היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בתרגיל חירום בעירייה נחשפו 'המנהרות'

"עמידתה האיתנה והבלתי מתפשרת של קריית שמונה כנגד איומי הטרור התאפשרה לאורך השנים בזכות התושייה והתגייסות של ההנהגה המקומית, האזרחית והפוליטית, אשר פיתחה במרוצת הזמן מגוון כלים, אמצעים ותפיסות לניהול מיטיבי של חיי הקהילה בעתות חירום", כך אמר ראש העיר ניסים מלכה בפתיחת התרגיל ייחודי שנערך בסוף השבוע שעבר ובו עמדה למבחן ההתמודדות האזרחית-מבצעית עם מצב חירום ביטחוני המדמה ירי מאות טילים על העיר . לאור ממצאי דוח מבקר המדינה לאחר מלחמת לבנון השנייה, פותח ושוכלל מודל ייחודי בו העיר תחולק ל-4 רובעים אשר יהוו מרכזי שליטה תוך תיאום מול גורמי הביטחון ופיקוד העורף.

התרגיל החל בשעות הצהריים בהערכת מצב רשותית, בהובלת ראש העיר, בחדר השליטה של רובע חירום א' השוכן בבית ספר תל חי. במסגרת הערכת המצב הציג צוות הרובע, המורכב ממורי בית הספר ומתנדבים מהקהילה בניהול והובלה של מנהלת בית הספר לאה ארליך,  את הערכות צוותי החירום ואת שגרת העבודה של הרובע בעתות חירום. לאחר סיום הערכת המצב המשותפת התפזרו הצוותים למרכזי הניהול והשליטה ברחבי העיר והחלו לתרגל יחדיו מספר תרחישי חירום ברחבי העיר כתוצאה מהלחימה הממושכת.

בתום התרגיל ביקש ראש העיר להעביר מסר לקהילה. ראש העיר ניסים מלכה: "אחת מלבנת היסוד שפותחה לאורך השנים לניהול העיר, המיושמת כיום במערכי החירום של כלל הרשויות בארץ, היא מנהלות הרובעים, מה שנקרא: "הבונקרים של קריית שמונה". מנהלות הרובעים, מרכזי השליטה האזרחיים והצבאיים של העיר, מהווים בעתות מוקד מרכזי לארגון וטיפול בצרכי התושבים הספונים במקלטים. מיקומם ברחבי העיר מאפשר להם לספק לאזרח שירות מהיר ויעיל ובכך להקל על העומס הרב עמו מתמודדת הרשות ומרכז ההפעלה העירוני.

מנהלות הרובעים מנוהלת על ידי המנהיגות המתנדבת של קריית שמונה המנהלת את מערך החירום של העיר במשך עשרות שנים.

במסגרת התרגיל הוצגו גם האמצעים והציוד המתקדם שנרכש בשנים האחרונות בסיוע גורמי החירום הממלכתיים על מנת לאפשר לרשות לספק מענה מהיר, עצמאי ומיטיבי לאתגרי העימות הבא. 

תצוגת התכלית התקיימה במנהלת החירום של רובע א' (ביה"ס תל חי) אשר אחראית בחירום על ניהול השכונות המערביות של העיר, בהם מתגוררים כיום למעלה מ- 7,000 תושבים ויותר מ-180 מקלטים ציבוריים ומשותפים. 

בתרגיל הציגו השותפים את חדרי השליטה החדשים שהוקמו ברובע, את תפיסת ההפעלה ואת האתגרים שנערכת להם ההנהגה בעימות הבא.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad