היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המים הגיעו עד נפש ברחוב הירדן

מי שהעניק את השם "ירדן" לרחוב הירדן, היה נביא. אנחנו קראנו לו "תעלת בלאומיך", וטעינו. איפה תעלה ואיפה הירדן. השבוע נתן רחוב הירדן את הופעת חייו. המון מים ובורות נסתרים מעיני הנהגים. 

שאלה, האם קיים עוד מישהו מתושבי קריית שמונה שלא נסע, ניסה לנסוע והתחרט או נסע ורכבו לא נפגע בנסיעה בכביש הירדן? אפשר להניח ברמה גבוהה של סבירות, שאין אחד או אחת, לא רק שנסעו, אלא נסעו וקיללו ו/או נגרם נזק לרכב שלהם, וקיללו, רצו לנסוע, הכביש לא היה ראוי לנסיעה, שבו על עקבותיהם, וקיללו.

בעשרה הימים האחרונים הגיעו מים עד נפש, תרתי משמע. אוזלת היד של הקבלן ושל מי שאחראי עליו וחייב לפקח על עבודתו, עיריית קריית שמונה, שברו שיאים של חוצפה, חוסר רצינות ואטימות לב. מספר הפניות בנושא הכביש שהיו השבוע למערכת "חדשות הגליל", שברה שיאים שלא ידענו שנים. נהגים ונהגות מתוסכלים וזועמים פרצו כל גדר של נימוס והתחשבות והתבטאו במילים קשות מאוד שחלקן אינן ראויות להדפסה, כלפי כל מי שידו בעבודות ברחוב הירדן.

נודע שנהגים רבים שצמיגי מכוניותיהם התפוצצו כתוצאה מצניחה חופשית לתוך הבורות בכביש או שציריות הרכב ניזוקו, מגישים בימים אלה תביעות כנגד העירייה על הנזקים.

נהג אחד אמר "מצב הכבישים ההרוסים בעיר זה לא דבר חדש. עוד מהקדנציה הקודמת סבלנו מהנזקים. אני רוצה להגיד לך שבעבר היו לי נזקים באוטו כולל פיצוץ צמיג, אבל 'העברתי אותה', לא תבעתי את העירייה. הפעם אני עומד להגיש תביעה על הנזק שנגרם לי, כי פשוט נמאס. אולי, אם הנהגים הרבים שהרכבים שלהם נפגעו באחרונה יגישו תביעות, מישהו יתעורר בעירייה ויסיים את העבודות בכביש. די נמאס לנו", הוא אומר בכעס.

לא נגזים אם נכנה את מה שקורה בכביש שערורייה. זה לא הכביש הראשון שסוללים במדינת ישראל, וזה גם לא הכביש הראשון שמשפצים. אבל לפי מה שהולך כאן, אפשר לחשוב שמישהו בונה כאן בסיס טילים סודי לקראת המלחמה בכור האיראני.

הרצון 'להיות בסדר' גובל בחיכוך. בכביש יש יותר בורות מכביש, והקבלן אץ-רץ עם חיזרה כדי לסתום אותן.

הכביש ברחוב הירדן הוא בשיפוע רב והמים המגיעים אליו בעקבות ירידה של גשם ולוּ הקצר ביותר, גורמים לזרם וסחף של כל מה שנימצא שם. אם זה לא היה עצוב, אפשר היה לצחוק. הגשם מפסיק, והפועלים רצים עם חיזרה וסותמים את הבורות. לא עוברת לה שעה קלה והגשם מגלה את הבורות במלוא 'תפארתם'. צריך לראות את המחזה כדי להבין עד היכן מגיע האבסורד הזה.

אנחנו לא נכנסים לשאלות של אשם לא אשם. אנחנו בוחנים את מה שקורה על פי התוצאות, או נכון יותר, אי התוצאות בשטח.

זה לא אמור להיות ככה. בימים אלה, על פי הודעתה של העירייה, הכביש היה אמור להיות גמור והנסיעה בו הייתה להיות חוויה נעימה. אבל לא.

אולי יעניין אותך

Bottom ad