היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"היתר בניה תוך חודש"

לנוכח התמשכות זמן סיום בניית שכונת בימת תל חי ובניית בימת תל חי ב', והשנים הרבות המפרידות בין החזון לבניית שכונת יובלים ועד ימים אלו ממש טרם שיווק המגרשים, היה מרענן לשמוע קול אחר בנושא מתן אישורי בנייה.

נקדים ונאמר שההשוואה בין המקרים המצוינים כאן לבין דבריו של ראש עיריית חיפה עו"ד יונה יהב שאמר שהוא מתחייב לתת אישורי בנייה למי שיבנה בעירו חיפה תוך חודש ימים, אינם אחד לאחד, אולם הרעיון שאפשר אחרת, הוא החשוב.

יש סיכון באמירה כה גורפת והחלטית, אולם יש לברך על הגישה והרוח הרעננה ביחס של ראש עיר לאחד הנושאים שלעיתים נמרחים על חודשים ואפילו שני, מתן היתרי בנייה.

דבריו של ראש עיריית חיפה נאמרו במהלך כנס 'גלובס' לנדל"ן שנערך השבוע בתל אביב.

העובדה שעדיין 'יובלים' לא יצא לדרך, ואני מדבר בחלוף שתיים עשרה שנים(!), היא היא הקובעת. יכול להיות שהפעם יהיה 'כיסוי' להבטחות השונות ודברים יתחילו לזוז, אבל בינתיים במהלך השנים האחרונות הדבר היחידי שזז הם צעירי קריית שמונה שזזו עם משפחותיהם להרחבות בישובים הסמוכים לעיר ולמרכז הארץ.

היות ובאותו כנס השתתפו מבכירי השירות הציבורי שיש להם השפעה על קבלת ההחלטות בנושא הבניה והנדל"ן ובראשם מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן (מנהל ראוי ונמרץ, איני מכיר אותו) וכמובן קבלנים ויזמים בתחום, הדיון היה בין מקצוענים ופחות בין פוליטיקאים. דבר הנותן יתר תוקף לאמירות המחייבות שלהם.

הצלע החשובה בכל מהלך של תרגום חזון לתכנון ובניה, במיוחד בפריפריה ובקריית שמונה הוא מינהל מקרקעי ישראל.

ולכן, ההידברות והמאמצים לשינוי המצב חייבים להיעשות מול אנשים דוגמת בנצי ליברמן.

מנהלים שאינם טועים, מבחינתי, אינם מנהלים. ואם מנכ"ל המינהל ליברמן מוכן להודות בפה מלא ש"טעינו לפני 5 שנים כאשר החלטנו לא לבנות באזור המרכז, וזה תהליך שלוקח זמן להאיץ אותו מחדש". ליברמן אמר את הדברים הללו ביחס לעובדה שהמדינה לא איפשרה למי שרצה לבנות במרכז הארץ, לא יכול היה. אולם, הוכח כבר שמדינה חייבת לתת את האפשרות, וכל אחד יבחר את מה שהוא יכול. המימרה "כשיורד גשם, כולם נהנים", הוא כל כך נכון בנושא הדיור והעובדה שהמדינה חסמה את המרכז, היא חסמה גם את הפריפריה.

ראש עיריית חיפה יונה יהב הציב אתגר גדול הן למינהל ולמשרד השיכון והן לראשי הערים בפריפריה כמו קריית שמונה. ראש העיר חייב לאמץ את הגישה האומרת "העירייה תתרום את חלקה בפיתרון בעיית הדיור במה שהיא יכולה ומותר לה, במתן היתרי בניה תוך חודש", אפילו שקריית שמונה מהווה בקושי שכונה בחיפה או תל אביב.   

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad