיוחדת, ובעיקר בעד נתינה, שיתוף ושמחה, ברוח הקבלה.

השקפתו כמו שהבנתם, שונה מהמקובל. כנ"ל גם השקפתו הרפואית הרפואית, אותה הוא מכנה כאמור "מהפכה", ובמילים אחרות – למה שקראתם עד היום תרופה הוא קורא מחלה, ולמה שקראתם מחלה הוא קורא תרופה.


תרופות לא מרפאות

בראיון לאחד העיתונים, סיפר על גישתו לתרופות "הרפואה אומרת על שיעול, למשל, שהוא מחלה. למעשה, השיעול הוא הליך הריפוי של הגוף. אדם שיש לו גרגר בגרון ואינו יכול להשתעל, הוא זה שנמצא במצב מסוכן. השיעול הוא למעשה פליטה של רעלים החוצה. אותם רעלים הם המחלה, והריפוי, כלומר השיעול, גורם לפלוט את גורמי המחלה החוצה, ומביא בכך לחידוש של תאים ורקמות. הבלבול באבחנה הוא הטעות העיקרית של הרפואה. לקח לי שנים לעלות על זה באמצעות כמה אבני דרך. הרפואה הסינית פתחה לי את הפתח הראשון. שם הבנתי שהסימפטום אינו המחלה. כלומר, יש לך כאב ראש? זו לא המחלה. חוסר איזון בגוף הוא המחלה. אתה לא מאוזן, לא אוכל טוב, לא ישן מספיק. כלומר, כשיש כאב ראש זה כמו מנורה בלוח השעונים ברכב, שמתריעה על כך שחסרים מים ברדיאטור. המנורה עצמה היא לא הבעיה, אלא חוסר המים. לכן לא צריכים לטפל במנורה, אלא פשוט להוסיף מים לרדיאטור. הרפואה המערבית, לעומת זאת, מטפלת רק במנורה".

גם בתחום המחלה בסרטן יש לרב אשרוב בשורה מהפכנית: ניתן להתמודד עם המחלה באמצעות שיטות צום וניקוי. ישנו ספר שכתב רופא אוסטרי בשם ברוייס, שריפא ארבעים אלף מקרי סרטן עם מכתבי תודה, ובו שיטה של 42 יום של דיאטת מיצים: סלק, גזר, סלרי, צנון, תפוח אדמה ועוד. יש לצרוך חצי ליטר ליום, בצירוף תה לניקוי הכליות והכבד. את זה עושים במינון שיאפשר מצב שבו הגוף ימשיך לחיות אבל הסרטן ימות. 40 אלף אנשים נרפאו מהשיטה הזו. בעבר היו שמים מטפלים כאלה בבית הסוהר. היום כבר בודקים את זה ברצינות.

ישנו מקרה בו הוא סיפר "סרטן הוא גידול שמתפתח מהר מאוד. תאים סרטניים מתפתחים פי שניים מאשר תאים רגילים. וכך, כשלא נותנים להם מזון תוך 42 ימים נעלמים גידולים! באה אליי אישה בת 44, אמא לארבעה ילדים, לפני השתלת כבד. במשך שלושה חודשים היא עשתה דיאטת ענבים, ובהמשך צרכה רק מזון חי. ואחרי אותה תקופה הרופא שלה התקשר אליה ואמר לה 'תשמעי, הכבד שלך מתחדש. לא יודע מה קרה'. זה בשבילי רפואה. עזוב את כל התיאוריות מסביב.

"אם משרד הבריאות היה נותן צ'אנס לדבר הזה, והיה מורה על ביצוע מחקר אמיתי, המציאות הייתה משתנה. אני מציע שייקחו אלף חולי סרטן לפני כימותרפיה שמסכימים לעבור את זה, וממילא לא מסכנים אותם כי מדובר בתוכנית של 42 ימים בסך הכל, ופשוט מנסים. ברוייס מעיד על מאה אחוזי הצלחה ברמת השינוי. אמנם לא כולם התרפאו לגמרי, כי לפעמים זה מאוחר מדי, אבל אצל כולם קרה שינוי. אז שינסו. כואב, כואב הלב. כל יום אני שומע על עוד מקרים. היום אחד משלושה חולה בסרטן, ובארה"ב אומרים שבעוד 15 שנה אחד משני אנשים יחלה בסרטן. מול זה המציאות מלמדת שבאמצעות שיטת התזונה הטבעית יש אנשים שניצלו מהשתלות של כבד, מדיאליזה וכן הלאה. בנוסף לכך, מחקרים וסטטיסטיקות מראים שישנה ירידה גם בתוחלת החיים, לאחר שהעלייה נבלמה. זה נובע משלוש מחלות עיקריות: סוכרת, סרטן ויתר לחץ דם. היום גם ילדים ונערים לוקים יותר ויותר במחלות האלה".

בפועל, התפריט שמציע הרב אשרוב פשוט מאוד. סך הכל כמה פירות ביום, שני סלטי ירקות גדולים, קצת שקדים, אגוזים, וזהו. כמובן, בהתאמה ספציפית לכל מטופל.

למקרה שתהיתם, הרב אשרוב לא למד את הידע שלו בשלל שיטות הרפואה במסגרות פורמליות, אלא במסגרת שיטוטים, ספרים, התעניינויות וכו'. איך הוא יודע את מה לקחת הלאה? בשתי מילים, הוא אומר: "הלב והשכל".

גם הרופאים המערביים יכולים להגיד שהם עושים את זה מתוך הלב והשכל, אני מעיר. "אני רואה גם תוצאות, כמובן", הוא אומר. "יש שיטות שלמדתי, כמו שיטת קינגסטון או הרפואה הסינית. ניסיתי אותן על עצמי ועל אחרים, וראיתי שהן מוגבלות. למשל, ברפואה הסינית אי אפשר לרפא סוכרת או יתר לחץ דם. היא מעולה לכאבים, למיגרנות, לאיזון נפשי-רגשי, אבל לדברים אחרים, פחות".

 

חשוב לזכור, אין לו נוסחת קסם, כך למשל היחס שלו לאלצהיימר הוא אומר "יש ברפואה הטבעית ארבע דרגות של מחלות. יש מצבים שבהם לגוף אין כוח לרפא את עצמו. בדרגה הרביעית אי אפשר לרפא. כך לגבי ניוון שרירים, סוגים שונים של סרטן ומקרים חמורים אחרים".

יש אנשים שהתרעמו על השיטה, שכן לרב אין השכלה רפואית פורמאלית. "אין חולה שבא אליי ללא בדיקות דם, כך שגם כאן הטיפול מבוסס על מדע. לכן כמובן שחייבים ללמוד רפואה מערבית. במגמת 'בריאות טבעית' באילמה לומדים שעתיים-שלוש בשבוע רפואה מערבית רגילה, אבל הטיפול עצמו שונה, כמובן. בנוסף צריך לדעת להכיר את הסיבות למחלות. לפעמים באים אליי אנשים, והבעיה שלהם נובעת נטו מהנפש. אני שולח אותם לטיפולים מסוג אחר. אבל אם נלך אחורה, צריכים לזכור שאפשר למנוע את המחלות. התפריט של האדם כתוב כבר בבראשית, פרק א' פסוק כ"ט: 'ויאמר ה' הנה נתתי לכם את כל עשב זורע זרע אשר על פני כל הארץ', כאן מדובר על ירקות, 'ואת כל העץ אשר בו פרי עץ, זורע זרע, לכם יהיה לאכלה', כאן מדובר על פירות. אם הם מרכיבים 60-80% מהתזונה שלך, לא תחלה. כמובן שמדובר בפירות וירקות חיים וטריים".

ואם שאלתם את עצמכם מה הגישה שלו לגבי לחם ביצים וגבינות "אפשר, במידה ואדם לא רוצה ללכת עד הסוף. אם 80 אחוז מהתזונה שלו תורכב מפירות וירקות חיים, פלוס 2-3 פרוסות לחם מלא ביום, טחינה, אבוקדו, שקדים, אגוזים, אורז מלא, קינואה, דוחן, כוסמת, שעועית ירוקה, הוא לא יהיה חולה, אלא אם כן האחוזים הנותרים יורכבו מעראק או מעישון סיגריות כבד. אם האדם יאכל דברים נורמליים – לא חטיפים, לא אלכוהול, לא משקאות קלים, אין שום בעיה לשמור על הבריאות. צריכים להבין: מחלה היא לא מקרית, היא עונשית, בין בגוף, בין בנפש. אין דבר כזה מקרה במחלות. אומרים 'הוא חטף וירוס'. מה זה 'הוא חטף?'. אין דבר כזה שקרה משהו ללא טעות שהאדם עשה. והחטא יכול להיות בכל המישורים, כולל התזונתי".

 

כשנשאל מה לגבי אכילת אוכל מטוגן, הסביר "זה חטא נגד הגוף, כך הרב קוק הגדיר זאת. אם אתה שותה בקבוק קוקה-קולה ביום, אתה פשוט מתעלל בגוף שלך".

 

בקטנה

לפניכם התייחסות קצרות של הרב אשרוב על סוגיות בריאותיות:

 

חיסונים לילדים

"עקרונית הרעיון לא טוב, אבל אני לא מתערב בזה. זה עניין רגשי".

 

חליטות תה

"תה צמחים הוא דבר טוב, תענוג. אבל אין בזה שום ריפוי".

 

אינהלציה

"זו דרך להרחיב את הסימפונות על ידי חומר שעובד על מערכת העצבים, וכך הליחה שוקעת בחזרה לריאות. במקרה חירום – זה בסדר. אבל באופן קבוע לעשות אינהלציה לילדים זה דבר מזיק ביותר".

 

אנטיביוטיקה

"רעיון פסול מעיקרו, שנולד מתוך חוסר הבנה לגבי תפקידם של חיים בחיים שלנו. חיידקים לא עושים מחלות, הם פועלי ניקיון בגוף שלנו. להרוג חיידקים זו לא חכמה גדולה. בהולנד ובשני בתי חולים באנגליה כבר אוסרים לתת אנטיביוטיקה. העולם מתחיל להתפכח".

 

כושר גופני

"הרמב"ם אמר שבלי התעמלות – אין בריאות. כל אחד צריך לעסוק בזה לפי היכולת, ולהשקיע ברבע שעה 75 אחוז הספק מהמאמץ המקסימלי מבחינת הדופק. הליכה מהירה מאוד מומלצת".

 

פירות וירקות אורגנים

"ידוע שהריסוס משפיע על מערכת העצבים של האדם. עם זאת, רכישת מוצרים אורגניים בלבד היא גזירה שרוב הציבור לא יכול לעמוד בה. לכן יש לשטוף היטב את הירקות, ולהתפלל שמתישהו החקלאים או משרד הבריאות יכניסו לאג'נדה שלנו שאורגני זה לא מותרות. בכל מקרה, רצוי במיוחד לקנות ענבים, תותים, בננות ואגסים מתוצרת אורגנית".

 

תרופות טבעיות

"אין דבר כזה".

 

קרינה סלולרית

"דבר מזיק. יש כבר סטטיסטיקות שאחוזי הגידולים בראש עולים בטלפונים האלה. לכן כדאי לדבר ברמקול".

 

מיקרוגל

"להשתמש כמה שפחות. חום טבעי הכי טוב, ובלי חום זה עוד יותר טוב".

 

סוכרזית

"רעל".

 

מים מינרלים / מסוננים

"הכי חשוב שלא יהיה כלור. גם הרתחה מוציאה את הכלור החוצה".

 

המאכל הכי בריא

"ירקות עליים ירוקים, פירות, שקדים ואגוזים".

 

משחת שיניים

"צריך להיזהר, כי זה חודר לתוך הדם. עדיף לצחצח את השיניים ללא משחה, ורק להוציא את הלכלוך. העיקר הוא השפשוף. המשחה נועדה רק לתת תחושת רעננות וטעם".

 

שמפו וסבון

"יש מחקרים שמראים שיש בזה חומרים כימיים לא בריאים לגוף. עדיף סבונים טבעיים. אם לא, רצוי למעט. במקלחת הנקבים נפתחים באמצעות המים החמים, והחומרים הרעילים חודרים לתוך הדם".

 

ויטמינים בקפסולות

"לא טוב. כשלוקחים ויטמינים השתן הופך לצהוב תוך יומיים, כי הגוף צריך לפלוט את זה. הדרך הנכונה היא לאכול נכון, ללא תוספים".

 

נדודי שינה

"צריך לבדוק למה זה קורה. רוב הפעמים נדודי השינה נובעים מבעיות של עצירות, כאשר רעל נכנס לתוך הדם ומטריד את המוח. המפתח לשינה טוב הוא יציאה טובה על ידי אכילה של פירות וירקות בכמות מספיקה".

 

סוכרת נעורים

"בעיה חמורה, כי הרפואה לא יודעת איך לטפל בזה בשלבים הראשונים. בדרך כלל זה קורה בגלל טראומה נפשית-רגשית שמשתקת את הבלוטות. וכך, בין היתר, גם הלבלב נפגע. התגובה הנכונה לסוכרת נעורים היא מנוחה, צום והרפייה. צריכים להוציא את הנער מהמקום שבו עבר את הטראומה, ובמשך שלושה ימים רצוי לא לאכול אלא רק לשתות מים ולנוח. לא ללכת ללימודים, לא לעשות כלום. רק לשכב, לעכל את מה שהיה, ולצאת מהטראומה. כך הלבלב יחזור לאיתנו לאט לאט, ובעזרת השם לא יצטרכו אינסולין".

 

בעיות פוריות

"מוכח מעל לכל צל של ספק ששינוי תזונתי נכון פותר בעיות עקרות'".

 

אכילה לפי סוג דם

"לא בעד. יש הרבה שיטות בתזונה, שהן שכליות כאלה. אבל צריך ללכת לפי הטבע".

 

סוכר לבן

"המחסל המהיר, מזיק ביותר".

 

מלח

"אחד המזיקים הגדולים. צריכים לדעת שיש מספיק מלח במזון עצמו".

 

מוצרי חלב

"ל-85 אחוז מהאוכלוסייה זה עושה בעיות, כי הם לא מעכלים לקטוז".

7 כללים לבריאות טובה

 

  1. חייבים להיזהר משני ה"ממיתים": סוכר ומלח. סוכר – הורג מהר. מלח – הורג לאט.
  2. לא לשבוע מהאוכל.
  3. לא לאכול אוכל על אוכל. זה גורם לנזק רוחני וגשמי. אכלת? חכה שעה!
  4. 60%-80% מהתפריט שלנו צריך להיות מורכב מירקות.
  5. בלי התעמלות – אין בריאות. הליכה של חצי שעה מהירה או 10 דקות שחיה יוצרות התנשפות לב-ריאה, וחשוב לעשות זאת פעם ביום לפחות.
  6. לא לעכב נקבים. אם יש צורך ללכת לשירותים – אין להתעכב.
  7. להיות בשמחה. להיות מבסוט מהחיים שלך, עם כל מה שזה כולל. לחיות חיים נורמליים ובריאים – זה המפתח לבריאות. לא לחשוב רע על אחרים, לחייך לכולם, לשמוח בדברים הטובים שיש לנו בחיים.

 

מידי מוצ"ש מגיע הרב אשרוב למתנ"ס בראש פינה בשעה 20:45 להרצאות בנושאים שונים ומעניינים בעיקר על הגוף והנפש, בריאות וכו'. מומלץ הכניסה בסכום סמלי.

אולי יעניין אותך

Bottom ad