היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

'אור ירוק' במעברי חציה בקריית שמונה: הקשישים חצו כביש פי שניים זמן מצעירים

במסגרת הטיפול בבעיות הבטיחות של אזרחים ותיקים ולרגל חודש הקשיש, ביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק תצפית בקריית שמונה, ממנה עולה כי ישנם אזרחים ותיקים להם לוקח כפול הזמן ואף יותר לחצות כביש, במעבר חציה. התצפית שנעשתה בקריית שמונה היא אחת מעשרות תצפיות שנעשו בכל רחבי הארץ במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לעמותת מטב, למען בטיחות בדרכים בגיל השלישי.

המתנדבים ביצעו את התצפית ב-10.10.13 בשוק העירוני ובתצפית נמצא, כי ישנם קשישים שלוקח להם 12, ו- 13 שניות לחצות את מעבר החצייה, בעוד לצעירים לוקח חמש, או שש שניות בלבד לחצות אותו. לזכות עיריית קריית שמונה ניתן לומר כי משך האור הירוק ברמזורים שנבדקו ארוך למדי ועומד על 53 שניות, כך שהוא מאפשר את חצייתם הבטוחה של הקשישים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה והרשויות המקומיות לדאוג לשיפור התשתיות בסביבות בהן ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו ליד קופות חולים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. במיוחד באזורים אלו יש להנמיך את המדרכות, להתקין פסי האטה בסמוך למעברי החצייה, להתקין רמזורים להולכי רגל, להגדיל את השלטים והתמרורים וכן להאריך את משך האור הירוק ברמזור".

"אוכלוסיית הקשישים מהווה 10% מקרב האוכלוסייה אך נפגעת בשיעור כפול, נתון שמציב את ישראל בין חמשת המדינות המסוכנות לקשישים. מתחילת שנת 2013 נהרגו 31 קשישים בתאונות דרכים ו- 1,366 נפצעו, מתוכם 186 באורח קשה. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בעשור האחרון נפגעו כעשרים אלף קשישים בתאונות דרכים. מרבית הקשישים (61%) שנהרגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל כאשר שליש מתוכם נהרגו כשחצו את הכביש במעבר חציה", מוסרים ב'אור ירוק'.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad