היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

גפני למשרדי התמ"ת והאוצר: "עליכם לפעול בתוך שבועיים להעתקת מפעל איתוראן לק"ש"

 

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ הרב משה גפני (יהדות התורה) הציב השבוע אולטימאטום בן שבועיים ימים למשרדי הממשלה למתן תשובה ברורה כיצד יפעלו להעתקת מפעל איתוראן לקריית שמונה. הדברים נאמרו ע"י ח"כ גפני בסיכום הדיון שהתקיים בוועדת הכספים שבראשותו.

ח"כ גפני הפתיע את הנוכחים בתגובתו הנמרצת והברורה כלפי נציגי האוצר והתמ"ת שאילו היו פועלים רק בהיגיון, הישיבה בוועדת הכספים הייתה מיותרת.

ראש עיריית קריית שמונה, נרתם לפעול למען העברת המפעל ותמך ללא סייג בעמדתו של איזי שרצקי לקבל את הגמשת תנאי הסף לשכר למפעל עוגן, ולאפשר לו לשלם שכר של 8,500 שקלים במקום 12,500 שקלים שפקידי התמ"ת והאוצר דרשו. ראש העיר אף איים בסגירת העיר כדי להמחיש את רצינות כוונותיו: "לא יתכן שנצטרך לעמוד כעניים בפתח מול משרדי הממשלה שמערימים קשיים בירוקרטים, עידוד התעשייה בקריית שמונה הוא יעד לאומי". 

 

חבר הכנסת ציון פיניאן, (הליכוד), בעצמו תושב טבריה, שגילה מעורבות ואכפתיות בהבאת הנושא לדיון בוועדה אמר: "אסור בשום אופן להכשיל מהלך שיעמיד 400 מקומות עבודה עבור תושבי העיר הקורסת". פיניאן קרא לשנות את הקריטריונים באופן מיידי כדי שהמדינה תוכל לתת סיוע מיידי להעתקת המפעל לצפון.

הרב אליהו לוי ומישל בן שימול נציגי יהדות התורה בקריית שמונה גם הם נרתמו ופנו לח"כ הרב גפני על מנת שיכנס את הדיון בוועדה, הם אמרו לו כי קריית שמונה נמצאת במצב שבו העתקת המפעל תוכל לסייע רבות לתושבי העיר ולתעסוקתם, "מדובר בעתידה של קריית שמונה, והכנסת כולה חייבת להירתם לכך". השניים הודו לח"כ הרב גפני על כינוס הדיון בנושא זה למרות העומס הרב בוועדה בימים אלו עם תום מושב החורף בכנסת.

בעל המפעל, איזי שרצקי, שתורם רבות לעיר, כינה את תקנות התמ"ת בעניין הקמת מפעלים בפריפריה "בלוף", "אף מפעל לא יוכל עמוד ברף שקבעתם ובתקנות הקיימות". בתגובה לכך אמר מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת, חזי צאיג, שמשרד התמ"ת בעד העברת המפעל לקריית שמונה וכי בימים אלו שוקדים עם האוצר על פיתרון לנושא.

כאמור בתום הדיון הקציב יו"ר הוועדה ח"כ הרב משה גפני שבועיים למציאת פיתרון, "לא יתכן שהממשלה תכביד ותקשה על בעלי מפעלים שרוצים לסייע לפריפריה ולקריית שמונה בפרט, מדובר באחד הנושאים החשובים ביותר לעידוד התעסוקה ופיתוח הכלכלה. לא נאפשר שתקנות או בירוקרטיות יעכבו את העברת המפעל לקריית שמונה הזקוקה לכך כמו חמצן לנשימה". עוד השתתפו בישיבה מטעם העירייה סגן רה"ע יגאל בוזגלו וחברי המועצה עופר אדר ואשר פיניאן.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad